Zaadje boven

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Kunichika
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2019
    • 1890

    #1

    Zaadje boven

    Korting op 420shop
    Mijn auto skunk zaadje laat zijn kopje zien boven de grond, maar hij zit nog voledig in zijn huls. Nu wil ik er niet een gaan pulken maar het even zijn beloop laten gaan. Maar ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, normaal zie je geloof ik direct al 1 of 2 lobblaadjes. Ik wil er een huis tuin en keuken led op zetten, is dit wijsheid of denken jullie dat dit zaadje een vreemde eend in de bijt is?
    Attached Files
  • Takketoelli
    Cronic Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jan 2019
    • 3125

    #2
    Hallo Kunichika!

    Waarom een lampje erop? Laat het nog een dagje gaan, als het hoesje er dan nog om zit moet je het er voorzichtig van af zien te halen.

    Dit krijg je als het zaadje verkeerd om of niet diep genoeg in de grond gezaaid is. Misschien kun je het ook oplossen door het zaadje een beetje te bedekken met zand?

    Ik wacht altijd ff af en verwijder dan het hoesje zelf

    Grote Groeten
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment

    • Ipie
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Feb 2016
      • 2241

      #3
      Eh? Het zaadje is ook niet gepoot in de grond.
      In mijn ogen ligt het er los boven op toch?

      Dat is het worteltje wat je ziet, neem aan dat dat
      niet de bedoeling is, succes!

      Comment

      • Kunichika
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2019
        • 1890

        #4
        Bedankt voor je snelle reactie, ik denk dat ik hem niet diep genoeg gezaaid heb. Ja die lamp dacht ik dat hij dan wat sneller groeid, maar is achteraf ook niet slim omdat er toch nog geen fotosynthese kan plaatsvinden. Ik zal de lamp er wel opzetten of buiten as het lobblaadje te zien is. Ik zal dan nog maar even geduldig afwachten en de natuur zijn werk te laten doen.

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Ik zou even een klein puntje van de vinger
          ongeveer een kleine cm. in de grond drukken.
          Dan heel voorzichtig, liefs niet met de handen)
          Het zaadje op de plek stoppen en een beetje
          zand erover. Liefs met het puntje naar boven en
          afdekken met een klein beetje zand. Niet te
          vast aandrukken...........
      • Kunichika
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2019
        • 1890

        #5
        Nogmaals bedankt voor de info, ik heb een wat grond aan de kant geduwd en zag dat het wortelpuntje er nog maar 2mm uit kwam. Ik heb hem zorgvuldig beetgepakt met een pincet. Daarna weer een kuiltje gemaakt van 1cm en daarna met het puntje omhoog erin gedaan. En weer wat grond erover

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Zolang het zaadje ontkiemt is zoals nu,, geen licht krijgt dan gaat het
          erna opzoek en groeit boven het zand uit. Komt goed!
          Zo niet? Dan toch
          Ps. Gelukkig kan ik ook serieus zijn,, prettig weekend!!!
      • Takketoelli
        Cronic Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Jan 2019
        • 3125

        #6
        Gaat goed komen!!
        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment

        • Kunichika
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2019
          • 1890

          #7
          Ja ipie, vandaar al die peace emo, weer een leer moment zowel als voor het kweken en op sociaal vlak(soms kick de ptss erin)

          Comment

          • Ipie
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Feb 2016
            • 2241

            #8
            Oorspronkelijk geplaatst door Kunichika
            Ja ipie, vandaar al die peace emo, weer een leer moment zowel als voor het kweken en op sociaal vlak(soms kick de ptss erin)
            Is goed maatje, over een dag of 3 a 4 komt het boven de grond uit!

            Comment

            Bezig...