Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaadjes bewaren of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadjes bewaren of niet?

    Korting op 420shop
    Hoi hoi

    Ik rook momenteel wiet die ik rechtstreeks van de kweker koop. De wiet wordt bio gekweekt volgens de regels van de kunst.
    Alleen had de kweker een mannetje in z'n setup staan en heeft dit iets te laat opgemerkt. Hierdoor zit in die oogst hier en daar een zaadje. Gelukkig valt het allemaal wel mee maar op 25gr wiet zit toch een zaadje of 5 a 6. De wiet is verder dik oke en de zaadjes zijn eigenlijk vooral irritant, je weet wel hoe ze smaken als ze per ongeluk in een jointje terechtkomen, niet?

    De reden waarom ik dit vertel is zodat de voorgeschiedenis van de zaadjes bekend zou zijn. Ik ben ze namelijk beginnen bijhouden. Ik plan binnenkort opnieuw een binnenkweek op te starten en dan test ik m'n setup liever met gratis zaadjes dan met dure gekochte zaadjes.

    Nu lees ik al een tijdje dit forum ter voorbereiding van die kweek (is meer dan 10 jaar geleden dat ik nog binnen heb gekweekt) en in die research ben ik eens een reactie op een post tegengekomen waarin iets bijzonder werd gezegd over 'gevonden' zaadjes. Ik kan jammer genoeg de post/reactie niet meer terugvinden, maar de stelling was dat 'gevonden zaadjes uit coffeeshop weed zeer waarschijnlijk hermafrodieten zou voortbrengen...
    Ik vond dat een opmerkelijke stelling en had graag naar achtergrond gevraagd, kan alleen de post niet meer vinden...

    De hamvraag is dus: klopt dit is of is dat van de pot gerukt? En vooral: waaraan ligt dat dan?
    Met die info kan ik weten of het de moeite is omde gevonden zaadjes te houden. Er werd niet met de wiet geknoeid, en zelfs volledig bio gekweekt. De zaadjes zien er overigens normaal en gezond uit.

    Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? Ik ben benieuwd!
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    #2
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Bedankt voor je reactie @QnQ!

      De kweker in kwestie kweekt steeds van zaad, ook telkens dezelfde wiet. Hij oogst (maar) 2x per jaar en is niet op zoek naar maximale rotatie om er nog een kweekje bij te kunnen runnen op een jaar. Naar zijn zeggen is het een uit de hand gelopen hobbykweek. Waarbij hij dus 2x per jaar ongeveer van +/- 50 planten zijn oogst haalt.
      Met bio-kweek bedoel ik dat ie op aarde kweekt, met biologische voedingsmiddelen, zonder chemische bestrijdingsmiddelen en geen enkele nabewerking.
      (nu heb je toch iets meer inzicht in de achtergrond info)

      Maar dit gezegd zijnde, moet ik begrijpen uit je reactie dat het zaad dat ik in de wiet vind (is overigens de eerste oogst waarbij ie dat heeft) gevormd is zonder dat er een mannetje is bij te pas gekomen? Dat het dus zaad is dat gevormd werd doordat een plant zelf hermafrodiet was en zo zichzelf/andere planten heeft bevrucht?
      Als dat het geval is, snap ik dat het daaruit voortkomende zaad inderdaad een grote kans heeft zelf hermafrodiet te zijn.
      Maar als het toch van een mannetje zou komen, dan kan het toch best regulier zaad zijn?

      Wiet met zaad is inderdaad inferieur t.o.v sensimillia. Maar het gaat hier om enkele zaadjes per 25gr, heel weinig dus. Ik kan je vertellen dat de potentie van die wiet niet voelbaar lager ligt dan wat ik gewend ben om te krijgen van hem. Het is niet zo dat de toppen vol zitten met zaadjes ofzo.

      In ieder geval zal ik de zaadjes bewaren en misschien gebruik ik ze wel bij een buiten guerilla-kweek volgend jaar want heb een leuk plekje gevonden
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


        #4
        Kan je nagaan hoe goed die wiet zou zijn als het echt sensimillia was geweest

        Al zit er maar 1 zaadje in, er is stuifmeel aan te pas gekomen, en dat komt van een man of van een hermafrodiet.
        Als de wiet van de straat komt kun je er bijna zeker van zijn dat het hermazaad is.
        En je hebt het ook over zaad uit coffeeshopwiet, dat is ook vrijwel zeker altijd hermazaad.
        Als jij een hele goeie band met die persoon hebt en hem op z'n woord gelooft is dat wat anders.

        Ik ken ook wel iemand die ik blind geloof.
        M'n moeder geloof ik blind, bijna, want ze maakt ook weleens een grapje en vergeet te vertellen dat het een grapje was.

        Sinterklaas heb ik ook best lang in geloofd.

        Mgoed, om je kweekruimte te testen kan dat best.
        Daar kun je ook zonnebloemzaad voor gebruiken ofzo
        Je wil toch alleen weten of de temp. goed is, en dat er geen rare luchtstromen zijn, en of het licht voldoende is en geen hotspots maakt.
        Dat weet je wel na een week of drie, kun je daarna de goeie zaden erin gooien.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X