Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stank tijdens drogen voorkomen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stank tijdens drogen voorkomen

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,

    Ik ben vorig jaar begonnen met buitenkweek. Steeds een paar plantjes. Ik hang/hing mijn takjes steeds op zolder te drogen. Echter stonk het zo erg dat de buren begonnen te klagen. Daar hebben we goed contact mee dus verder geen probleem. Echter de ene oogst stinkt meer dan de andere.

    De laatste oogst moest ik noodgedwongen weghalen. Ik had het zelfs in een plastic bak hangen, die dicht kon (wel met kieren, niet luchtdicht). Toch stonk het overal doorheen, zelfs door de muren van een nieuwbouwwoning. Geprobeerd in de kruipruimte te drogen maar daar was het te vochtig. Schimmel, hele oogst verpest.

    Dus ik ben bang dat ik mn hobby vaarwel moet zeggen. Maar toch een paar vragen:

    - Zijn er wietsoorten die minder sterk ruiken na het knippen?
    - Kun je wiet drogen in een luchtdichte bak? Mij lijkt het niet. Er zijn bakken die je volledig af kunt sluiten. Er stroomt dan geen frisse lucht doorheen.

    Ik ben door mijn opties qua ruimtes in huis. Zolder is perfect. Echter gaat de stank door de muren naar de buren. Alvast bedankt voor de tips!

    #2
    Hoi en welkom

    Als je er een paar eurootjes voor over hebt, kan je jouw probleem relatief makkelijk oplossen: gebruik maken van een droogtent met filter.
    Je zet dan een tent op zolder die erop is voorzien om jou wiet zo goed als geurloos te drogen.

    Uiteindelijk is het gewoon een tent die licht en luchtdicht is en waar een afzuiging met koolstoffilter in hangt. Die voert de vochtige en geurige lucht uit je tent door die filter waardoor je zo goed als niets ruikt.
    In vele growshops hebben ze ook nog eens geurspullen die je op je zolder kan gebruiken voor de overgebleven geur.

    Het hoeft ook niet zo veel te kosten, maar gratis is het ook weer niet natuurlijk. (met €100 ben je er vanaf)

    Hier zijn alvast 2 links om je op weg te helpen:

    Stel zelf je droogtent samen

    Of via deze link kan je ook net hetzelfde doen.

    Succes in elk geval!

    Groentjes!
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Jij had het over afvoeren.....

      of voert.... uit!

    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Ooooh! Jij bedoelt een afzuiger en filter zonder de lucht af te voeren! Puur om de lucht te circuleren en te filteren van nare geurtjes. Slim. (maar dan blijft je vochtige lucht wel in je tent)

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Ja, ik bedoelde als extra geurbestrijder als de wiet echt echt stinkt..iew.

    #3
    drogtoren2.png * er zijn ook filters van 30cm

    Je kunt zoveel kratjes stapelen als je wil
    Kratten zijn voorzien van gaten in de bodem eventueel bedekt met stukje muggegaas.
    De lucht wordt door alle kratjes gezogen en zo het filter in en je ruikt er niets van.

    Een koolstoffilter is essentieel om geurloos te drogen/kweken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • kees49
      kees49 commented
      Editing a comment
      Hahaha jaja dat zeggen ze allemaal.

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Q geeft ook regelmatig rondleidingen!
      Je kunt kaartjes bestellen voor 2 euro incl.
      onbeperkt eten, roken en drinken...
      Last edited by Ipie; 4 October 2019, 11:18.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ik laat alles in m'n kweekverslagen zien, graties
      Alleen sta ik er zelf niet op, niet helemaal tenminste

    #4
    Bedankt boor de tips! Eens kijken of ik die investering ga doen. Nog steeds balen want het gaat om slecht 1-2 weken per jaar dat ik de boel wil drogen.

    Wat ik niet zo goed begrijp. Ik had twee zaadjes Northern Light. Het eerste zaadje leverde een oogst op die ik zonder problemen op zolder kon drogen. Het rook wel maar niet zo hevig dat het door de muren naar de buren ging. De 2e oogst van dezelfde soort was niet te doen zo hevig was de stank. Is daar nog een verklaring voor? Vooral omdat het dezelfde soort betreft. Heeft het wellicht te maken met het moment van oogsten?

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
Bezig...
X