Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Ontkiemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ontkiemen

    Korting op 420shop
    High.

    Ik heb 9 dagen geleden 5 zaadjes amnesia voor 24 uur in een glaasje gezet. Dit was op zaterdag. Zondags heb ik ze tussen papier gelegd in een ruime zipbag en deze weggelegd in het donker op kamertemperatuur. Vrijdags hadden 2 zaadjes een klein puntje en 1 zaadje een worteltje van ongeveer 5 mm. Ik heb potjes voorbereid met canna terra, water wat 24 uur heeft staan dampen en op kamertemperatuur is gekomen gebruikt en deze naar een ph van 6.5 gebracht met een ec van 1.
    Alleen wat wortelstimulator toegevoegd.
    Vrijdags heb ik ze hier in geplaatst en in mijn kweekbak gezet. Op zondag is degene die al een worteltje van 5 mm had opgekomen maar ziet er niet fris uit. De 2 zaadjes die al een puntje hadden zijn nog niet boven gekomen en de 2 overige zaadjes nog niets, die liggen nog steeds in de zipbag. Het is nu maandag en ben dus 9 dagen verder. De verkoper vroeg mij zojuist alleen maar wat voor aarde ik gebruik.. wat er in dit geval dus niks mee te maken heeft lijkt mij. Wat denken jullie hiervan Medegrowers?

    Groeten pyroman420

    #2
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    Comment


      #3
      High, Hartelijk dank.

      Ik heb een minimale hoeveelheid rhisotonic toegevoegd geen voeding. De canna terra heeft van zichzelf een ec van 1.

      Ik doe het Al jaren op de zelfde manier en eigenlijk zelden problemen. Ik heb ze ook pas gepot na een week. Ik denk zelf aan slecht zaad.

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Wat bedoel jij dan met 'canna terra'? Ik ging er van uit dat dit voeding was.. Want Canna Terra is een voedingslijn van uhm... canna ..

      • Pyroman420
        Pyroman420 commented
        Editing a comment
        Canna terra is een medium. Mix van veensoorten en perliet

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment


        Terra is net als lightmix. Ze hebben ook nog de pro-mix, bio-canna

      #4
      Ik snap niet zo goed waarom je in een zipbag gedaan hebt. De zaadjes hebben wel vocht nodig, maar moeten ook weer niet te nat worden.

      Die vraag van de verkoper, vind ik verder net als OudHollander wel goed.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #5
        Ze zijn lichtvochtig. Zipbag werkt over het algemeen perfect om te voorkomen dat ze uitdrogen. Ik heb al minstens 100 zaden ontkiemt op deze manier. Maar nu van de 5 is er 1 opgekomen en zelfs die ziet er bedenkelijk uit. Ik ben dan ook in discussie met de verkoper hierover. Maar ik hoor graag meningen van mede growers.

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          De methode met de zipp zakjes word voor het merendeel gebruikt dus daar licht het niet aan, weet ik wel zeker.
          Oud zaad kan idd het prboleem wezen. Gaf je trouwens daarvoor ook altijd rhizo mee zodra je de (zaadjes) in de potten deed?

        #6
        Ja. Dat geeft Canna ook aan dat ze hierdoor zelfs beter kunnen ontkiemen. Ik ben er een jaartje uit geweest. Maar ik heb eigenlijk nooit anders gedaan en normaliter geen problemen met ontkiemen. Soms zelfs al na 1 of 2 dagen. Ik denk ook oud Of slecht zaad. Meestal als ik zie dat er wortels komen ga ik mijn potjes voorbereiden. Laat water op temperatuur komen, laat het altijd een dag staan. Dan voeg ik wat rhisotonic toe en breng mijn ph naar 6.5. Laat de potjes nog een paar dagen staan en plant dan de ontkiemde zaadjes en zet ze in mijn kweekbak. Meestal na 1 of 2 dagen steken ze dan het kopje boven. Na een week begin ik dan met voeden volgens schema. Enzovoorts. Ik heb al heel wat mooie oogsten gehad. Ook nu staat er een mooie crop in mijn tent die over 2 weken ongeveer klaar is. Vandaar dat ik nu weer met nieuwe zaailingen bezig ben.

        Comment


          #7
          Ik lees een beetje in je reacties dat je graag wil horen dat het alleen maar aan de zaden kan liggen, maar dat vind ik niet.
          Het kan zeker, maar het kan ook aan je kiemmethode liggen.
          Zeker een week in een zipbag laten lijkt me niet fijn.

          Ik mik ze ś avonds in een glas water en zet ze bovenop de router. (zo blijft de temperatuur constant)
          Volgende dag gaan ze de grond in.
          Zo heb ik het meest succes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #8
            Dat is ook de reden dat ik ze uiteindelijk op vrijdag maar gepot heb. Ik ben niet gewend dat ik na dagen wachten nog geen mooie wortelvorming zie. De zipbag functioneert als een minikweekkastje in dit geval. En nogmaals ik heb zelden problemen met ontkiemen. Van de planten die nu in mijn tent staan had ik 12/12 ontkiemd.
            Maar idd. Dat lees jij goed in mijn commentaar. Ik wil voor mijn gevoel en eigenwaarde bevestiging dat het niet aan mij ligt. Vandaar ook mijn uitgebreide beschrijving van hoe ik het doe.
            bedankt voor jouw tip overigens. Router is een goeie ja.

            Comment

            Bezig...
            X