Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Drogen m.b.v. humidity packs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Drogen m.b.v. humidity packs

    Korting op 420shop
    Hoi, ik heb per abuis iets meer humidity packs besteld dan nodig (150 i.p.v. 15). Nu vraag ik me af of je wiet ook kan drogen met deze packs. Dus i.p.v. eerst in het droognet gewoon gelijk de pot in met zo'n humidity pack. Ik verwacht er zeker geen tijdswinst mee te behalen (denk eerder dat het langzamer gaat) maar zat te denken dat je zo de luchtvochtigheid wel ideaal houd. Ik heb 55% en 62% besteld dus zou zelfs eventueel de eerste weken op 55% kunnen zitten om vervolgens na een maandje over te stappen naar 62%. Waarom kan dit wel of niet? Heeft iemand het al wel eens geprobeerd?
    Lopend Verslag

    #2
    Als je hele vochtige wiet in een afgesloten pot doet wordt het veel te nat en krijg je schimmel.

    Die zakjes zijn er om gedroogde wiet op het desgewenste percentage te houden.

    Je mag internetaankopen toch binnen 14 dagen retour sturen ?
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Maar dan kleurt de stip op het zakje toch blauw voordat dat gebeurd lijkt mij?

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Ja maar je zit toch niet de hele dag naar je pot te kijken ? Wat als deze ‘s nachts blauw kleurt, dan blijft je wiet verdampen in een afgesloten pot zonder dat het ergens naartoe kan. Als je opstaat ‘s morgens heb je een pot vol pluis.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nou eigenlijk wel (dat is dan ook misschien wel het probleem, het ziet er smakelijk uit). Maar zonder gein, logische uitleg. Ik probeer het gewoon eens met 30 gram nat. Zie wel wat het resultaat is.

    #3
    Je kan daar echt niet mee drogen!!!!

    Zoals ze hierboven al aangeven is dat om je wiet weer normaal op een level te krijgen waardoor het goed houdbaar is.

    de zakjes kunnen vocht opnemen en afgeven maar natuurlijk geen 40% vocht ik denk eerder iets van 0,8% ofzo.
    Die zakjes zijn meer als je wiet gedroogd is dan zijn ze heel droog en hard als je gaat verkruimelen word alles poeder.
    de zakjes geven net genoeg vocht af waardoor de wiet iets minder droog en dor word.
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #4
      Nope dat gaat niet.
      Of je moet je toppen in die doos met zakkies leggen.

      En anders zet je er gewoon thee van toch
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ik bedoelde die droogzakjes.
        Ik weet niet hoe die smaken.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        tja, is ook nog een optie

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Als je wietthee wilt maken moet je er een flinke scheut melk in doen zodat de THC zich aan het vet kan hechten.

      #5
      Als je der eventueel een aantal kwijt wilt ik heb wel interessen in een stuk of 15 van die dingen

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Je zou wel moeten weten dat het om de 4 grams zakjes gaat. Het is dus niet zo dat ik hier voor jaren een voorraad heb. Verzenden zou bijna duurder zijn dan de waarde van 15 van die zakjes. Maar ik heb allemaal kleine wekpotjes waar ik de wiet in doe en vandaar de keuze voor de kleine zakjes.

      #6
      Mag ik vragen waar je ze gekocht hebt wat het klinkt erg goedkoop...! Helemaal als je per ongelijk 150 van die dingen hebt besteld ik betaalde 15€ voor 10 stuks

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Zeker, gewoon via azarius. €1,03 per stuk

      #7
      Om terug te komen op mijn eigen vraag. Je kan wiet dus prima drogen in een wekpot mbv een humidity pack. Heb voor de test een hoeveelheid in de wekpot gestopt van ruim 80 gram nat op 1 januari. Vandaag is dit nog 33 gram en de takjes knappen bij het ombuigen met een duidelijk hoorbare “snap”. Wiet voelt goed aan en ziet er ook mooi uit. Of het geholpen heeft of niet weet ik niet maar heb dagelijks de pot een half uurtje laten luchten en ook de humidity pack er tijdens dat half uur even uitgehaald. Mijn redenatie was dat als deze het vocht uit de wiet halen en de pot luchtdicht is, het vocht in de humidity pack moet zitten. Als ik deze dan in een drogere ruimte leg dan 62% zou hij zijn vocht weer moeten afgeven aan de omgeving. De packs voelen na openen van de pot slapjes aan, als ik ze er terug in stop zijn ze weer een stuk steviger. Om schimmel te voorkomen heb ik de packs allemaal in de deksel bevestigd. Eventueel afgegeven vocht komt dan niet rechtstreeks in contact met de wiet.

      Aanvulling: de volgende oogst droog ik helemaal op deze manier. De in de wekpot gedroogde wiet vind ik lekkerder van smaak dan de luchtgedroogde wiet. Wat zachter in de keel en vooral wat zoeter. Nu nog even lekker verder laten rijpen
      Lopend Verslag

      Comment


      • groot
        groot commented
        Editing a comment
        Klinkt als een dure hobby zo drogen...

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dat valt wel mee, packs kosten maar een goede euro

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik heb er nog eentje liggen, ik ga volgende oogst ook eens vergelijken
        Bedankt voor de toevoeging!!

      #8
      Naar haze, maar nog niet heel sterk. Grootste voordeel vind ik dat het niet naar hooi stinkt
      Lopend Verslag

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Het ruikt naar hooi als je te vroeg oogst

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou dat is fijn... Dan heb ik dat in ieder geval niet gedaan

      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        Ah dat is mooi om te weten. Dacht dat het funny zou ruiken

      #9
      Lopend Verslag

      Comment

    Bezig...
    X