Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Paarse stengels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paarse stengels

    Korting op 420shop
    Goedendag mede leven genieters.

    Ik ben een aantal weken geleden begonnen met me eerste kweek.

    Setup is..

    - 120x120x200 Tent

    - Dimbare 600W Hps

    - Luchtbevochtiger

    - 2 x Ventilator (staan uit)

    - 1 x zwenk ventilator

    - Kachel

    - Afzuiger met filter

    - Fan Controller

    - 2 x Thermo hydro meter

    - 1 x Amesia Haze

    - 1 x Purple Haze

    - 2 x Critical

    Ik heb echter een probleem...

    bij de 2 haze soorten worden de stengels paars.

    ik denk zelf dat dit te maken heeft met de temperatuur verschillen die veroorzaakt worden door de kachel.
    Zonder kachel met lamp aan is het zon 24 - 25 graden wat na mijn idee iets te laag is vandaar te kachel alleen dit is een goedkoop kacheltje waarvan de thermometer niet precies werkt dus spring pas aan als het onder de 20 - 23 graden wordt en als die aan springt wordt het gauw weer 28 - 29 graden.

    Verder houd ik de bladeren nauwlettend in de gaten of ze water nodig hebben dus heb niet het idee dat het te maken heeft met te veel water.

    De lamp had ik de eerste periode gedimd staan op 250W sinds gister toen ik 2 x haze verpot heb, heb ik de lamp op 400W gezet
    Op het moment ik naar de bloei ga zet ik hem op 600W en in de laatste 2 weken van de bloei zet ik hem op 600W boost stand.

    Ik ben erg benieuwt wat jullie vinden van deze aanpak en wat nu de oorzaak zou kunnen zijn in deze setup hoe het kan dat ik paarse stengels krijg ?

    Alvast bedankt en Enjoy life

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Buiten worden ze paars onder de 10 graden denk ik , helft van mijn stengels zijn ook paars hoor de ene plant niet, de andere wel , denk dat dit eerder genetica is , geen probleem met iets ... ik hou rond de 24 graden aan in de groei en ga naar 28 max in de bloei , maar gemiddeld 24 zonder hoog verschil is ok dus
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #4
        Die temp is zeker niet te laag bij mij in men tentje staat de temp soms op 16 graden met lamp uit en lamp aan 20 22 hangt af van buitentemp.
        The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
        5 lekkere grieten onder de zon

        Comment


          #5
          Precies Jamzie, ik wilde net m'n temperatuur/luchtvochtigheid-log gaan plaatsen, maar dat doe ik toch wel


          De onderste rode lijn is de temperatuur in mijn kelder gedurende de bloei.
          Het hoeft niet zo hoog.
          Juist die kachels in de kweekruimte en temperatuur die van het ene uiterste in het andere gaat is minder goed.
          Probeer het klimaat constant te houden.
          Ze krijgen ook paarse stengels als je er regelmatig aan zit of als ze teveel bewegen.

          * btw, als je de lamp dimt, moet je ook de hoogte aanpassen eh ?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Wietefras
            Wietefras commented
            Editing a comment
            "* btw, als je de lamp dimt, moet je ook de hoogte aanpassen eh ?"
            De lamp moet alleen hoger of lager als je een groter of kleiner gebied wilt beschijnen. Als het oppervlak hetzelfde blijft en je alleen de intensiteit wilt verlagen dan moet de lamp op dezelfde hoogte blijven terwijl de lamp gedimd wordt.

          #6
          Ik had al zon mijn twijfels bij de kachel,
          Ik heb hem gelijk uit gezet aan ga de aankomende dagen monitoren wat de temperatuur zal gaan zijn,
          Maar ik denk met lamp aan zon 25 graden en met lamp uit zon 19 graden.

          De lamp had ik in het begin op 120 cm vanaf top plant (250W)
          Gister lamp op 400W gezet en gezakt naar 100 cm
          weet niet precies hoe dit werkt kwa hoogte maar zoals ik begreep maakt de hoogte niet zo heel veel uit zolang het maar niet te warm word zodat de bladeren kunnen verbranden.
          ik heb een zwenk ventilator net boven de planten geplaatst wat na mijn idee perfecte circulatie geeft en de sgatjes iets laat bewegen.


          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Oh ja, als je je hand ter hoogte van de bovenkant van de plantjes houdt en het is voor jou niet te warm dan is het voor de planten ook goed. Bovenkant hand omhoog.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Dus je volgt de tips van anderen en bij problemen kom je hier.
            CNNBS zeker ?

            Tja...had je nou maar meteen hier gekomen en een kweekverslag begonnen he, dan had je dat ongetwijfelt meteen gehoord.

            Btw is dat een luchtinlaat naast je filter ?
            Want dat hoort daar ook niet, dat is volkomen nutteloos op die plek.
            Hint: zoek eens uit waar die raampjes voor zijn onderaan in de tent.

          • GreenFuture
            GreenFuture commented
            Editing a comment
            CNNBS is inderdaad ook een site waar ik veel op gekeken heb maar ook vele andere sites waaronder deze heb ik bekeken.
            wat logisch is als je aan je eerste echte kweek begint,
            wel enige tijd geleden al wilden aanmelden op een forum om van elkaar te kunnen leren genaamd wietforum maar hier moest je eerste gecontroleerd worden door een moderator maar is nog steeds niet gebeurd.
            dus toen ik vanmiddag google de paarse stengels kwam ik hier uit en zag dat dit een veel beter forum is na mijn idee dan dat andere dus maar gelijk aangemeld.

            nee is de afzuig die ik nog niet gekoppeld heb aan het filter aangezien je haast nog niks ruikt.
            vanuit de raampjes onderin wordt verse lucht naar binnen gezogen

          #7
          Ik lees in dat andere topic van je dat je allerlei dingen en voeding aan de grond hebt toegevoegd, dat was je vergeten te melden hier.
          Dat kan zeker ook de oorzaak zijn van paarse stengels.

          LeesTip : Beste Jointjedraaiers, we moeten even praten over cnnbs.nl..
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • GreenFuture
            GreenFuture commented
            Editing a comment
            klopt inderdaad. de stekjes heb ik echter alleen 2ml seaweed ineen liter water in het begin gegeven en pas na 2 weken de wortel stimulator,
            de rest van de voedingen heb ik pas toegevoegd toen ik de 2 x haze verpot heb naar 18 l pot.
            grond ook ingewaterd met 1 theelepel bactrex en 5ml orgatrex per liter water zoals het schema aangaf.
            de paarse stengels kreeg ik al vrij snel voordat ik de grond gemixt had met voeding en over verpot had.
            maar sinds ik verpot heb lijkt wel wel erger te worden
            de 2 x Critical hebben nog nergens last van
            de Ameisa Haze ziet er beroerd uit bladeren hangen slap maar voelen niet slap aan.
            de purple lijkt minder last te hebben van slappe bladeren terwijl beiden planten evenveel water krijgen.
            Gister kachel uitgezet en temeratuur is constant rond de 25 graden

            wat zou ik nu het beste kunnen gaan doen ivm de paarse stengels..?
            aankomende tijd wellicht alleen water op 6.5 ph geven ?

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Als ik de foto's hieronder zie, dan zou ik gewoon doorgaan met wat je doet. Wel opletten dat je niet teveel water tegelijk geeft.

          #8
          de Amesia haze is getopt ruim een week geleden
          Attached Files

          Comment

          Bezig...
          X