Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Slecht groeiende autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Slecht groeiende autoflower

    Korting op 420shop
    Hallo ik ben paarze hazes. Ik ben vorige maand aan mijn allereerste kweek begonnen en dat is een autoflower die ik zoveel mogelijk buiten probeer te zetten en alleen binnen haal als het weer slecht is.
    op 21 maart heb ik het zaadje ontkiemd in een klein potje gedaan en op 8 april heb ik haar verpot naar haar eindpot.
    het is mij opgevallen dat het plantje heel klein is en als ik kijk naar andere autoflowers is mijn plantje na iets meer dan een maand even groot als een normale autoflower na 14 dagen.
    ze is nu 13.5 cm na 40 dagen maar heeft wel veel bladeren en al 6 nodes. (Als voeding gebruik ik plagron alga bloei/groei)

    heeft iemand misschien een idee wat er mis is gegaan of wat de oorzaak hiervan is en hoe ik verder moet gaan?

    hier zijn foto’s van de plant.





    3F82C4AC-8595-4D09-BE76-94EBCBA6EBCE.jpeg 23443BFD-E025-4F03-B85D-0205DE4E4579.jpeg
    Attached Files

    #2
    Ze is niet buitengewoon groot, maar ze leeft iig nog. Water geven aan de rand van de pot en ze moet nog zeker 7-8 weken.

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Doe er maar 2-3 bij

    #3
    Die heeft allicht te weinig licht gekregen om een dikke struik te worden. Hoe meer licht hoe groter ze worden.
    Een auto verplanten is vaak ook redelijk nadelig, hierdoor staan ze vaak een paar dagen stil.

    Als je dan hier op JD kijkt zijn alle auto's inderdaad groter, die krijgen dan ook vaak meer dan 18h licht per dag.

    Als je ergens half mei nog een zaadje in de grond steekt zal het veel beter gaan.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

    Comment


    • Paarze hazes
      Paarze hazes commented
      Editing a comment
      Oke, bedankt voor je reactie

    #4
    Buiten gaan ze nu nog erg langzaam ja.

    Probeer het in 2 weken nog eens en het zal een stuk rapper gaan. Kun je ze naast elkaar mooi vergelijken.

    Ik heb er ook al buiten staan zonder al te veel verwachtingen.

    Comment


    • Paarze hazes
      Paarze hazes commented
      Editing a comment
      Zal ik doen, bedankt voor je reactie

    #5
    te vroeg begonnen / te weinig licht uren
    2e
    3e

    Comment


    • Paarze hazes
      Paarze hazes commented
      Editing a comment
      Dat vermoeden had ik ook, maar in ieder geval weet ik dat ook weer

    #6
    Yep, 2 maanden te vroeg begonnen.
    Te koud en te kort licht.
    Bovendien is de licht-intensiteit nog niet denderend, op die paar warme dagen na.
    Ze groeien echt optimaal als je in korte broek kan lopen.Dat is de goeie tijd.

    Ze kan nog wel groeien hoor, maar een meter gaat het niet worden waarschijnlijk.
    Lekker buiten laten staan.
    Slecht weer voor een wietplant is als het gaat vriezen. (noujaaa, en als je te vroeg begint dus
    Komende week gaat het niet vriezen, dus ze kan buiten blijven.
    Regen is ook prima zolang ze nog geen 5 weken bloeit, het enige wat je een beetje in de gaten moet houden is dat na een regenbui de pot tijd heeft om op te drogen.
    Dus als het echt 2 dagen achter elkaar regent, moet je ff iets fabriceren zodat ze droog staat, maar wel zoveel mogelijk licht heeft.
    Je kunt bijv. plastic bordjes inknippen en over de pot doen.

    Wat voor grond heb je daarin zitten ?
    Het lijkt wel iets met cocos.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ah cocopeat, ik heb dat ook weleens geprobeerd maar het is niet m'n favoriet.
      Bij andere kwekers lukt het misschien wel he, overal zijn andere omstandigheden en iedereen doet het anders.
      Hier doen ze het prima op compost, van de composthoop en anders zou ik een lekkere potgrond opzoeken in het tuincentrum want ik heb geen growshops in de buurt.

    • Paarze hazes
      Paarze hazes commented
      Editing a comment
      En koemestkorrels kan ook geen kwaad toch?

      Edit: Dan heb ik nu voor mijn nieuwe zaadjes een 26l pot die lang niet helemaal ga vullen omdat de pot te groot is en als medium 3/5 deel universele potgrond, 2/5 deel cocopeat om vocht vast te houden en een beetje koemestkorrels. Als laatste het gedeelte waar de zaailing in staat met zaai- en stekgrond omdat daar nog geen extra voeding inzit en dan groeit ze vanzelf verder. Klinkt het wat?
      Last edited by Paarze hazes; 2 May 2020, 19:51.

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Vul de pot altijd helemaal of neem een kleinere pot

    #7
    Ik heb ook rond begin april 2 zaadjes geplant. Zijn nu 15 en 20 cm. Heb ook nieuwe zaadjes besteld. Puur omdat deze veel te vroeg zijn geplant. Het zijn wel fem’s dus geen auto flowers. Had gehoopt dat ze wat groter zouden zijn maar helaas!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


    • Paarze hazes
      Paarze hazes commented
      Editing a comment
      Wel een stukje groter als die van mij maar ik zie wel wat het gaat worden. Hoe kom je aan die verbrande bladeren?

    #8
    De hond had de pot omgestoten, toen waren er waarschijnlijk wortels gebroken. En lag toen in de zon. Maar deze kleur zit op de alle eerste tak dus kan geen kwaad. Verder blijft die ook groen

    Comment


      #9
      Die van mij doen het niet veel beter hoor. April was een prachtige maand, maar nu stagneert de groei. Volgende week zal het wel weer vooruit gaan.

      Comment


        #10
        Update: dit is ze nu ze staat inmiddels in de bloei en ze heeft eindelijk de lullige 15cm gehaald.
        omdat dit mijn eerste kweek is en nog niet heel veel verstand ervan heb weet ik ook niet of die nog een groeispurt krijgt. Misschien kan 1 van jullie het zien.

        Snapchat-2101580486.jpg 20200505_175958.jpg
        Edit: Op de bovenste foto zie je het niet goed maar ze krijgt van die witte sliertjes en dat is een teken van bloei

        Ze krijgt nog meer bladeren aan de stam.
        iemand die misschien kan inschatten of die nog de lengte in gaat.

        Comment


        • Brandnetel
          Brandnetel commented
          Editing a comment
          Jaaaa, die gaat nog wel wat groter worden, hoor.

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Ik kan uit ervaring spreken dat je niet meer dan 5-15cm er bovenop hoeft te verwachten. Dichter bij de 5 dan bij de 15 overigens.
          Gelukkig is het nog vroeg in het jaar

        • Paarze hazes
          Paarze hazes commented
          Editing a comment
          Laten we het hopen dat die ergens nog verborgen krachten heeft,hahah.

        #11
        Update: dit is haar nu ze is 20cm en dus in iets langer dan een week 5cm langer geworden tijdens haar pre bloei wat voor dit plantje veel is.
        ze heeft al wel redelijk wat haartjes.

        20200513_230115.jpg 20200513_230327.jpg
        Veel fouten gemaakt maar dat hoort er een beetje bij bij de eerste kweek dus bij de nieuwe hopen dat het wel wat op gaat leveren.

        Comment

        Bezig...
        X