Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailingen worden raar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailingen worden raar

    Korting op 420shop
    Hey guys. Ik heb kortgeleden mn zaadjes ontkiemt in pluggen.

    geen idee wat er gebeurd is maar zo ziet het eruit:

    Eentje is een slungel
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Nogmeer (ik kan op een of andere manier niet meer fotos toevoegen en toen dacht ik ja ik kan natuurlijk ook gwn 1 foto van alle maken)
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Gestrekt te kort aan licht...

      ingraven tot de blaadjes in grote potten, al denk ij dat je wel kan stoppen...

      gr,
      Ricky

      Comment


      • SonnyMargera
        SonnyMargera commented
        Editing a comment
        Hadden ze nu al licht nosig dan?! Ik dacht pas nadat ze de eerste blaadjes kregen

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Nee, meteen als je ze in de grond stopt.

      • SonnyMargera
        SonnyMargera commented
        Editing a comment
        Oh nou dan ben ik verkeerd ingelicht.. (pun intended)

      #4
      In mijn ogen zijn ze niet gepoot!...
      Ze blijven doorgroeien als een zaadje!!

      Comment


      • SonnyMargera
        SonnyMargera commented
        Editing a comment
        Wat houd dat precies in? En kan er iets tegen gedaan worden?

      #5
      Tja, die gaan net zo lang strekken totdat ze voldoende licht hebben gevonden.......

      Ben bang dat dat niets meer gaat worden...... volgende keer een lamp erboven (of voldoende daglicht buiten) dan gaat het wel goed
      2e
      3e

      Comment


      • SonnyMargera
        SonnyMargera commented
        Editing a comment
        Ik zat te denken om voor het voorgroeien tot ze sterk genoeg zijn voor 600w met een spaarlamp ofzo erboven om het nog een beetje betaalbaar te houden. Had ik ergens gelezen.

        Watvoor heb ik dan nodig? Cool white dacht ik maar watvoor wattage en kan het ook met zo een grote fitting led lamp?

      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...25#post1382825

        Als je je plantje onder zo'n lamp zet en je kiest de 6500K versie (Cool White inderdaad) gaan ze in ieder geval niet strekken. Als je het hele kweekverslag doorleest zie je dat het zelfs lukt om onder zo'n lampje (met de 3000K versie) redelijk af te bloeien. Maar jij kan ze natuurlijk beter onder je 600w lamp afbloeien

        Tornado spaarlampen kan ook maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.....

      • SonnyMargera
        SonnyMargera commented
        Editing a comment
        Oke thanks man. Ik ga er werk van maken

      #6
      Q kan het 10 keer beter zeggen als ik maar, toen je
      een paar witte puntjes aan het zaadje zag, heb je
      het toen ongeveer 1 cm. onder de grond gestopt?

      Lijkt erop of je het boven op het zand hebt gelegd
      en maar hopen dat het een plantje wordt of, dat kan
      ook nog, totaal geen licht gehad. Verkeerde grond misschien?
      Last edited by Ipie; 15 June 2020, 18:18.

      Comment


      • SonnyMargera
        SonnyMargera commented
        Editing a comment
        Het was een soort opkweeksetje met pluggen. Zaten gaatjes van een cm in en daar moet het in en dan dichtgraven. En idd geen licht. Ik heb al veel opgezogt en er stond overal dat hij pas licht nodig ging hebben zodra er 2 blaadjes aan zouden zitten

      • EasyW
        EasyW commented
        Editing a comment

      • SonnyMargera
        SonnyMargera commented
        Editing a comment
        Oh nee klopt was niet hier denk ik.

      #7
      Wij geven de fout ook niet aan jou..................

      Opkweek-setje?

      2 uurtjes lezen hier en je weet veel meer....

      Comment


      • SonnyMargera
        SonnyMargera commented
        Editing a comment
        Ik ga zeker meer lezen. Ik wou ook graag zo een verslag maken op het forum waar iemand het over had. Wellicht dat wanneer ik een fout maak iemand het dan direct kan corrigeren enzo. Maar ik ben niet bekend met forums dus weet niet hoe dat moet

      #8
      Oh nou dan ben ik verkeerd ingelicht.. (pun intended)
      No problem man, had je maar een jaar eerder dit forum ontdekt.
      Check ook wat andere kweekverslagen, kun je veel van opsteken.

      Hier kun je een overzicht van het forum vinden : forum home
      Zoals je ziet zijn er specifieke forums voor heel veel onderwerpen.
      De kweekverslagen kun je vinden in het forum Binnen wiet kweken.
      En zo is er ook een forum voor buiten en een forum voor als je problemen met je plantjes hebt: de Helpdesk

      Als je je nog eens verveelt op een regenachtige middag kun je hier heel wat tijd doorbrengen met lezen.

      Je zou nog een reddingspoging kunnen wagen met deze spaghettisliertjes, dan moet je ze over potten.
      Dan heb je een grote pot nodig, losjes gevuld met grond helemaal tot het randje.
      Dan maak je een gat, zo diep als die stengels lang zijn. (met een stokje, potlood, of schroevendraaier ofzo)
      En dan laat je ze er voorzichtig in zakken. De blaadjes moeten maximaal 1cm boven de aarde komen, dus die hele stengels moeten onder de grond.
      Scheut water erbij, zodat ze vast staan, en dan onder het licht, zorg dat de lamp op de goeie afstand staat.
      Mogelijk dat ze het dan nog wel gaan doen, het kost alleen wat extra tijd nu.

      * pak de zaailingen nooit bij de stengel vast, altijd aan een blaadje pakken als dat nodig is.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment

      • SonnyMargera
        SonnyMargera commented
        Editing a comment
        Hoe bedoel je haha dat heb ik toch al gedaan?

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Breng jou foto's maar hier ik beeld!
        Ik ben erg benieuwd!

      #9
      Ze zijn alweer wat gegroeit. Nogal veel eigenlijk. Nogal bewolkte dagem dus licht was er ook nie echt bij..
      Is er nog hoop of?
      grotere potten had ik niet echt
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Neem aan dat Q hier voldoende over gezegd heeft met
        hier en daar een aanvulling door een derde......
        Jammer dat het zand bij jullie zo duur is en even naar
        de arts voor de oren of ogen,, ook geen slecht idee...........
        Gewoon lekker je gang gaan, succes!!

        Citaat Q en anderen!!

        losjes gevuld met grond helemaal tot het randje!!

        Ga je eigen weg, vooral ''niets'' aannemen van anderen.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Wat hoor ik Ipie!?

        Een nieuwe kandidaat nicle?

      • SonnyMargera
        SonnyMargera commented
        Editing a comment
        Echt geen idee waar je het over hebt man.. ik heb hem tot die 1cm gegraven. Idd is het op die foto wat lager dan het randje gezien het door water een beetje zakt.. en die dingen groeien naar boven he.. deze foto was een paar dagen na het ingraven.. geen idee hoe ik dan "niets aanneem"..

      #10
      Iets meer inlezen hier was verstandig geweest...
      Beetje mazzel, lezen hier, mocht
      je het echt niet meer
      weten...........vragen..!

      Beetje mazzel nog een rokertje........

      Comment


        #11
        Als je je potten nu nog ff helemaal tot aan de rand vult met aarde zitten de lobblaadjes 1 cm boven de grond denk ik........ De arme stakkers doen zo hun best en strekken zich richting het raam omdat ze licht tekort komen nu. Ga je daar nog iets aan doen? Naar buiten of onder kunstlicht anders gaat het echt niet goed komen
        2e
        3e

        Comment


        • Reefer
          Reefer commented
          Editing a comment
          Ze willen juist naar buiten, kijk maar hoe ze naar het raam richten/groeien. Wel beginnen in de schaduw!
          Alleen ff laten schuilen bij een hevige plensbui zodat de aarde geen blubber wordt.

        • EasyW
          EasyW commented
          Editing a comment
          snel naar buiten met die planten als je binnen geen fatsoenlijk licht hebt....... alleen ff schuilen onder een afdakje als het heel hard of langdurig regent

          Ook op een bewolkte dag is er buiten voldoende licht

        • SonnyMargera
          SonnyMargera commented
          Editing a comment
          Het probleem is dat ik niet de hele dag thuis zit om die dingen heel de tijd naar de schaduw of een afdak te verplaatsen haha ... in de schaduw ja? Niet in de zon dus

        #12
        Is ook niet nodig, wordt er regen verwacht
        even een stukje folie om de pot.. Heeft niets met de hele dag thuis zitten te maken.............

        Comment


        • SonnyMargera
          SonnyMargera commented
          Editing a comment
          Ik heb een fles doormidden geknipt. En als een soort dakje met een paar stokjes erboven

        #13
        Oke laatste poging... VUL de potten tot de eerste kleine blaadjes. Zet daarna de plant buiten schaduw kut weer of niet... een raam houd 80% licht tegen?
        In het begin hoef je je geen zorgen te maken om vocht (ja als het echt gek word!)


        voorlpoig week droog in NL

        Gz

        Comment


        • SonnyMargera
          SonnyMargera commented
          Editing a comment
          Ik begrijo het echt niet waarom ik heel de tijd moet zeggen dat ik dat al gedaan heb ik heb ze bij die 1cm gegraven.. als ze groeien moet ik dat dan elke keer opnieuw doen??

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Als je nog grond hebt en er is ruimte in de pot, waarom niet ?

          btw de groei begint boven de eerste blaadjes. Alles eronder is strek en eigenlijk verspilde energie.

        • SonnyMargera
          SonnyMargera commented
          Editing a comment
          Oke dankje QnQ daar kom ik verder mee haha.. dat wist ik namelijk niet. Ik krijg nu de eerste ribbelblaadjes en die zien dr al best mooi groot uit. Ik zal proberen ze misschien nog een keer in wat nieuwe grotere potten te verplaatsen en dan weer bij de blaadjes. Ik neem aan dat in grote potten de plantjes nog beter tegen regen kunnen? Ik heb ze nu namelijk gewoon op het balkon staan waar ze het grootste deel van de dag schaduw en een paar uurtjes volle zonlicht krijgen. (Volledige schaduw heb ik hier niet). Deze kleintjes in 11l potten doen is dat gewoon prima? Daar wou ik ze namelijk in onder de lamp zetten.
      Bezig...
      X