Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Nog een paar hermafrodiet/banaantjes vragen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nog een paar hermafrodiet/banaantjes vragen..

    Korting op 420shop
    Attached Files
    Ganja always does the trick.

    #2


    Late bloei banaantjes zijn niet erg. Een zaadje vorm zich niet zo snel daar gaat weken overheen. Als er planten bij staan die nog lang moeten afbloeien, dan gewoon de banaantjes weg plukken. Als de banaantjes volgroeid zijn dan kunnen ze losklappen en evt je planten die net gaan bloeien bestuiven, daarvoor ben je minimaal pistels nodig voor dat er een bestuiving kan plaats vinden. Maar vaak valt dat bestuiven, met die late bloei bananen ook best nog wel mee en vind je een hooguit een paar zaadjes terug, ook al wel meegemaakt dat die late bloei bananen geen vruchtbaar stuifmeel in zich hadden.


    greetzz

    Comment


      #3
      Ja, dat zijn banaantjes.
      Je andere planten kunnen bevrucht raken vanaf het moment dat je van die witte bloeihaartjes ziet.
      Maar of je nou stuifmeel in je tent wilt hebben.. Ik zou niet weten hoelang stuifmeel vruchtbaar blijft.
      Maar ik zou me kunnen voorstellen dat er wat naar de bodem zakt, en dat als jij je tent iets te snel open doet dat de boel weer opstuift en je planten alsnog bevrucht raken?

      Die banaantjes kun je er vanaf knippen.

      Edit:- oh nvm,
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Dank voor de reacties, wel na nog een beetje meer kijken zie ik een rijp banaantje denk ik. De planten die er bij staan , zijn nog maar net begonnen aan hun voorbloei, en vertonen al pistels en bloeiharen... dus wel een clear and present danger dan, ik ga het zekere voor het onzekere nemen en ze knippen . Is al weken aan het spoelen en vertoont al goed amber!

        al gelezen dat natspuiten helpt om pollen te deactiveren , gaan ze kapot van regen ?
        Ganja always does the trick.

        Comment


          #5
          van natspuiten krijg je ook toprot gewoon lekker knippen drogen en roken
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Idd , maar het zijn de nieuwe die ik zou natspuiten die nog maar een week op 12/12 staan, zou ik nog weinig kans hebben om toprot te creeren en mss toch een kans om stuifmeel te vernietigen? Ach het is maar 1 banaantje voorlopig niks drastisch doen zeker ?

          #6
          zolang je nog geen topjes heb kan je ze natspuiten het liefts met de lampen uit
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #7
            20200731_150555.jpg Hoi, ik ben er nog eens , ik zit 38 dagen in bloei en een plant maakt zaad aan beneden aan de laagste takken.

            Zou het probleem verspreiden naar boven als ik de laagste takken wegsnijd,

            en mits er al zaad is heeft het nog nut de plant weg te nemen ?

            Is een silver haze van 14 weken...
            Last edited by Wesley pipes; 31 July 2020, 15:07.
            Ganja always does the trick.

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Herma s blijven banaantjes maken , en er is altijd sprake van stuifmeel dan. Wegnemen is de beste optie, als er nog iemand hierop uitkomt, wegnemen en dagelijks je andere bekijken...
          Bezig...
          X