Nog een paar hermafrodiet/banaantjes vragen..

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Wesley pipes
    Elite Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Mar 2020
    • 2512

    #1

    Nog een paar hermafrodiet/banaantjes vragen..

    Korting op 420shop
    Ik heb 2 planten in afbloei,die bij andëre plantjes staan die juist een week op 12/12 staan.
    en vroeg me af ,

    of dit banaantjes zijn,

    en wanneer ze kunnen andere bestuiven ? Het moment wanneer je 12/12 zet klinkt zo onlogisch... kan dit al in de groei gebeuren of moeten er al bloeiverschijnselen zijn bij de andere planten ?

    Foute beslissing zeker om deze 2 te laten afbloeien bij de nieuwe ?

    Alle info zeer welkom! Weet er nog bitter weinig van...

    Sorry voor de eerste foto ...
    Attached Files
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken
  • mafferd
    Super Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2010
    • 1709

    #2


    Late bloei banaantjes zijn niet erg. Een zaadje vorm zich niet zo snel daar gaat weken overheen. Als er planten bij staan die nog lang moeten afbloeien, dan gewoon de banaantjes weg plukken. Als de banaantjes volgroeid zijn dan kunnen ze losklappen en evt je planten die net gaan bloeien bestuiven, daarvoor ben je minimaal pistels nodig voor dat er een bestuiving kan plaats vinden. Maar vaak valt dat bestuiven, met die late bloei bananen ook best nog wel mee en vind je een hooguit een paar zaadjes terug, ook al wel meegemaakt dat die late bloei bananen geen vruchtbaar stuifmeel in zich hadden.


    greetzz

    Comment

    • Nederhigh
      Super Grower
      Lucky Member
      • Apr 2012
      • 1834

      #3
      Ja, dat zijn banaantjes.
      Je andere planten kunnen bevrucht raken vanaf het moment dat je van die witte bloeihaartjes ziet.
      Maar of je nou stuifmeel in je tent wilt hebben.. Ik zou niet weten hoelang stuifmeel vruchtbaar blijft.
      Maar ik zou me kunnen voorstellen dat er wat naar de bodem zakt, en dat als jij je tent iets te snel open doet dat de boel weer opstuift en je planten alsnog bevrucht raken?

      Die banaantjes kun je er vanaf knippen.

      Edit:- oh nvm,

      Comment

      • Wesley pipes
        Elite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Mar 2020
        • 2512

        #4
        Dank voor de reacties, wel na nog een beetje meer kijken zie ik een rijp banaantje denk ik. De planten die er bij staan , zijn nog maar net begonnen aan hun voorbloei, en vertonen al pistels en bloeiharen... dus wel een clear and present danger dan, ik ga het zekere voor het onzekere nemen en ze knippen . Is al weken aan het spoelen en vertoont al goed amber!

        al gelezen dat natspuiten helpt om pollen te deactiveren , gaan ze kapot van regen ?
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

        Comment

        • joremkrank
          Cronic Grower
          Lucky Member
          • Oct 2015
          • 3260

          #5
          van natspuiten krijg je ook toprot gewoon lekker knippen drogen en roken
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


          • Wesley pipes
            Wesley pipes commented
            Editing a comment
            Idd , maar het zijn de nieuwe die ik zou natspuiten die nog maar een week op 12/12 staan, zou ik nog weinig kans hebben om toprot te creeren en mss toch een kans om stuifmeel te vernietigen? Ach het is maar 1 banaantje voorlopig niks drastisch doen zeker ?
        • joremkrank
          Cronic Grower
          Lucky Member
          • Oct 2015
          • 3260

          #6
          zolang je nog geen topjes heb kan je ze natspuiten het liefts met de lampen uit
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment

          • Wesley pipes
            Elite Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Mar 2020
            • 2512

            #7
            20200731_150555.jpg Hoi, ik ben er nog eens , ik zit 38 dagen in bloei en een plant maakt zaad aan beneden aan de laagste takken.

            Zou het probleem verspreiden naar boven als ik de laagste takken wegsnijd,

            en mits er al zaad is heeft het nog nut de plant weg te nemen ?

            Is een silver haze van 14 weken...
            Last edited by Wesley pipes; 31 July 2020, 14:07.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ers-en-stekken

            Comment


            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Herma s blijven banaantjes maken , en er is altijd sprake van stuifmeel dan. Wegnemen is de beste optie, als er nog iemand hierop uitkomt, wegnemen en dagelijks je andere bekijken...
          Bezig...