Alles ruikt naar gras/hooi

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Robbie010
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Nov 2019
    • 79

    #1

    Alles ruikt naar gras/hooi

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik heb 3 dagen geleden mijn wietjes geoogst en opgehangen.. gewoon de stam beneden afgeknipt en de totale plant opgehangen. Uiteraard niet tegen elkaar aan maar lekker apart. Deze wil ik over 7 dagen ong netjes gaan knippen zodat ik alleen toppen overhoud

    nu wanneer ik even kom kijken is de boel of geurloos of het ruikt naar hooi/gras.. waar is mijn wietgeur??? En blijft dit zo wat moet ik doen??
  • Jura
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2019
    • 818

    #2
    hoe lang zijn ze al aan drogen ?

    waar droog je ze in ( tent - kast ) ?

    is er afzuiging en verse lucht

    foto zo ook helpen
    Last edited by Jura; 22 June 2020, 16:54.

    Comment


    • Robbie010
      Robbie010 commented
      Editing a comment
      Ze zijn 3 dagen aan het drogen nu, in kweektent. Er is afzuiging en verse lucht
  • Nederhigh
    Super Grower
    Lucky Member
    • Apr 2012
    • 1834

    #3
    Mogelijk te vroeg geoogst? Heb het ook wel eens als ik gedwongen iets te vroeg moe oogsten. Je wiet is dat nog niet helemal goed gerijpt waardoor die chlorofiel geur (grasgeur) makkelijk overheerst.

    Een beetje een grasgeur heb je altijd wel hoor. Maar meestal overheerst de wietgeur wel..

    Word na 1/2 weken wel beter. Maar betekent wel dat je wietje waarschjinlijk niet erg sterk van geur/smaak zal zijn.
    Als je wiet droog is in potten doen. (Curen)

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dan moet je misschien ook in dat andere forum gaan vragen waarom het nu naar hooi ruikt ?

      Je hebt toch wel alle fanleaves (blad op steel) eraf geknipt ?

      Dat hooilucht kan door te vroeg oogsten komen.
      Na een dag of 10-14 drogen zul je ze nog een tijdje moeten curen om de smaak/geur beter te krijgen.
      Nja je moet niks he.. maar dat wist je al

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Amateur.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      ​​​​​​​​​​​​​​
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #4
    Niet meteen voor een trein springen he, die geur en smaak komt wel goed, alleen duurt het even.
    Het zal pas echt beter worden na meer dan 2 maanden curen.
    Dus een tip is, verdeel het over meerdere potten straks, als het droog is, zodat je maar 1 pot hoeft open te maken elke keer.
    Dan kun je de andere(n) dicht laten en ergens in een donkere kast wegzetten.

    En je bent niet de enige hoor, hooguit de eerste die er dit jaar een topic over maakt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Brandnetel
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2019
      • 781

      #5
      Dat is waarom de Engelsen het grass of weed noemen.

      Comment

      • kelderkastje
        Exquisite Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Nov 2019
        • 5460

        #6
        Afwachten en een theetje drinken komt wel beter op den duur.

        Comment

        • RoccoSmokes
          Ultra Stoner
          MemberLucky Member
          • Jul 2016
          • 111

          #7
          Heeft gewoon tijd nodig joh, als het goed droog is je knoeperts lekker in een pot stoppen en laat het een maandje curen, ik laat het zelf altijd zo lang mogelijk curen voor ik het zelf rook, pak hem beet 3 maanden, smaakt veel beter & rookt gewoon top.

          Comment

          Bezig...