Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Alles ruikt naar gras/hooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Alles ruikt naar gras/hooi

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik heb 3 dagen geleden mijn wietjes geoogst en opgehangen.. gewoon de stam beneden afgeknipt en de totale plant opgehangen. Uiteraard niet tegen elkaar aan maar lekker apart. Deze wil ik over 7 dagen ong netjes gaan knippen zodat ik alleen toppen overhoud

    nu wanneer ik even kom kijken is de boel of geurloos of het ruikt naar hooi/gras.. waar is mijn wietgeur??? En blijft dit zo wat moet ik doen??

    #2
    hoe lang zijn ze al aan drogen ?

    waar droog je ze in ( tent - kast ) ?

    is er afzuiging en verse lucht

    foto zo ook helpen
    Last edited by Jura; 22 June 2020, 16:54.

    Comment


    • Robbie010
      Robbie010 commented
      Editing a comment
      Ze zijn 3 dagen aan het drogen nu, in kweektent. Er is afzuiging en verse lucht

    #3
    Mogelijk te vroeg geoogst? Heb het ook wel eens als ik gedwongen iets te vroeg moe oogsten. Je wiet is dat nog niet helemal goed gerijpt waardoor die chlorofiel geur (grasgeur) makkelijk overheerst.

    Een beetje een grasgeur heb je altijd wel hoor. Maar meestal overheerst de wietgeur wel..

    Word na 1/2 weken wel beter. Maar betekent wel dat je wietje waarschjinlijk niet erg sterk van geur/smaak zal zijn.
    Als je wiet droog is in potten doen. (Curen)
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dan moet je misschien ook in dat andere forum gaan vragen waarom het nu naar hooi ruikt ?

      Je hebt toch wel alle fanleaves (blad op steel) eraf geknipt ?

      Dat hooilucht kan door te vroeg oogsten komen.
      Na een dag of 10-14 drogen zul je ze nog een tijdje moeten curen om de smaak/geur beter te krijgen.
      Nja je moet niks he.. maar dat wist je al

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Amateur.

    • Nederhigh
      Nederhigh commented
      Editing a comment
      ​​​​​​​​​​​​​​

    #4
    Niet meteen voor een trein springen he, die geur en smaak komt wel goed, alleen duurt het even.
    Het zal pas echt beter worden na meer dan 2 maanden curen.
    Dus een tip is, verdeel het over meerdere potten straks, als het droog is, zodat je maar 1 pot hoeft open te maken elke keer.
    Dan kun je de andere(n) dicht laten en ergens in een donkere kast wegzetten.

    En je bent niet de enige hoor, hooguit de eerste die er dit jaar een topic over maakt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #5
      Dat is waarom de Engelsen het grass of weed noemen.

      Comment


        #6
        Afwachten en een theetje drinken komt wel beter op den duur.

        Comment


          #7
          Heeft gewoon tijd nodig joh, als het goed droog is je knoeperts lekker in een pot stoppen en laat het een maandje curen, ik laat het zelf altijd zo lang mogelijk curen voor ik het zelf rook, pak hem beet 3 maanden, smaakt veel beter & rookt gewoon top.

          Comment

          Bezig...
          X