Droogkast - genoeg ventilatie?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Lerrihuana
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2020
    • 172

    #1

    Droogkast - genoeg ventilatie?

    Korting op 420shop
    Dag mensen, ik heb zitten zoeken naar een antwoord op mijn vraag maar niet echt zo specifiek kunnen vinden dus open ik dit topic.

    Ik heb zelf een droogkast in elkaar gezet met wat restmateriaal wat ik nog had liggen.

    Afmetingen
    L: 114 cm
    B: 62 cm
    H: 104 cm

    Nu heb ik een inbouwventilator (afzuiging) gekocht met een doorsnee van 100mm. En heb ik eenzelfde gat van 100mm gemaakt voor luchtinvoer.

    Ik maak me zorgen over de luchtinvoer. Is dit enige gat voldoende of moet ik er misschien nog een bijmaken. Foto’s bijgevoegd.

    cheers
    Attached Files
  • Jura
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2019
    • 818

    #2
    lucht inlaat met motor of ( atmosferisch / zonder motor ) ?

    koolstof filter ?

    denk dat je best de afzuig motor op de plaats monteerd van de aanzuig en dit monteerd voor afzuig anders ga je geur hebben


    https://directkweken.nl/nl/mini-fan-...4aAvP4EALw_wcBhttps://directkweken.nl/nl/mini-fan-...4aAvP4EALw_wcB

    volgens ik de constructie zo zie op foto zou je beter een deksel bovenaan maken want anders zal het moeilijk worden om de groentjes erin te hangen
    Last edited by Jura; 6 July 2020, 16:37.

    Comment


    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Geen motorische luchtinvoer gewoon buis naar buiten en alleen die afzuig.

      Wat je zegt over de afzuig motor op de plaats van de aanzuig begrijp ik niet helemaal wat bedoel je nu precies? Geur is geen probleem dus koolstoffilter ga ik (nog) niet doen.

      Verder ga ik nog waslijnen spannen in het midden waar ik ze ga hangen maar dat moet nog gebeuren.

      Thx voor de input iig.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #3
    Prima kastje, afzuiger is voldoende, moet wel een filter aan inderdaad.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Neehoor, absoluut niet.

    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Dus een voor voldoende ventilatie in een kweekkast moet de luchtinlaat 3 keer groter dan je afzuiging als er geen actieve inlaat is? En evengroot als je actieve inlaat hebt?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat is de oude gouden regel ja.
  • DINO7
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2019
    • 106

    #4
    Sorry heb helaas inhoudelijke input, wil me hier nog ik verdiepen namelijk en zal je zeker volgen ..

    succes!! Ziet er al goed uit!!

    Comment


    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Geen probleem hoor, thx kan niet wachten tot m’n planten oogstrijp zijn. Trichomen laten maar op zich wachten

    • DINO7
      DINO7 commented
      Editing a comment
      En wat voor (koolstof)filter ben je van plan te gaan gebruiken? Of heb je inmiddels geinstalleerd?

    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Niet gedaan uiteindelijk en moet zelf eerlijk toegeven dat je het nauwelijks ruikt. Het was ook maar 70 gram
Bezig...