Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Droogkast - genoeg ventilatie?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Droogkast - genoeg ventilatie?

    Korting op 420shop
    Dag mensen, ik heb zitten zoeken naar een antwoord op mijn vraag maar niet echt zo specifiek kunnen vinden dus open ik dit topic.

    Ik heb zelf een droogkast in elkaar gezet met wat restmateriaal wat ik nog had liggen.

    Afmetingen
    L: 114 cm
    B: 62 cm
    H: 104 cm

    Nu heb ik een inbouwventilator (afzuiging) gekocht met een doorsnee van 100mm. En heb ik eenzelfde gat van 100mm gemaakt voor luchtinvoer.

    Ik maak me zorgen over de luchtinvoer. Is dit enige gat voldoende of moet ik er misschien nog een bijmaken. Foto’s bijgevoegd.

    cheers
    Attached Files

    #2
    lucht inlaat met motor of ( atmosferisch / zonder motor ) ?

    koolstof filter ?

    denk dat je best de afzuig motor op de plaats monteerd van de aanzuig en dit monteerd voor afzuig anders ga je geur hebben


    https://directkweken.nl/nl/mini-fan-...4aAvP4EALw_wcBhttps://directkweken.nl/nl/mini-fan-...4aAvP4EALw_wcB

    volgens ik de constructie zo zie op foto zou je beter een deksel bovenaan maken want anders zal het moeilijk worden om de groentjes erin te hangen
    Last edited by Jura; 6 July 2020, 16:37.

    Comment


    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Geen motorische luchtinvoer gewoon buis naar buiten en alleen die afzuig.

      Wat je zegt over de afzuig motor op de plaats van de aanzuig begrijp ik niet helemaal wat bedoel je nu precies? Geur is geen probleem dus koolstoffilter ga ik (nog) niet doen.

      Verder ga ik nog waslijnen spannen in het midden waar ik ze ga hangen maar dat moet nog gebeuren.

      Thx voor de input iig.

    #3
    Prima kastje, afzuiger is voldoende, moet wel een filter aan inderdaad.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Neehoor, absoluut niet.

    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Dus een voor voldoende ventilatie in een kweekkast moet de luchtinlaat 3 keer groter dan je afzuiging als er geen actieve inlaat is? En evengroot als je actieve inlaat hebt?

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat is de oude gouden regel ja.

    #4
    Sorry heb helaas inhoudelijke input, wil me hier nog ik verdiepen namelijk en zal je zeker volgen ..

    succes!! Ziet er al goed uit!!

    Comment


    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Geen probleem hoor, thx kan niet wachten tot m’n planten oogstrijp zijn. Trichomen laten maar op zich wachten

    • DINO7
      DINO7 commented
      Editing a comment
      En wat voor (koolstof)filter ben je van plan te gaan gebruiken? Of heb je inmiddels geinstalleerd?

    • Lerrihuana
      Lerrihuana commented
      Editing a comment
      Niet gedaan uiteindelijk en moet zelf eerlijk toegeven dat je het nauwelijks ruikt. Het was ook maar 70 gram
Bezig...
X