Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailingen groeien slecht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailingen groeien slecht

    Korting op 420shop
    Dag iedereen ik ben nieuw hier. Ik kweek al een 3tal jaar op led (mars hydro) nu heb ik een nieuwe lamp gekocht de mars ts 3000 maar het lijkt er op dat de plantjes niet goed groeien, ben ook al eens op opnieuw begonnen dacht het ligt aan het zaad.,maar ook deze keer zonder goed resultaat de plantjes zijn nu 2cm. De tent is 1m20 op 1m20 . Het water die we geven is 6.5 van ph, en tot nu toe ng geen voeding bijgegeven. Hopelijk heeft iemand raad . Groeten

    #2
    Afstand lamp-plant ?
    temperatuur dag/nacht ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      De afstand van pot tot lamp is 1m . Overdag 25̈ en snachts 115 graden. Grt

      Comment


        #4
        Foto van je plantjes? Als het door lichtgebrek komt is dat vaak wel te zien aan hoe ze groeien.
        Ohja, de mars hydro sp3000 hoort op 50-70 cm volgens mij. Op 50cm zit je misschien net tegen bleach aan. Maar 1 meter lijkt me sowieso te hoog.

        EY6mico.jpg
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          En 1 mars hydro sp3000 op 120x120 is nie genoeg. De lamp is optimaal voor precies de helft van je opperlakte. 120x60.
          Als je er 2 hebt zou je heel snor moeten zitten.

        • Eiwoz
          Eiwoz commented
          Editing a comment
          Een foto uploaden lukt niet het icoontje springt weg. Een ts1000 is toch ideaal voor 1m20 op 1m20 ?

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          euhm, nee. De ts1000 is goed voor 60x60. 120x120 moet je de ts3000 hebben dacht ik. Of 2 keer de sp3000. Sp3000 is wat efficienter dan de TS serie.
          Last edited by Nederhigh; 7 October 2020, 16:39. Reden: correctie.. Ts3000, niet 4000

        #5
        Ts 3000 bedoel ik .

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Huh. Nou ben ik in de war.. Stond er net in de titel nou sp3000 of ben ik aan het spacen ofzo?

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Nouja. Als het al de hele tij om de ts3000 ging, en niet om de sp3000.. dan sorry voor de verwarring. Ik zal het verkeerd gelezen hebben ofzo.
          Ts3000 moet inderdaad genoeg zijn voor 120x120. Maar dan ook op een centimeter of 50-70.
          Zie hier de website van de fabrikant voor info: https://www.mars-hydro.com/mars-tsw-...led-grow-light

        #6
        En als je vaker terugkomt hier op het forum.. Dan ga je hier mogelijk ook nog wat aan hebben.
        Hoe upload ik foto's
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #7
          Je nacht temperatuur is met 115 graden veel te hoog. Geen wonder dat ze het niet doen.



          De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

          Comment


          • Eiwoz
            Eiwoz commented
            Editing a comment
            Ik kweek al 4 jaar in dezelfde kamer verder nooit problemen gehad tot nu met de nieuwe lamp. Grten

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            115 is wat hoog ja

          #8
          Ik zet een raam open dan snachts dan zou het toch enkele graden moeten zakken
          Attached Files
          Last edited by Eiwoz; 7 October 2020, 20:15.

          Comment


          • Waldpiek
            Waldpiek commented
            Editing a comment
            De scheuren zit in de aarde van de droogte.......misschien eens water geven?

          #9
          Ze hebben deze morgen water gekregen. Op 3 potten zie je nog de donkere plekkenvan het water . Grten

          Comment


            #10
            Ik heb met de TS3000 geen problemen gehad, tijdens mijn eerste ledkweek (en tevens ook laatste kweek ) ik had ze in de groei zelfs nog dichter erop dan word vermeld.

            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Eiwoz
              Eiwoz commented
              Editing a comment
              Ziet er mooi uit, de eerste weken de lamp ook zo dicht gezet.?

            #11
            Als ze te weinig licht krijgen dan gaan ze strekken, hoor ik van een ieder. Dus ik denk dat je gewoon goed bezig bent.

            Comment


              #12
              Ik neem aan dat je planten inmiddels kleine struikjes zijn maar als dat niet het geval is. Ik heb ervaring met zowel de TSL2000 als de TS1000. Beiden heb ik in de zaailing fase op 60cm gehangen (100% vermogen) en nog geen problemen ondervonden.
              Lopend Verslag

              Comment


                #13
                Ondertussen opnieuw begonnen . De tts3000op halve kracht gezet en ze gaan goed nu, het licht was wss te sterk voor zaailingen. Grtjes

                Comment


                • Wesley pipes
                  Wesley pipes commented
                  Editing a comment
                  Eens ze de fragiele beginperiode hebben doorstaan ... ik zou de ts1000 kopen voor mijn 70x70 tentje, deze kan niet dimmen... hoop dat zaailingen het er goed onder doen...succes verder!

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Wesley pipes. De TS1000 is volledig dimbaar en kan ook nog doorgelust worden tot een max van 3 andere lampen. Ik weet dat 100% zeker, heb er zelf onder voorgegroeid

                • Eiwoz
                  Eiwoz commented
                  Editing a comment
                  Ondertussen opnieuw begonnen op 100 % voor de groei gaat het echt niet goed ze blijven kleins en groeien zeer traag. Ik ben nu zeer tevreden over mijn stekjes
              Bezig...
              X