Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hard water wat te doen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hard water wat te doen?

    Korting op 420shop
    Dag allemaal,

    Na eens deftig te checken wat er uit mijn kraan komt.

    na 24u wachten:

    325 Ppm
    PH 7,2 - 7,6

    Ik denk dat dit niet goed kan zijn voor de dames.

    regenwater opvangen is geen optie en 100L water kopen lijkt mij ook wat stom.

    heeft er iemand tips?

    Setup zou Plagron Lightmix, 4 autopots, Biotabs zijn.
    Last edited by Greenostino; 23 November 2020, 14:43.

    #2
    Bij kraanwater in de EU zal je meting standaard ergens tussen 50 en 300 PPM uitkomen.
    Als de leidingen oud zijn in de stad waar je woont, of wanneer je gebruik maakt van bronwater uit lagen kalksteen, kan je een meting krijgen van 500 tot 700 PPM, vanwege de opbouw van mineralen.

    Dus wat is nu eigenlijk je probleem? Ik zie geen vreemde waarden.
    Lopend Verslag

    Comment


      #3
      okidoo, Dus PPM is geen probleem, enkel Ph zou ik dan naar beneden moeten krijgen?

      Had ook gelezen dat zaadjes, jonkies beter Spa blauw geeft.

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        En zelfs dat is afhankelijk van de voeding die je geeft. Uiteindelijk draait het om de PH-waarde in de pot, niet die in het water wat je in de pot gooit. Ik zit zelf met een PH-waare van 7.8-8.3 en zuur nooit aan. Toch is de PH-waarde in mijn potten gemiddeld tussen de 6.0 en 6.3

      #4
      Voor het eerst Zou Lightmix van Plagron zijn ik zou met Biotabs werken wat slow release amendementen zijn.

      Eigenschappen

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        De kunst is natuurlijk om uiteindelijk alle zaken perfect onder controle te hebben. Maar de vraag is of de extra opbrengst opweegt tegen de extra kosten/tijd/ergernis. Maar water met slechts 50PPM?? Denk niet dat je ergens kraanwater gaat vinden met die waarden (correct me if I'm wrong). Als je met biotabs werkt is het volgens mij sowieso niet nodig om aan te zuren of EC te meten hoewel aanvuren nog wel nut kan hebben maar wat wil je aan de EC doen als je enige bron van voeding de biotabs zijn?

      #5
      Die waarden zijn gewoon prima.
      Zo'n lage pH heb ik nooit uit de kraan gehad.

      Als je bio/organisch gaat kweken hoef je er niks aan te doen en heb je ook geen meters nodig.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Modest
        Modest commented
        Editing a comment
        Hoooow hoow how how how. How.
        Dat laatste klopt niet, of toch niet overal. Ik heb hier in het begin ook Biobizz gekweekt 'zonder afzuren', en als je dat doet met het water dat hier uit de kraan komt (pH8,2) zit je in de problemen. Dan moet je ofwel gaan afzuren (maar dat is nogal moeilijk bij bio voeding), ofwel moet je met regenwater gaan mengen. De hoge hoeveelheid kalk hier in het water zorgt ook voor een veel grotere buffer waardoor de pH minder snel zakt dan elders.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        8.1 uit de kraan hier, en ik zuur dat niet af.
        (na voeding toevoegen zit de pH sowieso al rond de 6.5)
        (in het begin telden al die andere fouten ook mee bij je denk ik

      #6
      Probeer het een keer zonder zuur zooi,valt de opbrengst tegen dan de volgende ronde ph - gebruiken
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #7
        Okido!
        Wel, organisch en grond is wat anders dan coco.

        Thanks!

        Comment

        Bezig...
        X