hangende bladeren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • afghan
    Senior Stoner
    Member
    • Aug 2008
    • 36

    #1

    hangende bladeren

    Korting op 420shop
    is er iemand die weet waarom mijn planten één voor één doodgaan? Op de foto kan je zien hoe ze erbij staan
    Attached Files
  • bobo
    Cronic Grower
    • Oct 2007
    • 3103

    #2
    Re: hangende bladeren

    Staan die binnen in huis of veranda ?

    Grtz

    Comment

    • darkiess
      Retired
      • May 2008
      • 1645

      #3
      Re: hangende bladeren

      hey bobo ik weet het niet zeker maar kijk is naar zn bak die hij gebruikt

      ik heb zo mn vermoede door die doorzichtige bak dat het licht de wortelen beschadigt
      en dat ze daarom 1 voor 1 dood gaan

      Comment

      • bobo
        Cronic Grower
        • Oct 2007
        • 3103

        #4
        Re: hangende bladeren

        Dat zou best mogelijk zijn, had deze niet opgemerkt. Maar vraag me wel af waar ze staan omwille van temperatuur. Kan echt fataal zijn voor een plant in een veranda.

        Grtz

        Comment

        • afghan
          Senior Stoner
          Member
          • Aug 2008
          • 36

          #5
          Re: hangende bladeren

          bedankt voor de info. Als beginnend kweker had ik eerst beter jullie website gelezen en naar de raadgevingen geluisterd

          kan ik nog iets van deze planten redden? bv door ze te stekken?

          Comment

          • Smokey
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2007
            • 2488

            #6
            Re: hangende bladeren

            Je zou ze kunnen stekken.

            Zitten er al wortels tegen de rand van de bak? (Kun je al wortels zien als je naar de bak kijkt)

            Peace

            Comment

            • afghan
              Senior Stoner
              Member
              • Aug 2008
              • 36

              #7
              Re: hangende bladeren

              ja de wortels zijn zichtbaar

              enkel de purple tops vertonen niet de symptomen, alle andere planten wel (K2, northern light en white widow). Is er iets waar ik moet op letten als ik stekken neem? Het is de eerste keer dat ik planten kweek. Ik heb al veel opgestoken via jullie forum, maar ik denk dat je de knepen van het vak pas leert als je echt bezig bent (met vallen en opstaan).

              Comment

              • Smokey
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Oct 2007
                • 2488

                #8
                Re: hangende bladeren

                Ik zou ze zo snel mogelijk overpotten, zien de wortels nog mooi wit of zien ze geel/bruinig?

                Als je de plantjes stekt denk er dan aan om het stammetje (van de stek) schuin af te snijden.
                Zo heeft het uiteinde een groter oppervlakte.

                1/3 van de grote bladeren afknippen, de plant heeft geen wortels dus gaat zijn bladeren gebruiken om vocht op te nemen.

                Stek poeder of gel gebruiken.

                De stekjes in een propegator (Zelfgemaakte?) zetten en goed vochtig houden!
                Je kan eventueel wat seramis op de bodem leggen, dat houd het vocht goed vast.

                peace

                Comment

                Bezig...