is er iemand die weet waarom mijn planten één voor één doodgaan? Op de foto kan je zien hoe ze erbij staan
hangende bladeren
Collapse
X
-
Re: hangende bladeren
ja de wortels zijn zichtbaar
enkel de purple tops vertonen niet de symptomen, alle andere planten wel (K2, northern light en white widow). Is er iets waar ik moet op letten als ik stekken neem? Het is de eerste keer dat ik planten kweek. Ik heb al veel opgestoken via jullie forum, maar ik denk dat je de knepen van het vak pas leert als je echt bezig bent (met vallen en opstaan).Comment
-
Re: hangende bladeren
Ik zou ze zo snel mogelijk overpotten, zien de wortels nog mooi wit of zien ze geel/bruinig?
Als je de plantjes stekt denk er dan aan om het stammetje (van de stek) schuin af te snijden.
Zo heeft het uiteinde een groter oppervlakte.
1/3 van de grote bladeren afknippen, de plant heeft geen wortels dus gaat zijn bladeren gebruiken om vocht op te nemen.
Stek poeder of gel gebruiken.
De stekjes in een propegator (Zelfgemaakte?) zetten en goed vochtig houden!
Je kan eventueel wat seramis op de bodem leggen, dat houd het vocht goed vast.
peaceComment




Comment