Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Aanrader qua ph meter?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aanrader qua ph meter?

    Korting op 420shop
    Hoi!

    Ik heb een Milwaukee PH 611 reeks pH meter. Nooit tevreden van geweest.

    Op aarde gaf dat niet zo, maar nu op ik op steenwol kweek is het ding echt niet te vertrouwen.

    Iemand een aanrader voor een deftige pH meter aub? Simpel ding, niet te duur, iets dat gewoon zijn werk doet.

    Alvast bedankt, groetjes

    #2
    Voltcraft PH-100 ATC. Had ook die Milwaukee eerst, enorm onding vergeleken met deze.

    Comment


    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      mooi ding wel. Ik heb zelf een Aquamaster destijds gekocht. Maar ik ben daar niet zo tevreden over. Maar goed, op aarde maakt het allemaal niet zo gek veel uit, zeker met biovoeding. Dus ach, maar goed, ik overweeg een DWC kweek een dezer rondes, dus dan zal ik wel moeten. Zou wel een HANNA willen, maar ja, voor ik mijn vrouw uitgelegd heb dat een pH meter die duurder dan de kast zelf is een prima investering is heeft de bank in de woonkamer doorligplekken

    • Snuitje
      Snuitje commented
      Editing a comment
      Ik zie al een HANNA ph pen voor € 59,95. En een combi ec+ph voor zo'n € 250. Ziet er degelijk uit allemaal.

    • KritischeMassa
      KritischeMassa commented
      Editing a comment
      Ja nou ja, wat ik weet is dat HANNA op zich het merk is, maar dan hebben we het echt over een hele andere prijs/kwaliteit categorie, dus ik durf niets over de consumenten versie te zeggen, behalve dat het me zou verbazen als ze daar hun goede naam te grabbel gooien. Maar ja, tegenwoordig... je weet het niet...

    #3
    Bluelab 😉👌
    bluelab-ph-pen.jpg

    Comment


      #4
      Zeker geen aquamaster!!!

      Comment


      • KritischeMassa
        KritischeMassa commented
        Editing a comment
        Ja die heb ik dus he... gvd

      #5
      Adwa !
      Ganja always does the trick.

      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Adwa is prima voor 30€ ofzo, zou wel bewaarvloeistof kopen als je dat al niet hebt en toch altijd voor de zekerheid zelf calibreren

      #6
      Bedankt voor de tips!

      Die volcraft ziet er echt nice uit, evenals die bluelab. Maar beiden nogal prijzig.

      Ik vind de Adwa AD-11 pH meter waterproof aan 45 euro.

      Daar iemand ervaring mee?

      Het ding moet maar dienen om tweedagelijks keer voedingswater af te meten voor mijn ebb en flow hokje. Dus echt geavanceerd moet dat niet zijn.

      Ketelhuis Ja bewaarmiddel en regelmatig kalibreren zijn een must.


      Comment


      • Ketelhuis
        Ketelhuis commented
        Editing a comment
        Heb die adwa 11 ook is prima, dacht dat ik oets van 30€ had betaald , kan t mis hebben

      • Snuitje
        Snuitje commented
        Editing a comment
        Lees veel goede ervaringen met Adwa. Mooie keuze. Die vc was toen tijdelijk in de aanbieding voor 49,95, anders had ik toen ook verder gekeken 😄

      #7
      Ok thx, dan ga ik voor die Adwa 11!

      Ja kan misschien wat in prijs verhoorgd zijn door inflatie, maar lijkt me nog steeds een goeie koop.

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Waterdicht en je hebt een soft cap en hard cap normaal gezien. Er zijn een paar verschillende. De 1 gaat tot 0.1 de ander tot 0.01 . 0.01 is niet echt nodig he. Ik heb moeten zoeken naar een soft cap om de sonde te bewaren...

      #8
      Wesley pipes 0.01 is idd niet nodig.

      Ik ben al blij met een marge van 0.1 of zelfs 0.2.

      Minder blij met mijn Milwaukee die ik praktisch niet op 0.5 marge stabiel kreeg XD .

      Comment


        #9
        bluelab heel content van.
        Apollo 10 LED binnenkweek#1, Cakemaster tryouts; aardse mineralen, niet balen; Waterparadijs ;Kaaswaters
        Jah, ik hou van planten.

        Comment


          #10
          Zo'n gele van 13euro, daar doe je wel een of 2 kweekjes mee.

          Comment


            #11
            Ik heb die AD 11 van Adwa gehaald. Ben er heel tevreden van.

            Comment

            Bezig...
            X