Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Nat vs droog trimmen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nat vs droog trimmen

    Korting op 420shop
    Welke voorkeur hebben jullie en waarom?
    Zorgt voor droogtrimmen voor densere toppen?

    #2
    Persoonlijk snap ik niet waarom je droog zou willen knippen. Ik weet wel de beweegredenen waarom mensen het doen maar ik vind het zelf niets tegenover nat knippen.

    Densere toppen krijg je niet door een trim methode imo.

    Maar het ligt vast ook aan waar je droogt hoeveel tijd je hebt en of je de hele plant te drogen hangt of enkel buds.

    Maar ik persoonlijk nooit droog.

    ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Bedankt voor uw reactie. Zelf ook nog niet gedaan maar ik stel mezelf in vraag😅

    • Heyz
      Heyz commented
      Editing a comment
      Uw uw 😅 ik ben nog een jonge god hoor.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Heyz constructieve input is altijd leuk en vriendelijkheid en beleefdheid is het minste wat ik kan doen😉

    #3
    Wanneer m’n wiet rot vrij is hang ik hem na een beetje ontbladeren het liefst zo op. Wanneer ik rot heb knip ik alles om ook beter te kunnen controleren en hang ik ze dan op. Verschil qua compactheid is er niet in mijn beleving, hangt eerder van je soort af als van het trimmen.

    Het is “beter” om je Toppen rustig te drogen met blad, zou ten goede komen van de smaak..zeggen ze.. maar daar zou ik alleen over mee kunnen praten als ik paar x de zelfde soort heb gezet🙃🤓

    Advies van de Bo$wachter:
    Trimmen droog👍🏻
    Rimmen nat.👌🏼

    Comment


    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      RImmen nat 👌😂😂😂

    #4
    Met nat knippen krijg je een donkerder product!
    Een trimmer maakt het nog erger dan een punt schaartje
    Nat geknipt komt er wond vocht vrij wat de toppen donkere van kleur groen geeft na het drogen.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de info🙇

    #5
    Oorspronkelijk geplaatst door Bo$wachter View Post
    Rimmen nat.👌🏼
    Tja. Dat heeft mijn moeder mij nooit verteld.

    Maar een ander verhaal, waarom wil ieder toch steeds maar compacte toppen? Is dat beter voor de handel of zo? Al mijn planten met compacte toppen hebben mij tot nu toe ook op toprot getrakteerd. Indien ik er net zo stoned van kan worden geef mij dan maar lekker luchtige popcorn toppen. Daar zie ik qua kweek en verwerking alleen maar voordelen in.



    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      SteamBoat zoals gezegd ik heb steenharde toppen geoogst…

    • Bo$wachter
      Bo$wachter commented
      Editing a comment
      😂👍🏻.

    • Yuna
      Yuna commented
      Editing a comment
      klos73 veel vinden het leuk om ze vacuüm te trekken ook nog,dan krijg je die perfect uitziende top zoals je bij Amerikanen vaak ziet,tis wel zo een compacte top is mooier,beter,betere high,betere smaak dan fluffy toppen,zeker als je eigen voorraadje kweek is een mooie compacte top iets dat je extra trots maakt en voordelen heeft.

    #6
    SteamBoat sorry als ik research doe.
    Ik had dit gevonden bij uw favoriete zaadboer😉.

    https://www.royalqueenseeds.be/blog-...#droog-knippen

    Daarom dus…

    Comment


    • SteamBoat
      SteamBoat commented
      Editing a comment
      Heel eerlijk ik had het verkeerd opgevat ik dacht dat je het verschil bedoelde met de hardheid van nat en droog. Maar korte uitleg op het moment dat je nat trimt knip je dus alle suikerbladjes weg als je droog knipt zijn die suikerbladjes dus al in de toppen gekrompen dus ja je hebt compactere toppen want er zitten suikerbladjes in.

    #7
    Ik heb de laatste 3x enkel het meeste blad snel verwijderd en dan de plant in zijn geheel laten drogen. Het duurt langer voor ze te drogen en het zou dus de smaak moeten bevorderen. Vind het persoonlijk zo het beste.

    Compacte toppen kweek je met licht, je droogmethode gaat daar niets aan veranderen. Je toppen kunnen wel wat sponsachtig voelen maar zodra die goed gedroogd zijn worden die wel weer hard
    ​​​​​​

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Mja het zal mss mijn gedachten zijn omdat die minder beginnen te wegen tijdens het deogen van die komen luchtig😅

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Juist zo is het gewoon

    • Yuna
      Yuna commented
      Editing a comment
      Een plant in zijn geheel drogen geeft een mooier eind resultaat dan alles los knippen en zo laten drogen.

      En verder klopt het gewoon volledig
Bezig...
X