Ziet deze grond en wortels er gezond uit?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • RootsmanNL
    Stoner
    Member
    • Sep 2023
    • 21

    #1

    Ziet deze grond en wortels er gezond uit?

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Zojuist een plant geoogst en vroeg me af wat jullie van de wortels vinden? Deze komt uit een airpot.
    wat me zelf opvalt is dat het water niet overal komt en de grond op veel plekken droog is.
    ik gaf ongeveer om de dag water, 10% van het potvolume. In dit geval dus 2 lier per watergift.
    goede oogst gewenst!
  • RootsmanNL
    Stoner
    Member
    • Sep 2023
    • 21

    #2
    Beste kwekers,

    Zojuist een plant geoogst en vroeg me af wat jullie van de wortels vinden? Deze komt uit een airpot.
    wat me zelf opvalt is dat het water niet overal komt en de grond op veel plekken droog is.
    ik gaf ongeveer om de dag water, 10% van het potvolume. In dit geval dus 2 lier per watergift.
    goede oogst gewenst!
    Beste kwekers,

    Zojuist een plant geoogst en vroeg me af wat jullie van de wortels vinden? Deze komt uit een airpot.
    wat me zelf opvalt is dat het water niet overal komt en de grond op veel plekken droog is.
    ik gaf ongeveer om de dag water, 10% van het potvolume. In dit geval dus 2 lier per watergift.
    goede oogst gewenst!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Silas; 27 September 2023, 21:52.

    Comment

    • Ketelhuis
      Advanced Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Apr 2019
      • 1014

      #3
      gezond ja, alleen niet zoveel wortels en dat zie je weer terug in de dunne stam.

      Met airpots heb je swso meer bruine wortels aan de buitenkant vanwege t air prunen.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment

      • Rreppellsteeltjam
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • May 2018
        • 1955

        #4
        Buitenplant gewoon in een speciekuip zetten, laagje kleikorrels onderin.

        Comment

        • Yuna
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • Apr 2023
          • 185

          #5
          En niemand valt de uitgedroogde aarde op?

          Je geeft wellicht zoals ik zie veel te weinig water!

          Comment

          • RootsmanNL
            Stoner
            Member
            • Sep 2023
            • 21

            #6
            Plant staat in een 20liter pot en kreeg 2liter water eens in de 2 of 3 dagen afhankelijk van het gewicht.
            plant komt van binnen. Vinden jullie dat weinig?

            Comment


            • stafford
              stafford commented
              Editing a comment
              Nee,maar ik ging puur op die foto af specifiek.

              20liter pot is gewoon te klein voor buiten,met een autoflower kan dat nog wel.

              Maar de gewone planten hebben gewoon heel veel meer ruimte nodig,niet enkel voor de groei,maar ook in het latere stadia.
          • Gps
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2014
            • 1988

            #7
            Wiet planten houden niet van natte wortels, ik denk dat de aarde er wel redelijk uit ziet.

            Wortels, tja in juli was het weer in Nederland slecht voor onze plantjes.

            20 Liter is wel klein voor buiten.

            Ik zou minimaal voor specie kuipen van 40 liter gaan.
            Hoe groter hoe beter, te groot kan niet, te klein wel.
            Lets not criticize but legalize

            Comment

            • RootsmanNL
              Stoner
              Member
              • Sep 2023
              • 21

              #8
              Het gaat om een buitenplant die in Juni naar binnen is gehaald om te bloeien in tent. Daarom gekozen voor 20 liter. Dat de plant niet te groot zou worden.

              Comment

              • belladonna
                Guru of all Growers
                Lucky Member
                • Aug 2008
                • 10674

                #9
                Oorspronkelijk geplaatst door RootsmanNL
                Beste kwekers,

                Zojuist een plant geoogst en vroeg me af wat jullie van de wortels vinden? Deze komt uit een airpot.
                wat me zelf opvalt is dat het water niet overal komt en de grond op veel plekken droog is.
                ik gaf ongeveer om de dag water, 10% van het potvolume. In dit geval dus 2 lier per watergift.
                goede oogst gewenst!
                Das veeeeel teweing water
                God was never on your side..

                Comment

                Bezig...