Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Toprot of gewoon slechte wiet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toprot of gewoon slechte wiet?

    Korting op 420shop
    Goedendag,

    Vorige zomer heb ik een aantal plantjes geoogst en die onderhand al heerlijk opgerookt. Nu heb ik nog een potje met wiet die ik er al sinds het oogsten suspicious er uit vind zien. Op het eerste oog is er geen duidelijke mossige rot te vinden. Maar toch ziet het er vrij bruin uit. Ik heb het verder niet goed gecured en het heeft tijdens het drogen ook iets te lang op mekaar gelegen denk ik.

    Zouden jullie eens met mij mee kunnen kijken of dit overduidelijk rot is of dat dit gewoon een beetje verpeste wiet is dat ik nog prima door de boter kan gooien of een jointje van kan roken. De toppen zijn vrij groot dus ik wil het niet al te snel weggooien zonder zeker te zijn dat dit echt rot is.

    Alvast bedankt en stuur gerust vragen en opmerkingen die mij helpen.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Last edited by Silas; 8 February 2024, 21:14.

    #2
    Rot is zacht en meurt.

    Toppen uit elkaar trekken, kijken, voelen en ruiken.

    Comment


      #3
      Takketoelli zegt altijd dat je bij twijfel weg moet gooien. Het ziet er erg bruin en verdort uit in ieder geval, heb je nog foto's van je goeie wiet? Kunnen we vergelijken, maar ik denk dat die groener was.

      Twijfelwiet is gewoon afval vind ik

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


        #4
        Mss even microscoop ip houden rot ziet er dradig uit onder de microscoop.

        Comment


          #5
          Ik denk slechte wiet
          kan door kweken en of drogen komen
          rot in je top... dan is het niet de hele top
          Maar een gedeelte
          of je hebt echt niet opgelet
          Het oogtbruiner als de rest van de top
          Als de top nat is, dan breekt het gauw op de plek waar het rot is
          Het word sponsering of wekerig nat en valt gauw uit elkaar bij aanraking
          Bij natte wiet merk je het aan alles
          Bij droge wiet heeft het een bruin
          Maar lijkt het nog wel wiet

          Comment


            #6
            Je kunt toprotwiet nog prima gebruiken voor het maken van wietolie voor edibles Takketoelli
            Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Dat klopt. Dan nog zou ik het nooit ergens voor gebruiken. Voor mij is na geld de grootste reden van kweken dat ik zeker weet dat er niks met de wiet aan de hand is, dus

              Er zijn er ook hier die hun wiet spoelen, Greyvol als ik mij niet vergis. Gaat prima, maar is niks voor mij. Ieder zijn of haar keuze he

              😀

            • Greyvol
              Greyvol commented
              Editing a comment
              Yep, regelmatig in de buitenkweek. Binnen eigenlijk niet..

            • norseman
              norseman commented
              Editing a comment
              Met schimmels zijn meestal de sporen of schimmel zelf niet het gevaar voor je gezondheid, maar de giftige stoffen (alkaloiden) die ze uitscheiden. Ik zou er niet vanuit gaan dat die eruit worden gefilterd met extractie. En ik zou er ook niet vanuit gaan dat die door je maag afgebroken worden. Je gaat toch ook geen beschimmeld brood eten?
              Last edited by norseman; 14 February 2024, 18:34.

            #7
            Waarom niet gewoon een beetje roken?
            Dan weet je zeker qua smaak en high of het goed zit of niet.

            Comment


              #8
              Ziet er niet uit als rot zoals hierboven al aangegeven rot is niet egaal over de hele top, is zacht fluffig en papperig bij sprokkelen.
              ronde 3 - ronde 2 - ronde 1 < start

              Comment

              Bezig...
              X