Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

max opbrengst??????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: max opbrengst??????

    Sinds wanneer wordt binnen kweken gedoogd? Kun je een literatuurverwijzing geven, want je standpunt is beslist uniek te noemen.

    Comment


      #17
      Re: max opbrengst??????

      Binnenkweken voor eigen gebruik met niet meer dan 5 planten is geen enkel probleem hoor, mits je netjes de stroom betaald. Hiervoor doen ze echt geen inval. Ik ken iemand daar zijn ze vorig jaar langs geweest. Hij had toen zelfs 6 plantjes staan en de blauwe petten moesten ff bellen, maar het was geen enkel probleem.

      Bij de politie en Justitie werken ze met richtlijnen, die regelmatig iets veranderen maar de 5 planten zijn altijd gebleven. Huidige richtlijn is 5 planten. Heb je tot 49 planten, dan kom je ervan af met een boete in combinatie met taakstraf. En meer dan 50 planten wordt te allen tijde voor de rechter gebracht.
      Last edited by Jointjedraaien; 13 January 2012, 16:36.

      Comment


        #18
        Re: max opbrengst??????

        Dan heb je de laatste aanwijzing van Justitie niet gelezen. Zodra je met kunstlicht in een afgescheiden ruimte met speciale grond werkt dan wordt dat als bedrijfsmatige teelt aangemerkt, al is het maar een enkele plant. Afgezien van het feit dat de verhuurder -afhankelijk van de contractsvoorwaarden- je ook het huis kan uitzetten. Dus 5 planten binnen mag, maar dan zonder verlichting en in een niet afzonderlijke ruimte: dan ben je gauw klaar. Terzijde: die allernieuwste richtlijn staat ergens op het forum. Zoek die maar op dan zie je dat je er faliekant naast zit. In Belgie zijn ze thans soepeler dan in Nederland. Daar wordt 1 plant gedoogd, toeters en bellen zoals verlichting, bewatering enz. zijn toegestaan, mits het maar bij 1 plant blijft.
        Last edited by Xtreme; 13 January 2012, 15:33.

        Comment


          #19
          Re: max opbrengst??????

          We zijn ff oftopic bezig, maar ik ken niemand die met 5 planten en 1 lamp voor de rechter is gebracht en veroordeeld en ik loop al heel wat jaartjes mee. Ik weet dat je feitelijk volgens de wet geen enkel plantje mag hebben, maar om nu iederen met een paar planten voor de rechter te brengen neemt nogal wat kosten met zich mee. Vandaar dat men met richtlijnen werkt, waar politie en justitie zich redelijkerwijs aan houden.

          Om weer On Topic te geraken.

          Maximale opbrengst is maar net voor welk systeem jeuke gaat kiezen.

          Comment


            #20
            Re: max opbrengst??????

            De richtlijn waar ik naar verwijs is van 1 juli 2011. Ook ik loop al wat jaartjes mee, maar ben wel zo wijs me op de hoogte te houden van de nieuwste richtlijnen. Dus het feit dat er in het verleden geen mensen voor de rechter zijn moeten verschijnen voor 5 planten (wat overigens ook niet klopt, er zijn zelfs mensen met 5 buitenplanten voor moeten komen) houdt niet in dat dit in de toekomst niet zal gebeuren. Neem de moeite de nieuwe richtlijn te lezen, dan is je kennis ook weer up to date. Overigens ben je zelf off-topic gegaan. Kijk, ik vind het niet erg dat je niet op de hoogte bent van het huidige beleid. Alleen zouden anderen wel eens geloof kunnen hechten aan jouw woorden. Waarom zou ik anderen schade laten oplopen door een standpunt dat vroeger juist was maar thans niet meer?

            Maar ik zal iets relevants citeren uit de richtlijn: "Indien, ongeacht de hoeveelheid planten, wordt voldaan aan twee of meer punten in de lijst indicatoren met betrekking tot de mate van professionaliteit, zoals opgenomen in bijlage 1, wordt aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatige teelt."
            Last edited by Xtreme; 13 January 2012, 16:24.

            Comment

            Bezig...
            X