hoe zaad sorteren op geslacht?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • janleuri
    Retired
    • Oct 2008
    • 1131

    #1

    hoe zaad sorteren op geslacht?

    Korting op 420shop
    ik zou graag weten als ik gewoon zaad ga kopen kan ik deze dan zelf sorteren op geslacht en hoe? hoe doen de zaadproducenten dat?

    dank bij voorbaat!
  • Weedy
    Ultra Grower
    420 MemberLucky Member
    • Jul 2008
    • 2248

    #2
    Dit kun je niet zien aan het zaadje.

    Zaadproducenten doen dit op 'n manier, waardoor vrouwelijke planten zichzelf gaan bevruchten. (Iets in die trant).


    Echter als je 'Feminised' zaad koopt, koop je zaad waaruit vrouwtjes komen (of hermafrodieten; man + vrouw).
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment

    • westport
      Wicked Grower
      420 MemberLucky Member
      • Aug 2008
      • 3847

      #3
      Hoi weedy hoeveel %kans bestaat er dat je een hermo hebt?
      Heb ook fem zaad.
      grtzz
      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

      Comment

      • Weedy
        Ultra Grower
        420 MemberLucky Member
        • Jul 2008
        • 2248

        #4
        Herma's komen pas na een tijdje.. Als je een plant veel stress geeft, dus vaak mee gaat slepen oid kan dit een herma worden. Hij/zij gaat zichzelf dan bevruchten zodat er zaden gaan groeien.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment

        • janleuri
          Retired
          • Oct 2008
          • 1131

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Weedy
          Dit kun je niet zien aan het zaadje.

          Zaadproducenten doen dit op 'n manier, waardoor vrouwelijke planten zichzelf gaan bevruchten. (Iets in die trant).


          Echter als je 'Feminised' zaad koopt, koop je zaad waaruit vrouwtjes komen (of hermafrodieten; man + vrouw).
          bedankt voor de info

          Comment

          • bobo
            Cronic Grower
            • Oct 2007
            • 3103

            #6
            Aan zaad kan je niet zien of ze vrouwelijk zijn, enkel bij feminized zaden kan jij bijna zeker zijn dat het vrouwelijk zaad met idd de kans op hermafrodieten is, zoals hierboven gezegd wordt. Van regulier zaad kan je enkel het geslacht bepalen eens ze in bloei gaan.

            Grtz

            Comment

            • zion
              Advanced Grower
              • Feb 2008
              • 1056

              #7
              Wordt het geslacht van regulier zaad bepaald vanaf het zaad?
              Dus ik bedoel. Eenmaal het zaadje is ontkiemt weet het zelf al "ik ben een vrouwtje of ik ben een mannetje"?
              Heftige discussie met een vriend hierover, vandaar dat ik het vraag

              Greetz,
              zion

              Comment

              • Saint
                Retired
                • Feb 2009
                • 106

                #8
                Het zaad draagt in zijn capsule het dna van man of vrouw. Dus vanaf dat het van de moeder valt is het geslacht bepaald.

                Comment

                • ijscoman1
                  Super Grower
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2008
                  • 1768

                  #9
                  En ik heb ergens gelezen dat als de moederplant van die zaden niet goed geselekteerd is als zijnde écht 100% vrouw, dan heb je dus kans op hermafrodieten

                  Greetzz

                  Comment

                  • zion
                    Advanced Grower
                    • Feb 2008
                    • 1056

                    #10
                    Ik ben dit tegengekomen op een andere forum:

                    Geslacht ligt vast echter kan door omgevingsfactoren geslachtverandering optreden. Dus het is niet voor 100%. De natuur heeft een mechanisme bedacht wat er voor zorgt dat de plant de grootste overlevingskans heeft. Soms is het in de natuur handig om gedeeltelijk te kunnen veranderen.


                    Wat denken jullie?

                    Greetz,
                    zion

                    Comment

                    • westport
                      Wicked Grower
                      420 MemberLucky Member
                      • Aug 2008
                      • 3847

                      #11
                      Men kan wel de kwaliteits zaden selecteren, maar op geslacht selecteren gaat volgens mij niet, oftewel hebben die producenten een little secret

                      Grtz
                      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

                      Comment

                      • ijscoman1
                        Super Grower
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2008
                        • 1768

                        #12
                        Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat wel en niet waar is van die vrouwelijke zaden.

                        Men zegt ook wel dat je door stress herma's krijgt maar als je planten in de bloei zet zonder mannen erbij veroorzaak je toch juist stress? Doordat ze niet bevrucht worden gaan ze meer en grotere bloemen maken om te proberen alsnog mannelijk zaad te vangen.

                        Comment

                        • SaRs!
                          Wicked Stoner
                          • Jan 2009
                          • 249

                          #13
                          Vrouwelijk zaad ontstaat doordat een vrouwelijke plant zichzelf bevrucht.

                          Herma's zijn vrouwelijke plantjes die door de stress ook mannelijke kenmerken vertonen.

                          Dus => Vrouwelijke zaadjes komen uit herma's?

                          Peace

                          Comment

                          • penta
                            Ultra Stoner
                            • Jan 2009
                            • 105

                            #14
                            dus wanneer je feminized zaad koopt er er zit een herma tussen en je zet deze apart voor een zaadkweek, dan heb je wederom feminized zaad met 100% volledig hetzelfde dna?

                            Comment

                            • ijscoman1
                              Super Grower
                              MemberLucky Member
                              • Mar 2008
                              • 1768

                              #15
                              Nou, volgens mij juist niet.... Een herma wil je niet hebben hoor

                              Greetzz

                              Comment

                              Bezig...