Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Herma's komen pas na een tijdje.. Als je een plant veel stress geeft, dus vaak mee gaat slepen oid kan dit een herma worden. Hij/zij gaat zichzelf dan bevruchten zodat er zaden gaan groeien.
Aan zaad kan je niet zien of ze vrouwelijk zijn, enkel bij feminized zaden kan jij bijna zeker zijn dat het vrouwelijk zaad met idd de kans op hermafrodieten is, zoals hierboven gezegd wordt. Van regulier zaad kan je enkel het geslacht bepalen eens ze in bloei gaan.
Wordt het geslacht van regulier zaad bepaald vanaf het zaad?
Dus ik bedoel. Eenmaal het zaadje is ontkiemt weet het zelf al "ik ben een vrouwtje of ik ben een mannetje"?
Heftige discussie met een vriend hierover, vandaar dat ik het vraag
Geslacht ligt vast echter kan door omgevingsfactoren geslachtverandering optreden. Dus het is niet voor 100%. De natuur heeft een mechanisme bedacht wat er voor zorgt dat de plant de grootste overlevingskans heeft. Soms is het in de natuur handig om gedeeltelijk te kunnen veranderen.
Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat wel en niet waar is van die vrouwelijke zaden.
Men zegt ook wel dat je door stress herma's krijgt maar als je planten in de bloei zet zonder mannen erbij veroorzaak je toch juist stress? Doordat ze niet bevrucht worden gaan ze meer en grotere bloemen maken om te proberen alsnog mannelijk zaad te vangen.
dus wanneer je feminized zaad koopt er er zit een herma tussen en je zet deze apart voor een zaadkweek, dan heb je wederom feminized zaad met 100% volledig hetzelfde dna?
Comment