Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

hoe zaad sorteren op geslacht?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hoe zaad sorteren op geslacht?

    Korting op 420shop
    ik zou graag weten als ik gewoon zaad ga kopen kan ik deze dan zelf sorteren op geslacht en hoe? hoe doen de zaadproducenten dat?

    dank bij voorbaat!

    #2
    Dit kun je niet zien aan het zaadje.

    Zaadproducenten doen dit op 'n manier, waardoor vrouwelijke planten zichzelf gaan bevruchten. (Iets in die trant).


    Echter als je 'Feminised' zaad koopt, koop je zaad waaruit vrouwtjes komen (of hermafrodieten; man + vrouw).
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

    Comment


      #3
      Hoi weedy hoeveel %kans bestaat er dat je een hermo hebt?
      Heb ook fem zaad.
      grtzz
      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        #4
        Herma's komen pas na een tijdje.. Als je een plant veel stress geeft, dus vaak mee gaat slepen oid kan dit een herma worden. Hij/zij gaat zichzelf dan bevruchten zodat er zaden gaan groeien.
        [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Weedy View Post
          Dit kun je niet zien aan het zaadje.

          Zaadproducenten doen dit op 'n manier, waardoor vrouwelijke planten zichzelf gaan bevruchten. (Iets in die trant).


          Echter als je 'Feminised' zaad koopt, koop je zaad waaruit vrouwtjes komen (of hermafrodieten; man + vrouw).
          bedankt voor de info

          Comment


            #6
            Aan zaad kan je niet zien of ze vrouwelijk zijn, enkel bij feminized zaden kan jij bijna zeker zijn dat het vrouwelijk zaad met idd de kans op hermafrodieten is, zoals hierboven gezegd wordt. Van regulier zaad kan je enkel het geslacht bepalen eens ze in bloei gaan.

            Grtz

            Comment


              #7
              Wordt het geslacht van regulier zaad bepaald vanaf het zaad?
              Dus ik bedoel. Eenmaal het zaadje is ontkiemt weet het zelf al "ik ben een vrouwtje of ik ben een mannetje"?
              Heftige discussie met een vriend hierover, vandaar dat ik het vraag

              Greetz,
              zion

              Comment


                #8
                Het zaad draagt in zijn capsule het dna van man of vrouw. Dus vanaf dat het van de moeder valt is het geslacht bepaald.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Ik ben dit tegengekomen op een andere forum:

                    Geslacht ligt vast echter kan door omgevingsfactoren geslachtverandering optreden. Dus het is niet voor 100%. De natuur heeft een mechanisme bedacht wat er voor zorgt dat de plant de grootste overlevingskans heeft. Soms is het in de natuur handig om gedeeltelijk te kunnen veranderen.


                    Wat denken jullie?

                    Greetz,
                    zion

                    Comment


                      #11
                      Men kan wel de kwaliteits zaden selecteren, maar op geslacht selecteren gaat volgens mij niet, oftewel hebben die producenten een little secret

                      Grtz
                      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #12
                        Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat wel en niet waar is van die vrouwelijke zaden.

                        Men zegt ook wel dat je door stress herma's krijgt maar als je planten in de bloei zet zonder mannen erbij veroorzaak je toch juist stress? Doordat ze niet bevrucht worden gaan ze meer en grotere bloemen maken om te proberen alsnog mannelijk zaad te vangen.

                        Comment


                          #13
                          Vrouwelijk zaad ontstaat doordat een vrouwelijke plant zichzelf bevrucht.

                          Herma's zijn vrouwelijke plantjes die door de stress ook mannelijke kenmerken vertonen.

                          Dus => Vrouwelijke zaadjes komen uit herma's?

                          Peace

                          Comment


                            #14
                            dus wanneer je feminized zaad koopt er er zit een herma tussen en je zet deze apart voor een zaadkweek, dan heb je wederom feminized zaad met 100% volledig hetzelfde dna?

                            Comment


                              #15
                              Nou, volgens mij juist niet.... Een herma wil je niet hebben hoor

                              Greetzz

                              Comment

                              Bezig...
                              X