Mannetje of vrouwtje?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Sisha
    Retired
    • May 2012
    • 16

    #1

    Mannetje of vrouwtje?

    Korting op 420shop
    Kan er iemand me vertellen of dit een aanleiding is naar het mannelijk worden van men vrouwtje?

    mvg

    Sisha

    foto.jpg
  • monty
    Banned
    • May 2009
    • 11215

    #2
    Re: Mannetje of vrouwtje?

    nee die spierballen maakt de plant daar aan om je zijtakken beter te ondersteunen dat heeft niks met voorbloei te maken.

    Comment

    • Sisha
      Retired
      • May 2012
      • 16

      #3
      Re: Mannetje of vrouwtje?

      Oorspronkelijk geplaatst door monty
      nee die spierballen maakt de plant daar aan om je zijtakken beter te ondersteunen dat heeft niks met voorbloei te maken.
      Oke, thnx!

      Weet jij ook misschien een oplossing voor mijn opkrullende bladeren?
      IMG_0960.jpg

      Comment

      • monty
        Banned
        • May 2009
        • 11215

        #4
        Re: Mannetje of vrouwtje?

        Je omhoog staande bladrandjes worden veroorzaakt doordat de plant in dat blad de huidmonden sluit om te veel verdamping tegen te gaan. Oorzaak van te veel verdampen kan zijn: te warm staan of op de tocht staan, te lage LV.

        Het bol omlaag staan van je blad noemt men clawblad. Dit word veroorzaakt door een verstoorde waterhuishouding in de plant. Ook dit kan verschillende oorzaken hebben. Meest voorkomende is een te hoge boden PH maar kan ook door tocht, lage lv, te veel stralingswarmte, kalium tekort of wortelschade ten grondslag hebben.

        In jouw geval lijkt het erop dat ze last hebben van trek en warmte.

        ---------- Post added at 12:57 ---------- Previous post was at 12:28 ----------

        De oorzaak wegnemen he. zorgen dat ze niet te warm staan niet op de trek of tocht staan en je lv minimaal op 40% houden.

        Comment

        • Sisha
          Retired
          • May 2012
          • 16

          #5
          Re: Mannetje of vrouwtje?

          Oorspronkelijk geplaatst door monty
          Je omhoog staande bladrandjes worden veroorzaakt doordat de plant in dat blad de huidmonden sluit om te veel verdamping tegen te gaan. Oorzaak van te veel verdampen kan zijn: te warm staan of op de tocht staan, te lage LV.

          Het bol omlaag staan van je blad noemt men clawblad. Dit word veroorzaakt door een verstoorde waterhuishouding in de plant. Ook dit kan verschillende oorzaken hebben. Meest voorkomende is een te hoge boden PH maar kan ook door tocht, lage lv, te veel stralingswarmte, kalium tekort of wortelschade ten grondslag hebben.

          In jouw geval lijkt het erop dat ze last hebben van trek en warmte.
          Oke, bedankt!

          Dus ik zet de ventilator af en temp naar beneden en LV naar boven.

          Comment

          • monty
            Banned
            • May 2009
            • 11215

            #6
            Re: Mannetje of vrouwtje?

            Ja thats it.

            Comment

            • Sisha
              Retired
              • May 2012
              • 16

              #7
              Re: Mannetje of vrouwtje?

              Oorspronkelijk geplaatst door monty
              Ja thats it.
              Gaan de kapotte bladeren ook nog terug goed komen of hoe zit dat juist?

              Comment

              • monty
                Banned
                • May 2009
                • 11215

                #8
                Re: Mannetje of vrouwtje?

                eenmaal necrotisch (verdort) hersteld dat niet meer. een vergeling kan wel herstellen.

                Comment

                • Sisha
                  Retired
                  • May 2012
                  • 16

                  #9
                  Re: Mannetje of vrouwtje?

                  Oorspronkelijk geplaatst door monty
                  eenmaal necrotisch (verdort) hersteld dat niet meer. een vergeling kan wel herstellen.
                  Maar ik moet me hier niets van aantrekken, of moet ik de bladeren verwijderen?

                  Comment

                  • monty
                    Banned
                    • May 2009
                    • 11215

                    #10
                    Re: Mannetje of vrouwtje?

                    Blad laten zitten. de dode , necrotische delen functioneren niet meer en doen niet meer mee aan de fotosynthese. Echter alle groene delen doen wel nog mee. Daarnaast haalt de plant uit deze bladeren nog waardevolle mobiele bouwstoffen om deze elders in de plant te gebruiken en zet ze afvalstoffen in het blad af. Als ze er alles uit heeft gehaald dan kurkt ze het blad af en valt dat vanzelf af. Dan wel opruimen. Ga je nu alle blad weghalen dan maak je zeer veel wonden (infectiekansen) en mist ze dus die bouwstoffen en het stukje fotosynthese wat het gezonde deel van het blad nog doet.

                    Comment

                    • Sisha
                      Retired
                      • May 2012
                      • 16

                      #11
                      Re: Mannetje of vrouwtje?

                      Oorspronkelijk geplaatst door monty
                      Blad laten zitten. de dode , necrotische delen functioneren niet meer en doen niet meer mee aan de fotosynthese. Echter alle groene delen doen wel nog mee. Daarnaast haalt de plant uit deze bladeren nog waardevolle mobiele bouwstoffen om deze elders in de plant te gebruiken en zet ze afvalstoffen in het blad af. Als ze er alles uit heeft gehaald dan kurkt ze het blad af en valt dat vanzelf af. Dan wel opruimen. Ga je nu alle blad weghalen dan maak je zeer veel wonden (infectiekansen) en mist ze dus die bouwstoffen en het stukje fotosynthese wat het gezonde deel van het blad nog doet.
                      Haha, oke bedankt!

                      Al goed dat jij er zoveel van weet!

                      thnx

                      Comment

                      • justforfun
                        Junior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Dec 2010
                        • 553

                        #12
                        Re: Mannetje of vrouwtje?

                        Tsja..... Dat is onze weed-enceclopedy
                        Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                        Comment

                        Bezig...