hoevaak een plant toppen?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nerub
    Retired
    • Dec 2008
    • 155

    #1

    hoevaak een plant toppen?

    Korting op 420shop
    ik heb hier vaak gelezend dat mensen gaan toppen maar hoevaak mag je dat maximaal doen?
    na 5 x toppen heb je 2 4 8 16 32 Toppen

    alvast bedankt!
  • haze'o'lator
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 1273

    #2
    ik top ze altijd maar 2x

    bij de 4de internode en de 7ste...

    grtzzz

    Comment

    • bobo
      Cronic Grower
      • Oct 2007
      • 3103

      #3
      Je kan ze blijven toppen, zodat je compacte struikjes krijgt. voor iedere internode die je uit topt krijg je er twee in de plaats . Je kan blijven door toppen tot eerste week bloei.

      Grtz

      Comment

      • midnight fantasy
        Wicked Stoner
        • Jul 2008
        • 264

        #4
        krijg je dan een groter totaal gewicht of blijft dit?
        lijkt mij hoe meer toppen je hebt hoe groter het gewicht, of klopt die redenering niet?

        peace

        Comment

        • DaZeD
          Gandhi Ganjamaster
          MemberLucky Member
          • Nov 2008
          • 466

          #5
          Volgens mij ga je natuurlijk wel meer toppen hebben, maar niet per se allemaal grote, ik denk dat je allemaal kleine toppen gaat krijgen.

          Ik denk het maar, ik weet het niet, ik ga het eens proberen met 1 plantje de volgende ronde.
          -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

          Comment

          • bobo
            Cronic Grower
            • Oct 2007
            • 3103

            #6
            Je krijgt meerdere hoofdtoppen in plaats van één, dus het gewicht zal mits langer voorgroeien iets/veel hoger liggen. Kwestie van een keuze maken hoelang je wil voorgroeien en of je ruimte hebt om ze in de breedte te laten groeien.

            Grtz

            Comment

            • DaZeD
              Gandhi Ganjamaster
              MemberLucky Member
              • Nov 2008
              • 466

              #7
              Kan je ze onder een Propagator ook tot een stevige structuur laten groeien?
              Omdat mijn zijtakken na 5 weken zeer slecht ontwikkeld waren is dit misschien geen geschikte lamp?

              Ik las dat jeze na ze 5cm zijn geworden best onder een 400 laat verder groeien.
              -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

              Comment

              • midnight fantasy
                Wicked Stoner
                • Jul 2008
                • 264

                #8
                waarom gebruiken ze dit dan niet als de opbrengst iets/veel hoger kan liggen?
                of gaat het ten koste van de kwaliteit?

                Comment

                • haze'o'lator
                  Expert Grower
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2008
                  • 1273

                  #9
                  nee het gaat niet ten koste van de kwaliteit hoor,en ik denk dat de meeste growers bijna allemaal wel zullen toppen!

                  grtzzz

                  Comment

                  • bobo
                    Cronic Grower
                    • Oct 2007
                    • 3103

                    #10
                    Door op één hoofdbloem te kweken worden je planten hoger en worden de onderste bloemen minder belicht, bij het uittoppen heb je meerdere bloemen op gelijke hoogte en krijgen ze allemaal evenveel licht als die ene hoofdtop . Zou dat de meer opbrengst kunnen zijn .

                    Grtz

                    Comment

                    • haze'o'lator
                      Expert Grower
                      MemberLucky Member
                      • Nov 2008
                      • 1273

                      #11
                      hahaha,mmm ja bobo...

                      je kan wel eens gelijk hebben hier!

                      Comment

                      • midnight fantasy
                        Wicked Stoner
                        • Jul 2008
                        • 264

                        #12
                        ja zou wel goed kunnen zijn.

                        Comment

                        Bezig...