Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

PH meter stuk ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    PH meter stuk ?

    Korting op 420shop
    Mensen, Flip heeft een PH meter van het merk Milwaukee Sharp PH 40. Dit is een meter met automatische buffer herkenning en kalibreren dmv druktoetsen, dus geen stelschroefje. Als ik ga kalibreren met buffervloeistof PH 7,01, dan springt de meter op 10. Dit zou eigenlijk dus 7 moeten zijn.

    Is de meter stuk of moet ik een bepaalde toetsencombinatie gebruiken om op 7 te kalibreren ? Volgens de bijgeleverde gebruiksaanwijzing zou er eerst 7 in het dsplay moeten verschijnen, je moet dan bevestigen en dan zou de meter automatisch moeten overgaan op 10. Mijn meter springt meteen naar 10. Het is nieuwe buffervloeistof, maar ook oude vloeistof PH 7.01 wordt gelijk gemeten als 10.

    Ik heb gezocht op internet, maar kan nergens een duidelijke handleiding vinden, iemand een idee ? Ben bang dat tijdens mijn eerste kweek de pH van het voedingswater telkens 3 te laag is geweest, wat ook de kleine plantjes + bijbehorende oogst verklaard.


    Milwalkee Sharp pH tester ph40



    The Sharp testers are microprocessor controlled, automatic calibration, rugged one piece splash proof casing.


    Range 0.0 to 14pH
    Resolution 0.1 pH
    Accuracy +/- 0.2pH
    Calibration automatic
    Battery life 300 hours
    Environment 0-50 deg C 95% RH Max
    Dimensions 150 x 45 x25mm
    XXXX-PH40
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    #2
    Als je een gewone meting doet in zuiver water flipt je meter dan door van hoog naar lage waarde ?

    Zoja is hij naar de vaantjes.

    Grtz

    Comment


      #3
      Nee, gewoon kraanwater wordt ook gemeten op 10, terwijl dit 7 zou moeten zijn. Dit in combinatie met het automatisch kalibreren op 10 doet mij denken dat er iets mis is met de automatische kalibratie.

      Ik heb in ieder geval vandaag een emmer met voedingswater gemaakt op 8,8. Dit zou dan (theoretisch) 5,8 moeten zijn.

      Kan een te lage PH groeiachterstand veroorzaken ?
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
        Kan een te lage PH groeiachterstand veroorzaken ?
        Je medium verzuurd en de voedingstoffen worden niet meer opgenomen.

        Grtz

        Comment


          #5
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Niets aan toe te voegen.

            Grtz

            Comment


              #7
              Doe dat dan ook niet

              Grtz.

              Comment


                #8
                Bedankt Bobo ! We gaan er morgen meteen werk van maken !
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment

                Bezig...
                X