PH meter stuk ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Flip Hasjkip
    Wicked Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2008
    • 3595

    #1

    PH meter stuk ?

    Korting op 420shop
    Mensen, Flip heeft een PH meter van het merk Milwaukee Sharp PH 40. Dit is een meter met automatische buffer herkenning en kalibreren dmv druktoetsen, dus geen stelschroefje. Als ik ga kalibreren met buffervloeistof PH 7,01, dan springt de meter op 10. Dit zou eigenlijk dus 7 moeten zijn.

    Is de meter stuk of moet ik een bepaalde toetsencombinatie gebruiken om op 7 te kalibreren ? Volgens de bijgeleverde gebruiksaanwijzing zou er eerst 7 in het dsplay moeten verschijnen, je moet dan bevestigen en dan zou de meter automatisch moeten overgaan op 10. Mijn meter springt meteen naar 10. Het is nieuwe buffervloeistof, maar ook oude vloeistof PH 7.01 wordt gelijk gemeten als 10.

    Ik heb gezocht op internet, maar kan nergens een duidelijke handleiding vinden, iemand een idee ? Ben bang dat tijdens mijn eerste kweek de pH van het voedingswater telkens 3 te laag is geweest, wat ook de kleine plantjes + bijbehorende oogst verklaard.


    Milwalkee Sharp pH tester ph40



    The Sharp testers are microprocessor controlled, automatic calibration, rugged one piece splash proof casing.


    Range 0.0 to 14pH
    Resolution 0.1 pH
    Accuracy +/- 0.2pH
    Calibration automatic
    Battery life 300 hours
    Environment 0-50 deg C 95% RH Max
    Dimensions 150 x 45 x25mm
    XXXX-PH40
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.
  • bobo
    Cronic Grower
    • Oct 2007
    • 3103

    #2
    Als je een gewone meting doet in zuiver water flipt je meter dan door van hoog naar lage waarde ?

    Zoja is hij naar de vaantjes.

    Grtz

    Comment

    • Flip Hasjkip
      Wicked Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Sep 2008
      • 3595

      #3
      Nee, gewoon kraanwater wordt ook gemeten op 10, terwijl dit 7 zou moeten zijn. Dit in combinatie met het automatisch kalibreren op 10 doet mij denken dat er iets mis is met de automatische kalibratie.

      Ik heb in ieder geval vandaag een emmer met voedingswater gemaakt op 8,8. Dit zou dan (theoretisch) 5,8 moeten zijn.

      Kan een te lage PH groeiachterstand veroorzaken ?
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment

      • bobo
        Cronic Grower
        • Oct 2007
        • 3103

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip
        Kan een te lage PH groeiachterstand veroorzaken ?
        Je medium verzuurd en de voedingstoffen worden niet meer opgenomen.

        Grtz

        Comment

        • Flip Hasjkip
          Wicked Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • Sep 2008
          • 3595

          #5
          Ik heb mijn grond nu voor de 2de x in gebruik,omdat ik er vanuit ging dat de waardes gemeten in orde waren. Ik ga morgen mijn medium meten, met een afwijking met 3 rekening houdende.

          Mocht het verzuurd zijn, dan kan ik toch gewoon spoelen met water met een hogere PH ? Bijv. mijn grond is 3, dan spoelen met water met PH 9 om op 5 à 6 uit te komen ? Ik heb dit gelezen op dit forum, als ik mij niet vergis. Ik heb nog ongebluste kalk liggen, voor het gazon. Dit kan ik toch gebruiken om de PH van mijn spoelwater te verhogen ? Kan dit gelijk in de grond worden opgenomen.
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment

          • bobo
            Cronic Grower
            • Oct 2007
            • 3103

            #6
            Niets aan toe te voegen.

            Grtz

            Comment

            • Robba
              Senior Grower
              MemberLucky Member
              • May 2008
              • 809

              #7
              Doe dat dan ook niet

              Grtz.

              Comment

              • Flip Hasjkip
                Wicked Grower
                420 MemberMemberLucky Member
                • Sep 2008
                • 3595

                #8
                Bedankt Bobo ! We gaan er morgen meteen werk van maken !
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment

                Bezig...