Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stekken maken van Feminised zaad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stekken maken van Feminised zaad?

    Korting op 420shop
    Ik meende ergens gelezen te hebben dat stekken maken van planten die uit feminised komen niet aan te raden valt. Weet iemand of het kwaad kan van te gaan stekken van feminised planten ofdat je beter uit gewoon zaad kan stekken? Graag wat onderbouwde argumenten en info aub . Zeggen van 'dat zou wel kunnen' helpt mij niets verder...

    Greetzzz

    Jona

    #2
    Een 100% vrouwlijke plant blijft bij het stekken 100% vrouwelijk. Als je met herma's gaat stekken is er altijd hetzelfde bepaald percentage mannelijke genetics zowel in de hoofdplant als in het stekje.

    Zo heb ik het geleerd bij plantkunde en volgens mij is cannabis toch een plant of ben ik fout.
    Witte Weduwe toch, waarom ben je zo hemels?

    Comment


      #3
      Nu snap je toch wel dat je totaal niet op mijn vraag antwoordt?
      Ik vroeg of het aangeraden is uit feminised zaad te stekken, niet of ik van vrouwelijke planten moet gaan stekken...
      En je weet nooit van tevoren of het een herma is, vandaar mijn vraag...
      Misschien kan ik je alvast het volgende leren: Feminised is niet gelijk aan Herma's...

      Zelf al heb je goed feminised zaad vast (dus van die 99% wat de zaadbanken zeggen), door omstandigheden (stress, start een natuurlijk overlevingsmechanisme op) gaan ze een gen veranderen en worden ze deels mannelijk...

      Ga alsjeblieft niet in discussie...

      Comment


        #4
        Dan weet ik het ook niet.
        Witte Weduwe toch, waarom ben je zo hemels?

        Comment


          #5
          Ik zou zeggen gewoon uitproberen
          De kans dat je uit je feminized zaad hermas hebt is klein
          Er zijn wel labels die minder goed femalezaad hebben (uit mijn ondervindingen)en daar zouden dan mischien wel hermas kunnen uitkomen maar iedereen heeft een andere mening daar over.
          Als de moeder een vroutje is dan kan er normaal geen herma tussen je stekjes zitten maar de natuur is natuurlijk niet perfect

          grtsEasy

          Comment


            #6
            Snappen jullie het dan niet?
            Feminised zaad is helemaal niet natuurlijk, dus kan je de basisnatuurregels ook niet toepassen... En uitproberen heb ik geen tijd voor. Want stel dat je er toch herma's kan van krijgen maar je zit toevallig met allemaal pure vrouwtjes dan heb je een verkeerd beeld van heel de zaak...
            En herma's zeldzaam? Moet jij even volgende links bekijken:
            Power-Plant Kweek

            Ook bij de concurrentie lopen verschillende kweekjes fout door de herma's die bovenkomen...

            En durf nu niet meer te posten...
            Last edited by Jointjedraaien; 28 June 2011, 04:52.

            Comment


              #7
              Alles wat ik hier zei heb ik van de baas van Dutch Passion...
              En ik leidde eruit af dat die Feminised planten sneller herma gaan worden dan de kans bij gewoon zaad op herma's .

              Het aantal planten die herma uitslaan bij feminised zaad zijn ook duidelijk groter dan bij normal zaad meen ik te zien? Toon mij 1 topic waar er uit normal zaad een herma komt... Ik denk gewoon dat de genetica veel sterker staat bij dat gewoon zaad want met die feminised is er mee 'gebrield'. Zo'n speciale stof dat ze erop spuiten om de genen te laten muteren las ik ergens . Het is een ingewikkelde kwestie dus...

              Comment


                #8
                Cannab0y vind het nodig om andere leden te gaan beledigen...

                Cannab0y = Banned
                Last edited by Jointjedraaien; 18 March 2009, 14:28.

                Comment


                  #9
                  Voor testen heb ik geen tijd helaas. Wil niet sukkelen, je kent het wel .

                  En 'Feminised zaad' heb ik al langer mijn twijfels bij dus bij deze ga ik dan ook niet weer de boot op met dergelijke zaadjes. Al heb ik er wel nog 5 in verpakking liggen zo van die heerlijk Dutch Passions hahaha

                  Toch bedankt voor jullie 'inbreng'
                  Opdat het een volledig vrouwelijke stekkenkweek mag worden!

                  Greetzzz

                  Jona

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                    Graag wat onderbouwde argumenten en info aub . Zeggen van 'dat zou wel kunnen' helpt mij niets verder...

                    Greetzzz

                    Jona
                    Pay attention, young hobbit, for you will learn much. Vertrouwd met het begrip syllogisme? Nee Beo, sorry. Ok snikske, zoek dat dan eerst effe op in wikipedia.
                    Braaf, nu kunt ge volgen.
                    1: gefeminiseerde vrouwtjes zijn labiel (feit, in uw geval voor de volle 100%)
                    2: stekjes hebben alle eigenschappen van de moeder (feit)
                    conclusie: gefeminiseerde stekjes zijn labiel.

                    Als ge een moeder wilt kweken, doe dat dan met regulier zaad en kies de sterkste plant. Planten uit vrouwelijk zaad zijn sowieso minder sterk en vatbaarder om herma uit te slaan daar ze gemanipuleerd zijn. Ook al slaat uw moeder niet herma uit, mss heeft ze wel de neiging maar hebt ge uwe plant nooit gestressed. Gebeurt dat wel met de stekken dan kunnen die herma uitslaan.
                    Voila, hope you're enlightened young hobbit.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Goh, ik zit in een 4de. Tgaat goe vooruit op de avonden da'k er tijd voor kan maken.

                        Comment


                          #13
                          da weet iedereen hier toch dat een stekje identiek is aan de moederplant? dus eigenlijk lag het antwoord voor de hand...
                          ik heb wel nog een vraagje, ik heb gehoord dat kweekers hun plant stressen en dat de planten zichzelf dan bevruchten (hermafrodiet?) en dat dat zaad van feminised is. klopt dit?

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door janleuri View Post
                            da weet iedereen hier toch dat een stekje identiek is aan de moederplant? dus eigenlijk lag het antwoord voor de hand...
                            Tuurlijk. Snapte daarom het probleem ook niet echt.

                            En neen op uw 2de vraag. Da zaad zal grotendeels ook herma zijn. Iets da zichzelf bevrucht, da kan nooit de bedoeling zijn denk ik dan.

                            Comment


                              #15
                              dus denk ik dat dit een methode is van goedkopere merken om zaad vrouwelijker te maken?

                              Comment

                              Bezig...
                              X