Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Probleempje kan iemand helpe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Probleempje kan iemand helpe?

    Korting op 420shop
    Ik ben voor de eerste keer begonnen aan het planten van wietzaadjes heb een kweektent gekocht een lamp van 400 watt een afzuiging ventilator en een verwarmende ventilator?Men zaadjes een weekje ontkiemd en kome nu al mooi boven de grond uit.Nu heb ik het probleem als ik telkens men lap van 400 watt opzet word het veel te warm in de tent dan zet ik men ventilator op en zakt men luchtvochtigheid enorm ik kan geen evenwicht vinden tussen de goede temparatuur en luchtvochtigheid kan iemand wat tips geven? Bedankt een beginner... Grtz

    #2
    Een fancontroller lijkt me de geschikte oplossing. Zo kan je naarmate de temperatuur stijgt of zakt je controller afstellen dat hij meer of minder lucht gaat zuigen. Ook de LV doet er niet superveel toe bij zaad (dat is bij stekken wel eens anders). Tenzij je echt gigantisch verkeerde waarden zou hebben. Om je LV omhoog te krijgen: vochtige doeken hangen die in emmers water hangen. Eventueel een fan over wat water laten blazen dat er meer vocht in je lucht komt. Of een mistmaker, die speciaal gemaakt is om de vochtigheid omhoog te helpen.

    Greetzzz

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
      Een fancontroller lijkt me de geschikte oplossing. Zo kan je naarmate de temperatuur stijgt of zakt je controller afstellen dat hij meer of minder lucht gaat zuigen. Ook de LV doet er niet superveel toe bij zaad (dat is bij stekken wel eens anders). Tenzij je echt gigantisch verkeerde waarden zou hebben. Om je LV omhoog te krijgen: vochtige doeken hangen die in emmers water hangen. Eventueel een fan over wat water laten blazen dat er meer vocht in je lucht komt. Of een mistmaker, die speciaal gemaakt is om de vochtigheid omhoog te helpen.

      Greetzzz

      Comment


        #4
        Je kan zon fancontroller vinden bij iedere growshop . De kostprijs varieerd wel een beetje .
        GRTZZZZ

        Comment


          #5
          Kostprijs van fancontroller met thermostaat gaat al snel richting 100eu en er net over maar ik vind het zeker de moeite waard, heb er zelf eentje gekocht, kan nu niet meer zonder .
          Dat ze teveel gaan stretchen komt omdat ze naar licht zoeken, waarschijnlijk omdat je lamp te ver afhangt. Ofwel dat je het verkeerde spectrum hebt in je lamp (als je met HPS werkt zal dat het eerste zijn, dus iets dichter hangen). 400Watt: 40cm, 600Watt: 50-60cm, 1000Watt: 1M

          Greetzzz

          Comment


            #6
            ja inderdaad een fancontroller.
            is echt onmisbaar. en relax
            en ge moet dat maar 1xmaal kopen.
            en de themperatuur speelt een zeer belangrijke rol (hoe beter de temperatuur hoe mooier en sneller ze groeien)


            en het is echt handig.

            ikzelf werk ook met een 400watter en als die alleen aanstaat wordt het 16 graden.
            ik heb wel een apart kot gemaakt buiten.

            Greetz
            Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
            Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

            sigpic

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door PITcrew View Post
              ja inderdaad een fancontroller.
              is echt onmisbaar. en relax
              en ge moet dat maar 1xmaal kopen.
              en de themperatuur speelt een zeer belangrijke rol (hoe beter de temperatuur hoe mooier en sneller ze groeien)


              en het is echt handig.

              ikzelf werk ook met een 400watter en als die alleen aanstaat wordt het 16 graden.
              ik heb wel een apart kot gemaakt buiten.

              Greetz
              Ok danku voor de reactie's ik vind het toch wel een enorme tijdsbesteding ik vind maar niet de juiste temperatuur en luchtvochtigheid ze schommelen enorm.. Ik moet om het uur is gaan kijke of alles nog in orde is..dit zou ik liever willen vermijden was dit bij jullie ook zo in het begin?wat zoeken naar het juiste evenwicht ?
              Alvast bedankt groetjes van belgie

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door PITcrew View Post
                ja inderdaad een fancontroller.
                is echt onmisbaar. en relax
                en ge moet dat maar 1xmaal kopen.
                en de themperatuur speelt een zeer belangrijke rol (hoe beter de temperatuur hoe mooier en sneller ze groeien)


                en het is echt handig.

                ikzelf werk ook met een 400watter en als die alleen aanstaat wordt het 16 graden.
                ik heb wel een apart kot gemaakt buiten.

                Greetz

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Angelooo View Post
                  Ok danku voor de reactie's ik vind het toch wel een enorme tijdsbesteding ik vind maar niet de juiste temperatuur en luchtvochtigheid ze schommelen enorm.. Ik moet om het uur is gaan kijke of alles nog in orde is..dit zou ik liever willen vermijden was dit bij jullie ook zo in het begin?wat zoeken naar het juiste evenwicht ?
                  Alvast bedankt groetjes van belgie
                  Het zou toch ook moeten lukken zonder fan controller? of is dit echt een must?

                  Comment


                    #10
                    Attached Files

                    Comment

                    Bezig...
                    X