Probleempje kan iemand helpe?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Angelooo
    Ultra Stoner
    • Jan 2009
    • 110

    #1

    Probleempje kan iemand helpe?

    Korting op 420shop
    Ik ben voor de eerste keer begonnen aan het planten van wietzaadjes heb een kweektent gekocht een lamp van 400 watt een afzuiging ventilator en een verwarmende ventilator?Men zaadjes een weekje ontkiemd en kome nu al mooi boven de grond uit.Nu heb ik het probleem als ik telkens men lap van 400 watt opzet word het veel te warm in de tent dan zet ik men ventilator op en zakt men luchtvochtigheid enorm ik kan geen evenwicht vinden tussen de goede temparatuur en luchtvochtigheid kan iemand wat tips geven? Bedankt een beginner... Grtz
  • Jona
    Retired
    • Jun 2008
    • 2797

    #2
    Een fancontroller lijkt me de geschikte oplossing. Zo kan je naarmate de temperatuur stijgt of zakt je controller afstellen dat hij meer of minder lucht gaat zuigen. Ook de LV doet er niet superveel toe bij zaad (dat is bij stekken wel eens anders). Tenzij je echt gigantisch verkeerde waarden zou hebben. Om je LV omhoog te krijgen: vochtige doeken hangen die in emmers water hangen. Eventueel een fan over wat water laten blazen dat er meer vocht in je lucht komt. Of een mistmaker, die speciaal gemaakt is om de vochtigheid omhoog te helpen.

    Greetzzz

    Comment

    • Angelooo
      Ultra Stoner
      • Jan 2009
      • 110

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Jona
      Een fancontroller lijkt me de geschikte oplossing. Zo kan je naarmate de temperatuur stijgt of zakt je controller afstellen dat hij meer of minder lucht gaat zuigen. Ook de LV doet er niet superveel toe bij zaad (dat is bij stekken wel eens anders). Tenzij je echt gigantisch verkeerde waarden zou hebben. Om je LV omhoog te krijgen: vochtige doeken hangen die in emmers water hangen. Eventueel een fan over wat water laten blazen dat er meer vocht in je lucht komt. Of een mistmaker, die speciaal gemaakt is om de vochtigheid omhoog te helpen.

      Greetzzz
      Waar kan ik die vinden een fan controller en wat is de kostprijs er zo van? ja heb een luchtbevochter gaan halen maar helpt niet veel bevochtigt maar in kleine mate.. Natte handdoeken hangen omhoog en een emmer water, ze zijn nu al zo'n 4 cm groot fso.. en nog maar 4 & 5 dagen geplant ik vind dat ze te erg stretchen..Eerste keer hé beetje proberen..Dank u voor de reactie.Grtz

      Comment

      • replay
        Retired
        • Nov 2008
        • 216

        #4
        Je kan zon fancontroller vinden bij iedere growshop . De kostprijs varieerd wel een beetje .
        GRTZZZZ

        Comment

        • Jona
          Retired
          • Jun 2008
          • 2797

          #5
          Kostprijs van fancontroller met thermostaat gaat al snel richting 100eu en er net over maar ik vind het zeker de moeite waard, heb er zelf eentje gekocht, kan nu niet meer zonder .
          Dat ze teveel gaan stretchen komt omdat ze naar licht zoeken, waarschijnlijk omdat je lamp te ver afhangt. Ofwel dat je het verkeerde spectrum hebt in je lamp (als je met HPS werkt zal dat het eerste zijn, dus iets dichter hangen). 400Watt: 40cm, 600Watt: 50-60cm, 1000Watt: 1M

          Greetzzz

          Comment

          • PITcrew
            Big Bongmaster
            MemberLucky Member
            • Dec 2008
            • 378

            #6
            ja inderdaad een fancontroller.
            is echt onmisbaar. en relax
            en ge moet dat maar 1xmaal kopen.
            en de themperatuur speelt een zeer belangrijke rol (hoe beter de temperatuur hoe mooier en sneller ze groeien)


            en het is echt handig.

            ikzelf werk ook met een 400watter en als die alleen aanstaat wordt het 16 graden.
            ik heb wel een apart kot gemaakt buiten.

            Greetz
            Wat jezelf doet , Doe je meestal beter!!! xD
            Why drink and drive when you can Blow And Fly!!!!!

            sigpic

            Comment

            • Angelooo
              Ultra Stoner
              • Jan 2009
              • 110

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door PITcrew
              ja inderdaad een fancontroller.
              is echt onmisbaar. en relax
              en ge moet dat maar 1xmaal kopen.
              en de themperatuur speelt een zeer belangrijke rol (hoe beter de temperatuur hoe mooier en sneller ze groeien)


              en het is echt handig.

              ikzelf werk ook met een 400watter en als die alleen aanstaat wordt het 16 graden.
              ik heb wel een apart kot gemaakt buiten.

              Greetz
              Ok danku voor de reactie's ik vind het toch wel een enorme tijdsbesteding ik vind maar niet de juiste temperatuur en luchtvochtigheid ze schommelen enorm.. Ik moet om het uur is gaan kijke of alles nog in orde is..dit zou ik liever willen vermijden was dit bij jullie ook zo in het begin?wat zoeken naar het juiste evenwicht ?
              Alvast bedankt groetjes van belgie

              Comment

              • Angelooo
                Ultra Stoner
                • Jan 2009
                • 110

                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door PITcrew
                ja inderdaad een fancontroller.
                is echt onmisbaar. en relax
                en ge moet dat maar 1xmaal kopen.
                en de themperatuur speelt een zeer belangrijke rol (hoe beter de temperatuur hoe mooier en sneller ze groeien)


                en het is echt handig.

                ikzelf werk ook met een 400watter en als die alleen aanstaat wordt het 16 graden.
                ik heb wel een apart kot gemaakt buiten.

                Greetz
                Ja wij hebben een kweektent gekocht en deze staat binnen.Onze kamer temperatuur is altijd rond de 21 graden als we de lamp van 400 watt opzetten is het snel héél warm, het is zeker en vast wat zoeken. Ik hoop dat ik binnenkort eens wat foto's kan maken en zet ik deze zeker op de site. Deze site is enorm goed al véél handige tips uit gehaald!!
                Bedankt iedereen

                Comment

                • Angelooo
                  Ultra Stoner
                  • Jan 2009
                  • 110

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Angelooo
                  Ok danku voor de reactie's ik vind het toch wel een enorme tijdsbesteding ik vind maar niet de juiste temperatuur en luchtvochtigheid ze schommelen enorm.. Ik moet om het uur is gaan kijke of alles nog in orde is..dit zou ik liever willen vermijden was dit bij jullie ook zo in het begin?wat zoeken naar het juiste evenwicht ?
                  Alvast bedankt groetjes van belgie
                  Het zou toch ook moeten lukken zonder fan controller? of is dit echt een must?

                  Comment

                  • o21
                    Retired
                    • Dec 2008
                    • 696

                    #10
                    Ja een must is het zeker met een fancontroller zoals een klima prima zoals wij er eentje hebben kan je zowel de t° als het toerental (uitgedrukt in %)van de afzuig regelen en eens je ermee weg kan is het een makie om het allemaal te regelen met de 2 knopjes.
                    Maar heb het natuurlijk wel jaren gedaan zonder.

                    Je moet zo rekenen als de lamp brand moet je afzuigen voor de t°. Met een timer kan je dat perfect ook doen. Wat wij deden was een halfuur laten zuigen en een kwartier af. Maar als je lamp brand verdampt er meer en als je je afzuig bijzet dan valt je vochtigheid vlug naar beneden. Gewoon een verdamper (is ook wel een must) bijzetten en deze ook op een timer zetten kan ook mistmakers en zoal gebruiken. deze laat je bijstaan van een uur voordat je lampen aangaan tot een uur nadien. dan 15 min per uur. als je 70% kan halen in het donker en een goede 60% kan halen in het licht ben je goed bezig. t° is wel belangerijker dan luchtvochtigheid. Als ze klein zijn zet ze gewoon onder wat licht doorlaten plastiek en houd er de 90 % in de eerste 2 weken het scheeld echt op de groei en de bloei veel later.
                    Attached Files

                    Comment

                    Bezig...