Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Co2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Voor je ven kan ook maar ik heb persoonlijk laatste tijd niet egt me vens aan, het is al zo koud buite en hoeft niet zo koud te worde met die ven :p

    Mijn box is lichtdicht door vuilniszakke dus genoeg ventilatie

    Ik heb net een PM gestuurd over veiligheid, prijs en zelfs een funny tip dat ik cker wil proberen!

    Quote:
    Originally Posted by weedeveryday
    hey kan je me vertellen hoe je het hebt gedaan met die co2 aub hoe veilig en hoe duur laat me iets horen aub

    Heej

    Ik heb t zelf nog niet geprobeert maar probeer het binnekort denk ik wel.

    Het is hardstikke goedkoop.

    koop een pak suiker van 1.50 ofzo gewoon kristal suiker.

    Koop een pakje bakkersgist bij natuurwinkel (4 pakjes ofzo voor 1.50)

    Zoek een grote vaas. Stop er 4 liter water in, 1 pakje gist (11 gram ogneveer) en 500 gram suiker.

    Door vergistign ontstaat ethanol en CO2.

    Ik weet alleen dat je een waterslot nodig hebt als je je drankje ook zelf wil drinke omdat zonder waterslot ontstaat er methanol ipv ethanol. Maar voor CO2 is een grote vaas genoeg denk ik! Methanol verdampt pas bij 60 graden ongeveer dus komt geen damp vanaf

    Gevaarlijkheden kan ik me niet bedenken. Het is niet mega groot dus CO2 overschot zal wel niet gebeuren, het is gewoon een extraatje voor je plante! verder ontstaat er (zover ik weet) geen dampen behalve CO2.

    span wel een doek over je vaas, zodat grootste bacterien iig buiten blijven (maar zitte zowizo al in je box, overal namelijk) dus niet schadelijk voor je plante.. CO2 gaat wel gewoon door die doek en CO2 is lichter als zuurstof dus stijgt al zet je nou zon vaas tusse je plante hebbe ze een opkikkertje

    Let wel goed op het gistingsproces.. Het is geen eeuwige bron!

    het is zonde als je voor die 2 euro (water + gist + suiker) een tijdje met super weinig CO2 loopt..

    Ik denk dat je rond de 3 weken moet verversen maar moet je even kijken hoe hard het gist.. (je ziet belletjes)

    kijk ook uit dat de vaas niet voor 99% gevuld is wat het kan gaan schuime

    Voor de rest denk ik dat ik zo duidelijk ben met prijs enzo vrage kan altijd!

    Greetz

    PS.
    Al ga je het proberen, hou me op de hoogte!

    Grappige tip:
    In fruit zit ook glucose (in suiker ook, daar reageert het gist mee) dus je kan er ook fruit in doen. 4 liter fruitsap is alleen duur en je moet van vruchten! niet uit de winkel sappen want die zijn bewerkt!

    Al gooi je er bijvoorbeeld 3 appels in (alleen vruchtvlees en beetje in brokjes gesnede zodat gist overal makkelijker bij komt) krijg je een soort appel cider in principe! alleen het gaat nu niet op de drank , maar je kan bv peren, appels, sinasappels erin doen gewoon 3 ofzo, zodat het gaat gisten en dan komt met het CO2 de geur ook mee, dus heb je een soort neutralisator voor je planten! ipv dikke wietgeur heerlijke appeltjes

    Comment


      #17
      Klinkt als maar beter; ik kan niet wachten om het te proberen

      Comment


        #18
        Volgens mij werkt het niet, ten eerste het maakt niet zoveel co2 geloof ik en ten tweede zuig je dit toch weer af...

        Maar goed

        Comment

        Bezig...
        X