Boswiet

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Tony Soprano
    Advanced Stoner
    Member
    • Mar 2009
    • 71

    #1

    Boswiet

    Korting op 420shop
    Hellow,wij willen in het bos tientallen kant en klare stekken gaan zetten, zonder potten.
    Werkt dit en wat kunnen we nog zelf toevoegen want ik hoorde dat bos humus erg goed is voor de kindjes...
    Moet er nog op ph etc.gelet worden en hoe meet je datin het bos?
    Tussen de dennebomen is dat een goede plek?
    Eten dieren de planten ook op?
    welke planten zijn het best voor boswiet? NLX?
    Moet er nog op meerdere zaken gelet worden, en is half april de beste tijd voor de stekken te zetten?
    Gaarne uw reactie en bijvoorbaat dank!
  • Angelooo
    Ultra Stoner
    • Jan 2009
    • 110

    #2
    nlx lijkt me net slegt.ik zou ze wel op een iets openere plek zette indien mogelik.over ph en ec zou ik me in een bos geen zorge maken.lijkt me een idejale boden.daar nog voldoende licht by en...
    ook wel oplette voor ongedierte

    Comment

    • stiff
      Gandhi Ganjamaster
      MemberLucky Member
      • Feb 2009
      • 479

      #3
      hoi tony welkom op jd,staat hier ergens een topic over geurillakweek(bos) daar zul je wel alle info vinden die je zoekt!

      mvg

      Comment

      • SaRs!
        Wicked Stoner
        • Jan 2009
        • 249

        #4
        Je kan best een rol kippengaas halen en deze rond je plantjes spannen... verder gewoon wat voeding geven rond je plantjes enzo.

        En het maakt niet veel uit welk soortje je zet. Gewoon een makkelijk soortje overleeft wel.

        En het is ook wel handig een gat te graven, daar potgrond in te doen en dan je plantje daar in te doen. De wortels zullen wel uitbreiden in de gewone bosgrond.

        Peace

        Comment

        • Tony Soprano
          Advanced Stoner
          Member
          • Mar 2009
          • 71

          #5
          Boswiet...

          Hellow,wij willen in het bos tientallen kant en klare stekken gaan zetten, zonder potten.
          Werkt dit en wat kunnen we nog zelf toevoegen want ik hoorde dat bos humus erg goed is voor de kindjes...
          Moet er nog op ph etc.gelet worden en hoe meet je datin het bos?
          Tussen de dennebomen is dat een goede plek?
          Eten dieren de planten ook op?
          welke planten zijn het best voor boswiet? NLX?
          Moet er nog op meerdere zaken gelet worden, en is half april de beste tijd voor de stekken te zetten?
          Gaarne uw reactie en bijvoorbaat dank!

          Comment

          • weedlover
            Banned
            • May 2008
            • 975

            #6
            je bent jezelf aan het herhalen, wist jet?

            grtz

            Comment

            • Tony Soprano
              Advanced Stoner
              Member
              • Mar 2009
              • 71

              #7
              Ja sorrry ik weet nog niet echt hoe deze site werkt.
              Hoopte al meer reacties te hebben na 5 dagen vandaar opnieuw,of heeft dat geen zin? gaat de vraag dan niet weg ofzo?
              Oorspronkelijk geplaatst door weedlover
              je bent jezelf aan het herhalen, wist jet?

              grtz

              Comment

              • weedlover
                Banned
                • May 2008
                • 975

                #8
                nop heeft eigenlijk geen zin, want je post blijft staan waar hij stond

                grtz

                Comment

                • Tony Soprano
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Mar 2009
                  • 71

                  #9
                  ok thanks matti...
                  heb jezelf nog een adviesje voor me ook eventueel?
                  Gr T.

                  Comment

                  • weedlover
                    Banned
                    • May 2008
                    • 975

                    #10
                    zoek naar brandnetels! als je die ziet kun je er tamelijk zker van zijn dat de grond goed is.
                    En zorg natuurlijk ook voor een plekje waar niemand komt

                    grtz

                    Comment

                    • Jona
                      Retired
                      • Jun 2008
                      • 2797

                      #11
                      Ik zou dat dus zeker niet met stekken gaan doen hé. Het basisgegeven van het kweken met stekken is dat je ze heel vochtig moet houden, wat in een bos dus veel moeilijker is dan bij een binnenkweek waar alles veel beter te regelen valt. Wat je wel zou kunnen doen is stekken kopen, binnen wat gaan verharden zodat ze bestendig worden tegen de harde buitenwereld . Eenmaal ze goed geworteld zijn in een aardemedium zet je ze dan maar buiten . Dan zou ik het nog een kans op slagen geven, anders zal je er teveel verliezen...

                      nlx lijkt me net slegt.ik zou ze wel op een iets openere plek zette indien mogelik.over ph en ec zou ik me in een bos geen zorge maken.lijkt me een idejale boden.daar nog voldoende licht by en...
                      ook wel oplette voor ongedierte
                      Daar zou ik mee opletten. Ga maar eens in een dennenbos lopen en ga kijken wat er op de grond groeit... Inderdaad, helemaal niets! Dus er kan wel zeker slechte grond zijn (in dat geval te zure grond, door het composteren van de naalden). Een gewoon loofbos moet okay zijn met wat humus in verder stadium van compostering, dan heb je wel de ideale grond vast
                      Veel succes!

                      Greetzzz

                      Jona
                      Last edited by Jona; 23 March 2009, 19:12.

                      Comment

                      Bezig...