Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Tabak kweken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Tabak kweken.

    Korting op 420shop
    De tabak wordt steeds duurder en duurder en ik ben niet het slaafje van de overheid en dus ook niet van plan om bij elk pakje shag/sigaretten maar weer bakken accijns te betalen . Een alternatief bij veel geld uitgeven aan wiet is een plantje zetten. Dus ik dacht dan kan ik gelijk ook wel een tabaksplantje zetten. Ik woon bij een kas dus ik kan gratis pot met goede aarde krijgen.. maar hoe kom ik aan een tabaksplant? is dat een stekje of zijn er zaadjes voor? En siertabak kun je daar wat mee?

    alvast bedankt
    grtzz Chroniclead

    #2
    Interessant!
    Ben ik ook benieuwd naar. Zou je tabak in onze streken ook buiten kunnen kweken?

    Nu ja, ik vind de prijs van roltabak nog wel mee vallen. daar doe ik misschien een paar weken met een pakje. Trouwens een jointje met een lekker verse Belgam 20 is zeker even goed (zoniet beter, smaken verschillen) als met een filtersigaret.

    Comment


      #3
      Lekker licht halfzwaar shagje door mn jointje door mn jointje is fantastisch. Peuken zijn meestal wat pittiger. Maar is Belgam ook in NL te krijgen? Heb het namelijk nog nooit in de winkel gezien

      Comment


        #4
        Re: Tabak kweken.

        Kijk wat ik gevonden heb: Je kan het kopen bij azarius.

        Comment


          #5
          Re: Tabak kweken.

          Mijn ouders hadden die vroeger tegen ongedierte enzo.

          Grtz
          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
          Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: Tabak kweken.

            En welk proces moet je doorlopen om van de plant rookbare tabak te maken?

            Peace

            Comment


              #7
              Re: Tabak kweken.

              Gewoon laten drogen dacht ik

              grtz

              Comment


                #8
                Re: Tabak kweken.

                na het drogen moet je ze nog laten rijpen, en dit kan een jaar duren. er zijn manieren om ze sneller te laten rijpen maar daar heb je weer bepaalde dingen voor nodig.

                heb ook al mun research een beetje gedaan, het probleem is alleen zover ik geleerd heb is dat in het nederlandse klimaat de echte goede planten niet buiten te kweken zijn (voor echt goed rook tabak) een van de redenen ook dat de mensen na de oorlog weer stopten met het telen van tabak was ook omdat de plant niet juist voor het roken was. de planten die in nederland goed te kweken zijn, zijn goed voor pruim en snuif tabak, de tabak die in nl gekweekt kan worden is wel te roken, maar het is niet erg lekker of van goede kwaliteit.

                ik wil hier graag nog ff wat meer over te weten komen dus als meer mensen hier nog iets vanaf weten?

                ohja je mag trouwens 100 tabak planten hebben in nl.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Tabak kweken.

                    Er worden wel behoorlijk wat dingen aan tabak toegevoegd om de vorm te bekomen die wij kennen (meeste merken voegen zoetstoffen etc toe om de smaak aangenamer te maken). Ik weet dus niet in hoever je bij het zelf kweken hiervan een smaak kunt bekomen die hierbij aanleunt.

                    Comment


                      #11
                      Re: Tabak kweken.

                      ffe een vervolg.
                      Tabak is bijna overal te kweken 'if there is dirt you can grow tobacco'' gaf een amerikaan mij als advies op een ander forum. canada finland etc het kan gewoon.
                      Er zijn meerdere redenen waarom in europa bijna geen tabak meer word gekweekt .
                      1, is dus de overheid die niet mee werkt.
                      2, is dus dat het daarom niet meer winstgevend meer was.
                      3, tabak teelt kreeg in de 2de ww een in nederland een herleving na de oorlog leek het erop dat dit door zou gaan maar door ''blue mold' gingen heel veel oogsten gewoon kapot. Nog steeds zijn er geen ''echte'' manieren beschikbaar om deze schimmel tegen te houden, er zijn wel wat middeltjes die je kan gebruiken maar nog steeds is het lastig en kan het zodiezo de oogst heel erg aantasten. Ook in amerika is ''blue mold'' nog steeds een groot probleem en zijn er zelfs in sommige regio's waarschuwing systemen.

                      Maar het kan dus gewoon, en het rijpen zou dus het grote probleem zijn door de tijd die daarin zit. Er zijn trouwens ook heel veel soorten tabak, en meerdere manieren om die tabak te verwerken in goed rookbaar spul (je kan ook gewoon een blad van de plant afhalen en oproken, lekker is dat niet en ook niet goed voor je) siggaretten, shag, sigaren tabak word meestal ook van meerdere soorten tabak gemaakt.

                      De tabak plant produceerd trouwens nicotine om ongediertje en insecten weg te houden, en daardoor word/werd hij dus vaak als beschermende plant gebruikt voor de rest van de tuin. (1 tip tabak planten en tomaten planten gaan niet goed samen)

                      voor het kweken in koudere gebieden moeten ze eerst binnen een tijd gehouden worden en kunnen ze later buiten over geplaatst worden, de zaadjes zijn ook extreem klein en zwak.

                      Ik wil trouwens nog even meer weten over het kweken van tabak planten op justitieel gebied..
                      Last edited by hallohallo; 28 March 2010, 19:41.

                      Comment


                        #12
                        Re: Tabak kweken.

                        Tabakszaden zijn ook te koop bij Vreeken (http://www.vreeken.nl/)
                        Voor info over de teelt, bewerken e.d. zie: http://www.streekmuseumelsloo.nl/cms...1_doc16pag.pdf

                        Comment


                          #13
                          Re: Tabak kweken.

                          @ chroniclad en oblivion

                          er is ook een shag genaamd greengo, dat is vrij nieuw en bij een aantal coffeeshops al te krijgen
                          deze shag bevat bijna geen shadelijke stoffen, het is ongeveer even duur als een normaal pakje shag.
                          ook nog schijnt deze shag je high te versterken als je deze gebruikt in je jointje i.p.v tabak,
                          het heeft niet echt veel met het onderwerp te maken maar ik zag jullie speculeren over shag smaken
                          dus ik dacht dat dit mischien interesant was om te weten,

                          heel veel succes met je tabaksplantje en dergelijke,

                          Laterssss Antony

                          Comment


                            #14
                            Re: Tabak kweken.

                            zou je een tabak plant gewoon kunnen kweken, rond de zelfde tijd als je wietplantjes? dat je het aan het eind samen oprookt?

                            ---------- Post added at 16:05 ---------- Previous post was at 15:57 ----------

                            Ik ga toch maar geen tabak kweken, het klinkt als veel werk en tijd, en dan besteed ik die tijd liever in me wiet plantjes
                            maar voor de gene die toch wat meer willen weten;

                            Algemeen
                            Het kweken van eigen tabak, vroeger heel gewoon, wordt langzaam weer wat populairder. Het is heel goed mogelijk zelf sigaretten en sigaren te maken! Wel kost het nogal wat tijd en aandacht, en ervaring ook. Allereerst moeten de planten gekweekt worden. Dit is niet zo moeilijk, want tabaksplanten zijn sterke groeiers, mits goed behandeld. Er is een stukje grond nodig op een beschutte plaats in de volle zon, met doorlatende, niet te zware grond. De planten verbruiken veel water en worden behoorlijk fors.
                            De grote bladeren en roze geurende bloemen doen exotisch aan. Na het oogsten van de grote bladeren moeten deze geel worden en narijpen, om een goede kwaliteit tabak te oogsten. Hieronder volgt in het kort de procedure, maar op het internet is nog veel meer informatie te vinden.

                            Opkweek
                            Binnenshuis zaaien in maart-mei, binnenshuis in potjes bij kamertemperatuur. Het zaad op de losse zaaigrond strooien, iets inwrijven en met een plantenspuit bevochtigen. Dan een plastic zakje over de potjes plaatsen tot de plantjes opgekomen zijn en enige blaadjes hebben. Na enige weken uitplanten in grotere potten met goede potgrond en op een zonnige en warme plek binnenshuis laten groeien. Vanaf mei bij goed weer buiten uitplanten op 50 cm afstand.
                            De bladeren kunnen geoogst worden wanneer de planten bloeien.

                            Nabehandeling.
                            Allereerst moet het aanwezige bladgroen uit de geoogste bladeren verdwijnen. Plet de bladstelen en middennerf en hang de bladeren ondersteboven, twee aan twee, op. Zorg voor een hoge luchtvochtigheid, want de bladeren mogen niet snel uitdrogen, maar moeten zelf eerst vergelen. Na twee weken moeten de bladeren kurkdroog zijn, ook de nerf! Een andere methode is de bladeren tot een hoop te stapelen (nu niet de nerf pletten), en dan af te dekken met een kleed. Iedere dag even luchten en drogen, tot de bladeren vergeeld zijn. De gele bladeren mogen dan langzaam verdrogen tot een bruine kleur. Zorg in ieder geval dat geen schimmel of rotting optreedt, dit maakt de bladeren waardeloos en er kunnen giftige stoffen ontstaan.

                            De prachtige bladeren van de
                            plant die ook in uw tuin kan groeien.
                            Rijpen.
                            De droge bladeren moeten nu narijpen voor een zoet tabaksaroma. Zorg voor een luchtvochtigheid van 30% en liefst een temperatuur van 55 graden Celsius. Na 1 maand zijn de bladeren dan klaar om te verwerken tot tabak. Bij een lagere temperatuur kan dit meerdere maanden kosten, of eigenlijk, hoe langer gerijpt, hoe beter de smaak!
                            Als de bladeren een goed aroma hebben worden ze gesproeid met een mengsel van 1 deel glycerine of suiker in 6 delen water, gebruik 300 g van dit mengsel op 1 kg bladeren. De bladeren kunnen verhakseld worden tot tabak of de hele bladeren kunnen voor sigaren worden gebruikt.
                            Gezondheid.
                            Alle tabakssoorten bevatten giftige stoffen. Bij verbranding ontstaan veel giftige en kankerverwekkende stoffen. Roken van tabak is dus sterk af te raden, dit geldt evengoed voor zelfgekweekte als voor commercieel verkrijgbare tabak.

                            Succes!

                            Comment


                              #15
                              Re: Tabak kweken.

                              er staat me iets bij dat balen tabak (dus nog niet verwerkt tot shag/sigaretten) niet onder de accijnzen vallen... zeker weten doe ik dit NIET
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...
                              X