Droogruimte vraagje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Sirius48e
    Banned
    Lucky Member
    • Jun 2016
    • 48

    #1

    Droogruimte vraagje

    Korting op 420shop
    Over paar weken denk ik te gaan oogsten. En dan alle toppen op te hangen in de schuur.
    ik heb ook alle handdoeken en beddengoed in deze schuur liggen.
    De vraag: hoe erg gaan die drogende toppen stinken??
    Oftewel, gaat al het linnen naar wiet ruiken??


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #2
    Re: Droogruimte vraagje

    Niet. Drogende toppen hebben nauwelijks geur. Eerder gras dan wietgeur. Die komt pas volledig terug na droging en een paar dagen in de weckpot.
    Ik droog gewoon buiten de tent en heb daar geen geuroverlast van.

    Comment

    • Sirius48e
      Banned
      Lucky Member
      • Jun 2016
      • 48

      #3
      Re: Droogruimte vraagje

      Das een hele geruststelling. My wife would kill me
      De enige alternatief was een paarden trailer. Maar dat ding staat vol in de zon.
      Temps van 40+ daar binnen.

      Dus, lijntjes spannen, takkies aan hangen en wachten totdat ze knakken.
      Mbt ventilatie? Moet ik een fan aan zetten?
      En compleet verduisteren? Of kan een beetje licht geen kwaad


      Sent from my iPad using Tapatalk

      Comment

      • beowulf
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 6495

        #4
        Re: Droogruimte vraagje

        Beetje licht kan geen kwaad nee. Fan, hangt er vanaf. Klein beetje luchtcirculatie is nodig. Toprot kan nog in drogende toppen komen ook. Ikzelf hang er geen fan op, maar laat het wat tochten door een raam op kip te zetten.

        Comment

        • Sirius48e
          Banned
          Lucky Member
          • Jun 2016
          • 48

          #5
          Re: Droogruimte vraagje

          Top


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Comment

          • Sirius48e
            Banned
            Lucky Member
            • Jun 2016
            • 48

            #6
            Re: Droogruimte vraagje

            Hier moet het dadelijk allemaal gaan gebeuren. Weinig licht en een beetje ventilatie.



            Met 10 dgn ga ik knippen. Rain or shine. Ik moet dan voor tijdje weg. Als alles hangt, dan zeker een nieuwe pica


            Sent from my iPad using Tapatalk

            Comment

            • Tjirp
              T.H.C. Master
              Nieuw Lid
              • Jun 2016
              • 531

              #7
              Re: Droogruimte vraagje

              Ik zie boorgaten zonder dichting op die asbestplaten.

              Comment

              • kanon
                Expert Grower
                420 MemberLucky Member
                • Sep 2015
                • 1387

                #8
                Re: Droogruimte vraagje

                1. Nee geen fan erop -> gewoon zogen voor een goeie lucht circulatie

                2.Nee de drogende toppen stinken niet zo erg als de bloei , maar ruiken zoals Grey al zegt meer gras achtig (toch ruik je altijd iets)

                3.temps van 40C is niet goed voor drogen , het mooiste is tussen de 18 en 22 c max (te snel drogen is niet goed)

                verder kijk elke dag ff hoe het gaat met het drogen maar probeer ze niet aan te raken met je handen/vingers

                minmaal 10 dagen en bij 2 weken moeten je takken als een lucifer knakken (dan goed)

                hopelijk heb je wat aan deze info en suc6 met je droog process
                sigpic
                LED there be light

                Comment

                • The Gardenerr
                  Wicked Stoner
                  • May 2016
                  • 204

                  #9
                  Re: Droogruimte vraagje

                  Kanon, ik kan het zelf niet beter zeggen na al mijn onderzoek.
                  Goed en duidelijk uitgelegd.
                  48 succes.

                  Comment

                  • Sirius48e
                    Banned
                    Lucky Member
                    • Jun 2016
                    • 48

                    #10
                    Re: Droogruimte vraagje

                    Hi
                    Twas 40gr in mijn polyester paarden trailer. In de linnenkamer is het een stuk cooler. Helaas wel met een asbest dak . Maar goed, zolang ik er niet in ga zagen, dan moet het wel okay zijn/blijven.



                    Sent from my iPad using Tapatalk

                    Comment

                    • kanon
                      Expert Grower
                      420 MemberLucky Member
                      • Sep 2015
                      • 1387

                      #11
                      Re: Droogruimte vraagje

                      asbest kan geen kwaad toch zolang je er niks aan kloot ?

                      BTW geen dank , we zijn hier met en voor elkaar !

                      goed weekend en geniet van je kweek en oogst
                      sigpic
                      LED there be light

                      Comment

                      • Sirius48e
                        Banned
                        Lucky Member
                        • Jun 2016
                        • 48

                        #12
                        Re: Droogruimte vraagje

                        Zo. De eerste hangt. En damn. Wat een k u t klus is dat. Alles onder de plak. Ik voel me net een klein kind met een prit-stift



                        Nxt week gaan de andere 2 er aan. En dan maar wachten op de 'knak'


                        Sent from my iPhone using Tapatalk

                        Comment

                        • Flip Hasjkip
                          Wicked Grower
                          420 MemberMemberLucky Member
                          • Sep 2008
                          • 3595

                          #13
                          Re: Droogruimte vraagje

                          En dan moet het echte knippen nog gaan beginnen, daar ben je wel eventjes zoet mee
                          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                          Comment

                          • toerist123
                            Advanced Stoner
                            Member
                            • Sep 2015
                            • 61

                            #14
                            Re: Droogruimte vraagje

                            beter spreiden
                            got brainwater in my boots

                            Comment

                            • Sirius48e
                              Banned
                              Lucky Member
                              • Jun 2016
                              • 48

                              #15
                              Re: Droogruimte vraagje

                              Yes BOSS.
                              Zo beter??





                              Sent from my iPhone using Tapatalk

                              Comment

                              Bezig...