Vraag?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • daniel62638
    Retired
    • Mar 2008
    • 184

    #1

    Vraag?

    Korting op 420shop
    ik heb 20 Afghan buiten zaden, en wil deze gaan kweken, eerst binnen laten kiemen lijkt me en wachten totdat het een plantje is van ongeveer 30 cm,(begin met 7 zaadtjes)

    Als dit zover is wil ik er 5 buiten zetten, en die andere 2, kan ik die binnen door laten groeien, voor het raam of onder TL buizen?

    Ze worden ongeveer 100cm-130cm

    Peace
  • zion
    Advanced Grower
    • Feb 2008
    • 1056

    #2
    Re: Vraag?

    Als je tl kan betalen zet ze dan onder tl. Maar dan ga je wel een niet al te grote opbrengst hebben, want bloeien gaat nu eenmaal niet zo goed met tl. Koop een 250watt hps lampje als je dat kan betalen. Normaal gezien wel, want als je een kant en klare GS-tl-kit kan betalen kan je zeker ook een 250watt hps-mh kit betalen.

    Bijvoorbeeld
    110 Watt tl-kit = €130
    250Watt HPS-kit = €77.50
    Onder die HPS zal je betere resultaten bekomen, maar je zal ook wel wat meer moeten aanschaffen. Een kast met binnenkant bedekt zwart-wit folie, luch af- en toevoer zijn het voornaamste

    Lees nog wat rond en doe wat kennis op. Zodat je na aanschaf van iets niet zegt:"ik had beter iets anders gekocht".
    véél succes

    Greetz,
    zion

    Comment

    • Cookiemonster
      Retired
      • Jan 2008
      • 258

      #3
      Re: Vraag?

      onder TL en cfl(spaarlamp) kun je groeien en bloeien maar niet zo grote hoeveel als bij een 250W hps .

      kzou ze allemaal late voorgroeie onder die TL of spaarlampe , tis te zien wat u uitkomt en ze dan wanneer het warm is enzo (en geen kutweer zoals nu) buite zetten .

      veel geluk en plezier met u kweekske .


      greetz

      Comment

      • Cannab0y

        #4
        Re: Vraag?

        Volgens mij is het de bedoeling dat z'n plantjes buiten te staan komen, en hij vraagt nu of hij ze binnen kan laten voorgroeien. Dat is perfect mogelijk, onder TL of onder HPS. Vanaf halfweg april-begin mei is de zon net sterk genoeg om je plantjes door de groei te loodsen. Voor die tijd is het aangewezen om een TL-setje te kopen (kleur coolwhite) en ze daaronder te zetten op 18uur licht, 6uur donker.

        Dertig cm is een heel aardige lengte om voor te laten groeien, best al wel veel. Vanaf dat je plantje een 15 à 20cm is, is het klaar om naar buiten te verhuizen.

        Vragen zijn er om te stellen, dus doe je best maar

        Greetz

        Comment

        • Smokey
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Oct 2007
          • 2488

          #5
          Re: Vraag?

          Oorspronkelijk geplaatst door zion
          Koop een 250watt hps lampje als je dat kan betalen. Normaal gezien wel, want als je een kant en klare GS-tl-kit kan betalen kan je zeker ook een 250watt hps-mh kit betalen.
          Bijvoorbeeld
          110 Watt tl-kit = €130
          250Watt HPS-kit = €77.50
          Onder die HPS zal je betere resultaten bekomen, maar je zal ook wel wat meer moeten aanschaffen. Een kast met binnenkant bedekt zwart-wit folie, luch af- en toevoer zijn het voornaamste
          Dat zijn geen TL lampen zion, dat zijn PL-L lampen.

          Als je onder TL wilt groeien/bloeien ga dan naar de Brico daar heb je TL armaturen voor 7.99€ + 1 buis Nr 33 = groei.

          http://www.brico.be/wabs/nl/catalogus/p ... et-buis.do

          Als je gaat bloeien koop je dan nieuwe buizen met andere kleurcode(bv 827(extra warm wit) of 830 (warm wit)

          In de gamma is het korting, als je meer dan 1 TL buis koopt van Sylvania heb je 20% korting.

          stel je pakt 4x18 watt= 31.96€ + 4 TL buizen van Sylvania = +- 15€ = 46.96€


          Peace

          Comment

          • zion
            Advanced Grower
            • Feb 2008
            • 1056

            #6
            Re: Vraag?

            Mooi dank je Smokey, ik heb alweer iets bijgeleerd.
            Hij zit het eigenlijk met de aansluitig van die PL-L lampen? Gaat er een gewone stroomdraad van die armaturen naar het stopcontact? Of is het toch wat complexer?

            greetz,
            zion

            Comment

            • Smokey
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Oct 2007
              • 2488

              #7
              Re: Vraag?

              Als je zo een set koopt bij Leafman(of ergens anders)
              moet je gewoon stekker in het stopcontact steken denk ik.
              Die PLL lampen geven meer Lumen per watt en hebben een betere PAR als ik mij niet vergis (Correct me if im wrong). Okiwiet zal hier wel meer van kennen


              Peace

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Re: Vraag?

                Bij mijn TL had ik al gene aarde nodig.

                Je neemt een snoer met stekkerkop op.
                Je stript de achterkant zodat je de koper vrijkomt. (voor extra veiligheid solderen)
                Je haalt uw TL armatuur open.
                Je verbindt uw negatief en positief met uw TL armatuur.
                Ge draait alles GOED STRAK vast.
                Ge steekt het in de stekker.

                :p :p :p :p
                Als je wil zal ik het vanavond met foto doen.
                Maar dan heb ik wel werk he :p

                Comment

                • zion
                  Advanced Grower
                  • Feb 2008
                  • 1056

                  #9
                  Re: Vraag?

                  Met foto's zou leuk zijn, maar hoeft niet hoor.

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #10
                    Re: Vraag?

                    Doodsimpel



                    Als je uw TL armatuur opendoet, dan zie je een aansluiting voor de electriciteit zoals hierboven. Op uw armatuur, of op dat koppetje zal dan een P en een N staan.
                    P = positief = Blauw
                    N = negatief = Bruin (maar heb er al rode gezien)

                    Dan uw draden sterk vastschroeven en in het stopcontact steken.



                    Klaar is kees

                    Comment

                    • Smokey
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Oct 2007
                      • 2488

                      #11
                      Re: Vraag?

                      Er staat meestal L(Lijn) en N(Nulgeleider)op.
                      N is blauw,Lijn is bruin(vroeger was het rood)
                      PE = Aarding (geel,groen)


                      Peace

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        #12
                        Re: Vraag?

                        Amai goe bezig Leffe, goe bezig!

                        Comment

                        • Smokey
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Oct 2007
                          • 2488

                          #13
                          Re: Vraag?

                          het kan ook dat er P en N opstaat maar heb dat nog niet gezien. Heb het maar ff gepost voor het geval dat het bij Zion er anders opstaat.


                          Peace

                          Comment

                          • zion
                            Advanced Grower
                            • Feb 2008
                            • 1056

                            #14
                            Re: Vraag?

                            Mooi, danku voor de duideliijke uitleg.

                            Ik ga nog zien wa ik ga doen. Héél misschien ga ik een voorgroeihokje maken, maar dan wel héél simpel houde hoor. Gewoon kast, binnekant wit verven (mat is toch het beste?), tl'tjes, pc-fan van 120mm voor inblaas en zaad natuurlijk.

                            Ik wou dat ik al mijn ideeën zou kunnen uitvoeren in de praktijk, maarjah geld ontbreekt.

                            Greetz,
                            zion

                            Comment

                            • Smokey
                              Ultra Grower
                              MemberLucky Member
                              • Oct 2007
                              • 2488

                              #15
                              Re: Vraag?

                              Hehe ken dat, je wilt dolgraag beginnen maar je hebt de centjes er niet voor.
                              Ben nu juist verjaart dus kan ik mijn kastje ook in elkaar flansen .
                              Hoeveel watt TL ga je hangen?


                              Peace

                              Comment

                              Bezig...