Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

maken van feminized seeds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    maken van feminized seeds

    Korting op 420shop
    Aangezien ik wat ruimte en tijd heb zit ik met het idee te spelen om een iets gewaagder project aan te pakken.

    De bedoeling zou zijn van in eerste fase feminized zaad te maken.
    Dit gebaseerd op een artikel dat ik op een ander forum zag

    Creating feminized seeds is an art, there are a few different methods of application. I have written about some of my different methods of making seeds in previous HIGH TIMES articles. I have use gibberellic acid, light stress, ph stress, and fertilizer stress to force my plants to make seeds. All these methods are harsh on the plants, and some like the gibbrellic acid, are not organic. In my search for cleaner more earth-friendly ways of working with the cannabis plant, I have found a new way to make feminized seeds.

    Feminized seeds occur as a result of stress, other than genetics. All cannabis plants can and will make male flowers


    cropfemale marijuana plant that is formed because of stress. Usually they do not let out any pollen early enough to make seeds, but they sometimes do. They are a built in safety factor so in case of sever conditions, the plant can make sure that the species is furthered.

    To me a male banana is quite a beautiful thing. It has the potential of making all female seeds. Many growers out there have male banana phobia. They see one and have heart palpitations


    Bedoeling zou dus zijn in eerste fase het kweken van een bepaalde soort (neem 4 planten) en stekken nemen. Eens we een geschikte moeder vinden opnieuw stekken en deze laten doorbloeien om zo de methode te kunnen toepassen.

    Een volgende stap zou zijn 2 soorten te kruisen en zien wat dat oplevert.

    Dit is enkel uit pure interesse en voor de fun dus voor de reacties ik wil niet commercieel gaan

    Nu is mijn vraag :

    Heeft er iemand enig idee of de werkwijze in het artikel mogelijk is of compleet BS is?

    Andere reacties ook welkom

    #2
    Een volgende stap zou zijn 2 soorten te kruisen en zien wat dat oplevert.
    Je bedoelt 2 verschillende generaties denk ik . Hopen dat het 100% vrouwelijk zaden oplevert dan maar zeker?

    Comment


      #3
      Re: maken van feminized seeds

      Als ik dit jaar een hermafrodiet lijk te hebben, en ik verzamel haar stuifmeel.
      En als ik hiermee een vrouwelijke plant bestuif van regulair zaad afkomst.
      Zou dit de female ratio verhogen met een kleine kans op herma's?
      Of zou de herma genen er dominant in uitkomen?

      Comment


        #4
        Re: maken van feminized seeds

        Als ik dit jaar een hermafrodiet lijk te hebben, en ik verzamel haar stuifmeel.
        Een hermafrodiet van een vrouwtje uit normaal zaad moet dat zijn. En dan kan ik je vraag -hypothetisch- beantwoorden:
        Zou dit de female ratio verhogen met een kleine kans op herma's?

        Comment


          #5
          Re: maken van feminized seeds

          Vind het alvast tof voor de interesse en ja bij mij zijn er ook nog zoveel vragen...ik ga me er alvast en verdiepen
          Vanaf oktober/novermber wil ik zeker met dit project beginnen en zal ik zeker updates blijven sturen wel is waar in een apart draadje

          Ik zie dit project wel op lange termijn voordat het geperfectioniseerd zal zijn gaat er toch wat tijd (maanden/jaren) overgaan en proberen te leren van de mistakes enz. ....
          Zoals ik al zei is dit puur interesse

          Qua kruising bedoel ik dat ik uiteindelijk wil komen tot het creeren van nieuwe soorten (dit is zo een beetje mijn droom op het groen gebied) maar enkel voor de fun
          Dus kruising van 2 rassen / families. hoe en welke is nu nog niet aan de orde dat is pas in een later stadium

          Comment


            #6

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: maken van feminized seeds

                hoi organicblower

                20x artikel gelezen, ik ga het proberen

                conclusie is als je vrouwlijke onbevruchte plant, een aantal weken laat doorbloeien, er mannelijke stuifmeelzakjes(emergency devices) ontstaan, die na bestuiving voornamelijk vrouwlijke zaadjes zal opleveren...correct me if i'm stoned

                twijfels heb ik omdat het een natuurlijk proces is, de plant is onbevrucht en niet blij waar ie staat, dus waarom zou ie vrouwtjes produceren waarvan de zaadjes het volgende jaar nog geen 2 meter verder komen...
                logischer is het als ie mannetjes produceerd waarvan het stuifmeel(genen) door de bijtjes en wespen op veel andere plaatsen komt.
                of idd hermafrodieten waardoor de plant 2x kans heeft

                toch ga ik het proberen, lijkt me niet zo'n probleem een plantje 2 weken extra te laten bloeien...
                als ik de male bananas kan zien laat ik het je weten.

                groetjes

                Comment


                  #9
                  Re: maken van feminized seeds

                  ok prima whizz ik zal pas eind oktober beginnen aan dit projectje
                  Maar alle info is welkom

                  Comment


                    #10
                    Re: maken van feminized seeds

                    @organic

                    Als je herma stuifmeel gebruikt op een puur vrouwtje hebben de kindjes idd meer kans om herma te worden. Dit omdat het een pure hermafrodiet is en dat gebruiken ze niet bij femizaden, daar worden pure vrouwtjes gedwongen om ballen aan te maken. Het hangt er volgens mij ook vanaf wat voor herma, je hebt hermafrodieten die meer vrouw zijn dan man en omgedraaid.

                    Denk ook niet dat een hermafrodiet altijd aan stress ligt, veel mensen krijgen hermafrodieten terwijl het omgeving goed is.

                    Leuk projectje, alleen spijtig dat ik femizaden boecht vind.

                    Succes ermee!

                    peace

                    Comment


                      #11
                      Re: maken van feminized seeds

                      Ik denk eerder dat het een proces van trail en error zal zijn.
                      Was ooit eens gestart met het kweken van guppies (siervis) en ben tot zon 20 generaties geraakt. Ik heb vaak opnieuw moeten beginnen omdat het niet was zoals ik het wou. De natuur naar je had zetten is iets wat tijd vraagt, veel inspanning en vooral de kracht om van 0 opnieuw te beginnen. De beestjes heb ik verkocht aan een guppy handelaar uit de aquariumclub en hebben me een aardige duid opgeleverd. Hij had uiteraard nog meer ervaring en heeft de 'soort' op punt gezet en zit nu al voorbij generatie 50. Soms als ik aquariumwinkels bezoek, dan weet ik gewoon dat die visjes in dat aquariumpje van mij komen...
                      Deze visjes kunnen om de 3 weken een nest voortbrengen en die kleintjes kunnen een goeie 2 tot 3 maanden later zelf beginnen kweken. Om zelf natuurlijk te gaan selecteren werden de visjes die ik niet meer nodig had als levend voer voor de pirahnia's gebruikt.
                      Ik volg dit draadje uiteraard met veel interesse maar schat het op een goeie 15 jaar werk. Zelf had ik tijdens mijn eerste kweek een foutje: herma NL (meer man dan vrouw) heef een WW vrouwtje bestoven. De zaadjes zijn nu uitgeplant in de tuin, maar de NL genen geven naar mijn mening de doorslag, gecombineerd met hier en daar een kleinere versie (ww zeker?). Ik heb ze wat laat geplant en echt bloei kan ik nog niet vaststellen bij de meeste. De meeste zien er mij mannelijk uit.
                      ik hou jullie nog op de hoogte via dit draadje maar verwacht er niet teveel van. Ik vertrouw het zaad van een hermafrodiete plant niet om ze 3 maand onder HPS te zetten en eens te kijken wat eruit zou komen.

                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: maken van feminized seeds

                        ik had ergens gelezen dat als je met de pollen van een hermie een andere plant zou bestuiven zullen alle zaadjes als hermie uitkomen. ik weet niet of het echt waar is omdat ik het niet heb geprobeert, maar dan heb ik ergens anders ook gelezen dat als je die bananen gewoon plukt dat tie niet meer terug komt. weet iemand daar iets van?

                        Smoke ze

                        Comment


                          #13
                          Re: maken van feminized seeds

                          ik denk dat deze man je wel ken helpen ed rosenthal make feminized seeds
                          http://books.google.nl/books?id=4R2L...page&q&f=false

                          Comment


                            #14
                            Re: maken van feminized seeds

                            vrouwelijk pf vervrouwelijkt thast the question

                            Comment


                              #15
                              Re: maken van feminized seeds

                              Als je ziet hoeveel moeite grote zaadbanken hebben om tot deftige vervrouwelijkte zaden te komen (en die hebben toch veel ervaring, middelen en mensen) dan lijkt het me mission impossible. Toch veel succes gewenst, ik vind het een moedig experiment
                              The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                              Comment

                              Bezig...
                              X