Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

GIGAgat in mn stam

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

GIGAgat in mn stam

Korting op 420shop
    hallo,
    laatst is mijn buitenplantje door de storm opgevallen,
    dit gebeurde wel vaker, maar nu is ze een beetje ongelukkig terechtgekomen
    Het gevolg is een afgebroken tak , (precies 1 van de dikste natuurlijk).
    Op zich niet zo een groot probleem, ware het niet dat bij het afbreken van de tak een groot gapend gat in de stam is ontstaan.

Ik weet dat je kleine beschadigingen op de stam kan afdekken met kaarsvet, maar als ik dit af wil dekken , moet ik doos met kaarsen smelten en de halve stam volgieten met kaarsvet............dat lijkt me niet de bedoeling.

iemand nog andere suggesties wat te doen?

Ik hoop dat de "wond" een beetje mooi opdroogd door de wind en dat het uiteindelijk allemaal vanzelf goedkomt.

Het is nu denk ik bijna 2 weken geleden en de dame in kwestie lijkt er niet echt van onder de indruk, so far so good ( so what....)

maar ik wilde dit toch ff onder de aandacht brengen.

iemand??????

onderstaande de foto's van de amputatie

Zoals jullie zien , zal omwaaien nu niet meer gebeuren .

OW, CRAP!! ik zie nu dat ik in de post verkeerd geplaatst heb , sorry ........MOD!!
    Last edited by baboom; 10 September 2009, 12:51. Reden: verkeerd geplaatst
    I like ladies with big buds !!

Re: GIGAgat in mn stam

wowww...dat is pas een gat zeg ...ik zelf zit in die zorg zal dus met verbandje aankomen maar daar heb je niks aan ...ik ga jou zeker volgen sucses man ...

Comment

in eerste instantie had ik er een theedoek omheen gedaan.
      en daar had ik dan de touwtjes omheen gedaan.

Maar ik dacht dus bij mezelf: als die theedoek nat word zal het wel gaan rotten daaronder.

dus theedoek eraf en de touwtjes aan de "pot" vastgemaakt.

Alleen vraag ik me nu zonder theedoek, zal het niet volregenen en dan alsnog gaan rotten?

vragen,vragen,vragen........

Comment

wat een monster van een plant man. Mag ik uit nieuwsgierigheid je eens vragen welke soort dit is?
        Het is idd wel een serieus gat! ben je zeker dat dit komt door om te vallen? Dan moet ze idd wel zeer raar terechtgekomen zijn. Helaas kan ik je niet helpen... Ik veronderstel dat de plant zichzelf wel zal gaan genezen, maar het is uiteraard wel een grote wonde he. Ziet er net uit alsof een holle boom op die 2e foto.
        Ben je zeker dat je geen schimmel of iets in dien aard kunt vaststellen? Wierie wierie heeft er ook last van gehad en kwam van binnen uit de stam.

Grtz $iR
        sigpic

Comment

WHooow, Wat een belachelijk dikke stam heft die plant gemaakt, enorm man . Zoals $ir al verteld, goed op schimmel letten en andere infecties. Plant zal de wond afdekken maar echt dichtgroeien zal dat niet meer. Wel cool die foto met die aansteker int gat. Foto van de dag zou ik zeggen.

Grtz

Comment

Denk dat je al goed bezig ben door het niet af te dekken en het door de wind te laten drogen
            Ga je het afdekken dan is de kans groot dat je rot gaat krijgen op die plek
            Ik zou het open laten en is even aan kijken wat er gaat gebeuren waarschijnlijk droogt het gewoon op en groei je plant vrolijk verder
            Wiet is Onkruid dat kan wel wat hebben hoor
            God was never on your side..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door $ir_Smoke_Allot View Post
              wat een monster van een plant man. Mag ik uit nieuwsgierigheid je eens vragen welke soort dit is?

Grtz $iR
              kheb geen flauw idee.
              eenmaatje van me had zaadjes gehaald bij sensi, en daar heb ik een plantje van gekregen.
              opvallend is wel dat de planten van hem en die van mij wel wat verschillen vertonen, ik heb vrij brede bladen terwijl hij van de 4 planten er 3 heeft met smalle bladeren.
              Zal wel een of andere buitenmix geweest zijn.

en de stam is idd erg dik , voor dat ik op vakantie ging heb ik hem messtof van compo gegeven (roze korrels 15-20-26) en toen ik 2 weken later terug kwam was de plant een dikke meter breder geworden en een kleine meter groter...........goed spul dus

Comment

Bij een wond aan een plant kun je wat as smeren van bijv. bbq of openhaard.

Grtz.

Comment

oke , as heb ik nog wel liggen

gaan we proberen,
                  THX !!

Comment

hehe...gebruiken als asbak As stopt het bloeden wel, gebruik het nu altijd na het nemen stek tijdens het toppen (dikker stammetje he)
                    Grtz $iR
                    sigpic

Comment

Die stam is schandalig vet . En dat nog in een pot gvd !. Ik had gehoord van als je snel genoeg bent je tak terug kan vergroeien met de stam als je ze samenhoudt met bv een klein puntje contactlijm (niet op de groeiader, het is niet het juiste begrip maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen) en dan met touwtjes aan elkaar binden. Maar daarvoor zal het nu al te laat zijn. Dus as erop doen en dat komt wel in orde.

Comment

Das geen plant meer, das een boom.

Comment

moois idd dat is echt een boom wat is je geheim
                          Schutto In tha house

Comment

dude gij hebt een zaag nodig om die plant om te halen!
                            grow da weed, smoke it's buds

Comment

hebbek ook al gezegd baboom chainsaw massacre
                              Hoe zit het er nog mee man?
                              Grtz $iR
                              sigpic

Comment

Bezig...
                              X