Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Moet ik nu oogsten? of al te laat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moet ik nu oogsten? of al te laat?

    Korting op 420shop
    ey, hieronder 1 foto van men plantjes. Dit zijn mijn eerste plantjes die ik ga oogsten, ik denk dat ze al klaar zijn is dit ook zo? En is hier op't forum ook een soort handleiding over hoe je't moet oogsten? En als ze twee weken hebben gehangen, wat te doen?


    #2
    Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

    nou hij ziet er redelijk rijp uit kan ik je zeggen

    Hoe te oogsten ?

    1 knip alle bladeren die je ziet weg zodat je alleen een steel over houd met de toppen er aan.
    Hang deze steeltjes op de kop op in een donkere droge ruimte en laat ze daar twee weken hangen.
    Als je een steeltje pakt en buigt , moet hij breken, dan is ie lekker droog.
    Vervolgens knip je alle toppen er af en bewaard deze in een luchtdichte trommel of seal bag.

    natuurlijk lekker roken is het beste wat je kunt doen van je eerste oogst.
    onderuit op de bank, en heerlijk genieten van je eigen kweekje !!

    Enjoy !!

    Last but not least

    Stel jezelf even voor zoals het in de regels van dit forum staat

    Comment


      #3
      Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

      hey weedeater
      knip alle bladeren weg die niet paars zijn, en dan de manier zoals swinges uitleg,ventilator erbij voor extra luchtstroming bevordert het drogen

      lijkt wel alsof ze bevrucht is??

      Comment


        #4
        Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

        bevrucht? wat bedoel je daarmee.

        En ik heb verder nog nooit klare wiet in me handen gehad. En het is me nog nergens duidelijk geworden wat ik nou tussen de shag moet doen. Want in zo'n zakje van de plant zit een zaadje. Dus wat moet ik hebben

        En hier nog een foto van me plant:

        Comment


          #5
          Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

          heey ziet er lekker uit
          maar wel een wat magere opbrengs colgens mij te zien op de foto
          maar uuuhm is dat purple power ????

          mvg DH

          Comment


            #6
            Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

            Oorspronkelijk geplaatst door Weedeater View Post
            bevrucht? wat bedoel je daarmee.

            En ik heb verder nog nooit klare wiet in me handen gehad. En het is me nog nergens duidelijk geworden wat ik nou tussen de shag moet doen. Want in zo'n zakje van de plant zit een zaadje. Dus wat moet ik hebben
            Als er inderdaad zaadjes in zitten dan is zij inderdaad bevrucht door een mannelijke plant. Normaal moet dat dus niet gebeuren om zaadloos wiet te krijgen. Je zal nu de zaadjes uit je wiet moeten halen. Wat overblijft is het eind product. Het gaat dus om die zakjes waar je het overhebt en de kleine blaadjes waar van die kristallen (Trichomes) op zitten. Je knipt dus de grote blaadjes weg en ongeveer centimeter van de blaadjes met Trichomes. Het gaat dus om de kern van wat je op je eerst foto ziet.

            Hier een foto van een paar toppen die ik geknipt heb. Dit is nog wel beeje grof, kunnen nog wel wat blaadjes van af.
            Last edited by Origineel; 19 September 2009, 23:10.

            Comment


              #7
              Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

              ze is dus bevrucht..... laten staan tot de zakjes barsten en je rijpe zaden ziet
              van bevruchte planten ga je geen rookbare weed halen...

              Comment


                #8
                Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                Oorspronkelijk geplaatst door wieri View Post
                ze is dus bevrucht..... laten staan tot de zakjes barsten en je rijpe zaden ziet
                van bevruchte planten ga je geen rookbare weed halen...
                Diegene boven je zegt dat't wel kan?

                Comment


                  #9
                  Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                  Hoi Weedeater

                  Ziet er lekker uit dat purple wietje van jou.
                  Zal zeker nog wel rookbaar zijn als er niet te veel zaad in zit.
                  Als ik jou was zou ik hem oogsten en knippen ( zoals Origineel zijn toppen ) en ze dan te drogen hangen.
                  Als je wiet dan rookbaar is haal je de zaden ertussen uit.
                  Veel rookgenot toegewenst.


                  greetzzz tiezzz

                  Comment


                    #10
                    Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                    ok, thanks ik was even bang dat't voor niets was geweest. maar ik kan vandaag dus wel gaan oogsten? En wat zijn de effecten van mijn "purple" plantje t.o.v. andere soorten. En trouwens, is dit een klein soort, want ik zie ook wel planten van 1.5m

                    gr.

                    Comment


                      #11
                      Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                      Die grotere planten staan in grotere potten

                      Grtz.

                      Comment


                        #12
                        Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                        ok, maar mij plantjes zijn nu rijp voor de oogst? En ze is dus bevrucht, zijn de zaden nu goed zodat ik die weer kan gebruiken, of moet ik ze erin laten zitten met het drogen? En hoe bewaar je die zaadjes?

                        Comment


                          #13
                          Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                          Er uit halen voordat het gedroogt is zal een plakkerige gedoe worden. Gewoon erin laten zitten tijdens het drogen en daarna eruit halen. De zaadjes moet je droog en donker bewaren.

                          Comment


                            #14
                            Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                            nog ff een bevestiging, ik heb't gloof ik al 3x gevraagt maar ik kan ze nu dus oogsten?? Owja, en ik heb de planten nu al in't donker gezet want ik had ergens gelezen dat alle suikers dan in de toppen gaan zitten.?

                            groeten

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X