Moet ik nu oogsten? of al te laat?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Weedeater
    Retired
    • Sep 2009
    • 9

    #1

    Moet ik nu oogsten? of al te laat?

    Korting op 420shop
    ey, hieronder 1 foto van men plantjes. Dit zijn mijn eerste plantjes die ik ga oogsten, ik denk dat ze al klaar zijn is dit ook zo? En is hier op't forum ook een soort handleiding over hoe je't moet oogsten? En als ze twee weken hebben gehangen, wat te doen?

  • swingers
    Retired
    • Aug 2009
    • 141

    #2
    Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

    nou hij ziet er redelijk rijp uit kan ik je zeggen

    Hoe te oogsten ?

    1 knip alle bladeren die je ziet weg zodat je alleen een steel over houd met de toppen er aan.
    Hang deze steeltjes op de kop op in een donkere droge ruimte en laat ze daar twee weken hangen.
    Als je een steeltje pakt en buigt , moet hij breken, dan is ie lekker droog.
    Vervolgens knip je alle toppen er af en bewaard deze in een luchtdichte trommel of seal bag.

    natuurlijk lekker roken is het beste wat je kunt doen van je eerste oogst.
    onderuit op de bank, en heerlijk genieten van je eigen kweekje !!

    Enjoy !!

    Last but not least

    Stel jezelf even voor zoals het in de regels van dit forum staat

    Comment

    • wieri
      Senior Stoner
      Member
      • Sep 2009
      • 34

      #3
      Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

      hey weedeater
      knip alle bladeren weg die niet paars zijn, en dan de manier zoals swinges uitleg,ventilator erbij voor extra luchtstroming bevordert het drogen

      lijkt wel alsof ze bevrucht is??

      Comment

      • Weedeater
        Retired
        • Sep 2009
        • 9

        #4
        Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

        bevrucht? wat bedoel je daarmee.

        En ik heb verder nog nooit klare wiet in me handen gehad. En het is me nog nergens duidelijk geworden wat ik nou tussen de shag moet doen. Want in zo'n zakje van de plant zit een zaadje. Dus wat moet ik hebben

        En hier nog een foto van me plant:

        Comment

        • devils haze
          Banned
          • Aug 2009
          • 965

          #5
          Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

          heey ziet er lekker uit
          maar wel een wat magere opbrengs colgens mij te zien op de foto
          maar uuuhm is dat purple power ????

          mvg DH

          Comment

          • Origineel
            Retired
            • Apr 2009
            • 348

            #6
            Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

            Oorspronkelijk geplaatst door Weedeater
            bevrucht? wat bedoel je daarmee.

            En ik heb verder nog nooit klare wiet in me handen gehad. En het is me nog nergens duidelijk geworden wat ik nou tussen de shag moet doen. Want in zo'n zakje van de plant zit een zaadje. Dus wat moet ik hebben
            Als er inderdaad zaadjes in zitten dan is zij inderdaad bevrucht door een mannelijke plant. Normaal moet dat dus niet gebeuren om zaadloos wiet te krijgen. Je zal nu de zaadjes uit je wiet moeten halen. Wat overblijft is het eind product. Het gaat dus om die zakjes waar je het overhebt en de kleine blaadjes waar van die kristallen (Trichomes) op zitten. Je knipt dus de grote blaadjes weg en ongeveer centimeter van de blaadjes met Trichomes. Het gaat dus om de kern van wat je op je eerst foto ziet.

            Hier een foto van een paar toppen die ik geknipt heb. Dit is nog wel beeje grof, kunnen nog wel wat blaadjes van af.
            Last edited by Origineel; 19 September 2009, 23:10.

            Comment

            • wieri
              Senior Stoner
              Member
              • Sep 2009
              • 34

              #7
              Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

              ze is dus bevrucht..... laten staan tot de zakjes barsten en je rijpe zaden ziet
              van bevruchte planten ga je geen rookbare weed halen...

              Comment

              • Weedeater
                Retired
                • Sep 2009
                • 9

                #8
                Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                Oorspronkelijk geplaatst door wieri
                ze is dus bevrucht..... laten staan tot de zakjes barsten en je rijpe zaden ziet
                van bevruchte planten ga je geen rookbare weed halen...
                Diegene boven je zegt dat't wel kan?

                Comment

                • tiezzz
                  Expert Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Apr 2009
                  • 80

                  #9
                  Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                  Hoi Weedeater

                  Ziet er lekker uit dat purple wietje van jou.
                  Zal zeker nog wel rookbaar zijn als er niet te veel zaad in zit.
                  Als ik jou was zou ik hem oogsten en knippen ( zoals Origineel zijn toppen ) en ze dan te drogen hangen.
                  Als je wiet dan rookbaar is haal je de zaden ertussen uit.
                  Veel rookgenot toegewenst.


                  greetzzz tiezzz

                  Comment

                  • Weedeater
                    Retired
                    • Sep 2009
                    • 9

                    #10
                    Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                    ok, thanks ik was even bang dat't voor niets was geweest. maar ik kan vandaag dus wel gaan oogsten? En wat zijn de effecten van mijn "purple" plantje t.o.v. andere soorten. En trouwens, is dit een klein soort, want ik zie ook wel planten van 1.5m

                    gr.

                    Comment

                    • Robba
                      Senior Grower
                      MemberLucky Member
                      • May 2008
                      • 809

                      #11
                      Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                      Die grotere planten staan in grotere potten

                      Grtz.

                      Comment

                      • Weedeater
                        Retired
                        • Sep 2009
                        • 9

                        #12
                        Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                        ok, maar mij plantjes zijn nu rijp voor de oogst? En ze is dus bevrucht, zijn de zaden nu goed zodat ik die weer kan gebruiken, of moet ik ze erin laten zitten met het drogen? En hoe bewaar je die zaadjes?

                        Comment

                        • Origineel
                          Retired
                          • Apr 2009
                          • 348

                          #13
                          Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                          Er uit halen voordat het gedroogt is zal een plakkerige gedoe worden. Gewoon erin laten zitten tijdens het drogen en daarna eruit halen. De zaadjes moet je droog en donker bewaren.

                          Comment

                          • Weedeater
                            Retired
                            • Sep 2009
                            • 9

                            #14
                            Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                            nog ff een bevestiging, ik heb't gloof ik al 3x gevraagt maar ik kan ze nu dus oogsten?? Owja, en ik heb de planten nu al in't donker gezet want ik had ergens gelezen dat alle suikers dan in de toppen gaan zitten.?

                            groeten

                            Comment

                            • monty
                              Banned
                              • May 2009
                              • 11215

                              #15
                              Re: Moet ik nu oogsten? of al te laat?

                              Al geoogst¿ hoe is het gegaan¿

                              Grtz

                              Comment

                              Bezig...