Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Toprot herkennen in bloei week 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Toprot herkennen in bloei week 4

    Korting op 420shop

    #2
    lamp niet lager dan 60 cm boven het gewas,niet teveel voeding geven en planten niet te nat zetten,en temperatuurverschil tussen dag en nacht mag niet te hoog zijn.en natuurlijk afzuiger dag en nacht aan.fan in de tent of hok helpt ook.en natuurlijk af en toe een foto op het forum plaatsen.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Thanks voor je snelle reactie joremkrank! Ik heb trouwens net de foto's gemaakt, realiseerde me dat dat wel handig zou zijn hehe
      Excuses voor de belichting, zal morgen in natuurlijk licht foto's maken. Het zijn trouwens WW'tjes, heb ze gekregen als stekkies.

      Ik heb ook sinds een aantal dagen last van kleine witte vlekjes op de bladen. Ik heb op verschillende sites gelezen dat het aan meerdere
      dingen zou kunnen liggen, maar wil graag horen wat jullie denken.
      Attached Files

      Comment


        #4
        Jeej, spintfestijn hoogst wsl. Anders zijn het trips, maar aangezien je niks bovenaan ziet zitten zal het spint zijn. Stekken altijd behandelen als je ze niet zelf kweekt.

        Comment


          #5
          Damn, that sucks! Ben gelijk gaan lezen wat ik kan doen om het te bestrijden, ook in het Spint topic.. Ik lees echter alleen dat je beter niet kunt bestrijden met middelen in de bloei fase.. Zijn er dingen die ik wel kan doen om alsnog de planten te redden? Is het al in een (te) ver stadium? Ik wil ze graag redden Ze moeten nog 3 tot 5 weken bloei als 't goed is.. Maar als het een verloren zaak is hoor ik het ook graag, next time better dan!

          Comment


            #6
            knip een stukje aangetast blad af en ga naar degene die je de stekjes heeft verkocht
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #7
              Ik zou het proberen met een legertje roofmijten. Het zijn huurlingen, dus gewoon te koop.

              Comment


                #8
                Je kan evt. de blaadjes 'afsoppen' met bijv neemolieoplossing of spired van arts. Gelijk je tent uitsoppen en de behandeling 2x herhalen met enkele dagen tussenpozen. Er zijn ook alternatieve methodes zoals een tak boven je top hangen, de spint zou dan in die tak kruipen.

                Maar op je oorspronkelijke vraag terug te komen. Laat de toppen met rust en zorg voor ventilatie. Als je verdachte plekken ziet in een top, maak je een duidelijke foto en plaatst die hier. Dan kijken we met je mee.
                Bekijk je planten elke dag met 'gewoon' licht, dan vallen afwijkende plekken het beste op.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Bedankt voor alle tips guys! Het is inderdaad zeker weten spint, heb het net voor 100% zekerheid geconstateerd met zoom camera. Zojuist een spint bestrijdingsmiddel besteld van Lucan ER II (iemand ervaring hiermee?). Ik las op veel forums dat ik het beste Bayer Masai kan gebruiken, maar dat wordt niet meer verkocht. Ik ga ze eerst grondig behandelen met 't bestrijdingsmiddel en vervolgens denk ik roofmijten inschakelen voor alle zekerheid na alles grondig te hebben schoon gemaakt.

                  Thanks again! Ik hou jullie updated

                  Comment


                    #10
                    Het schoonmaken moet je ook herhalen, sommigen houden een paar kweken last van Spint dus pak het serieus aan! Deze kwekende moeder had ze ook bij haar eerste kweek ​​​​​​.
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door AK420 View Post
                      ...Zojuist een spint bestrijdingsmiddel besteld van Lucan ER II (iemand ervaring hiermee?)...
                      Luxan ER II
                      Wat is de werkzame stof <link>
                      Wat is maltodextrine <link>
                      10 seconden googelen eh ..

                      Als je pas over een week of 5 gaat oogsten kun je meeste middelen wel veilig gebruiken.
                      Hopelijk gaan ze nog 5 weken redden. Met zo'n plaag kan het snel gaan.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                        Het schoonmaken moet je ook herhalen, sommigen houden een paar kweken last van Spint dus pak het serieus aan! Deze kwekende moeder had ze ook bij haar eerste kweek ​​​​​​.
                        Ga ik zeker doen! Vind het zo zonde om m'n eerste kweek af te breken, dus volhouden! Misschien domme vraag, maar is het slim om eerst te behandelen en daarna pas schoon te maken? Lijkt me beetje dweilen met de kraan open om eerst schoon te maken als ik nog niet weet of m'n plantjes spint vrij zijn..

                        Comment


                          #13
                          Maltodextrine is veel goedkoper te krijgen overigens, het kost een paar euro per kilo.
                          Het is een suikervariant (maltose gebonden met dextrine) en zal daarom dikke zwarte pluimen kankerverwekkende rook veroorzaken (onvolledig verbranden van suiker geeft teer, roet, enzovoorts). Voordeel is wel dat het oplost in water, en dat het afspoelbaar is.

                          Bij voorkeur de toppen vermijden dus.

                          Als je bayer Masai gaat gebruiken, trouwens, dan raad ik je aan om de MSDS even te googlen. Dat is niet niks namelijk.. Je doodt niet alleen de spint, maar ook jezelf. Het is niet voor niets uit de handel gehaald en in veel gevallen ENKEL toegestaan op SIER teelt (dingen die niet gegeten worden dus). Daar waar het toegestaan wordt, is het bij fruit dat goed gewassen wordt na het plukken en na aankoop. Het roken van masai vergroot je kans op kanker exponentieel.
                          H302: Harmful if swallowed.
                          H312: Harmful in contact with skin.
                          H320: Causes eye irritation.
                          H332: Harmful if inhaled.
                          H400: Very toxic to aquatic life.

                          PREVENTION
                          P102: Keep out of reach of children.
                          P261: Avoid breathing dusts or spray.
                          P262: Do not get in eyes, on skin, or on clothing.
                          P264: Wash contacted areas thoroughly after handling.
                          P270: Do not eat, drink or smoke when using this product.
                          P271: Use only outdoors or in a well ventilated area.
                          P273: Avoid release to the environment.
                          P280: Wear protective gloves, protective clothing and eye or face protection.

                          RESPONSE P311:
                          Call a POISON CENTER or doctor.
                          P361: Remove all contaminated clothing immediately.
                          P363: Wash contaminated clothing before reuse.
                          P301+P312: IF SWALLOWED: Call a POISON CENTER or doctor if you feel unwell. P301+P330+P331:
                          IF SWALLOWED: Rinse mouth. Do NOT induce vomiting.
                          P302+P352: IF ON SKIN: Wash with plenty of soap and water.
                          Als je zo'n waslijst ziet, dan wil je dat absoluut niet op je planten gebruiken. Niet als je daar ooit nog wat mee wilt gaan doen.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Schoonmaken en behandeling beiden meerdere keren, vergeet ook je potten, aarde (besproeien) en apparatuur niet(met de stroom eraf!).
                            Stemma doet het forum, stout 2017

                            Stemma doet stout (2016)
                            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                              Maltodextrine is veel goedkoper te krijgen overigens, het kost een paar euro per kilo.
                              Het is een suikervariant (maltose gebonden met dextrine) en zal daarom dikke zwarte pluimen kankerverwekkende rook veroorzaken (onvolledig verbranden van suiker geeft teer, roet, enzovoorts). Voordeel is wel dat het oplost in water, en dat het afspoelbaar is.

                              Bij voorkeur de toppen vermijden dus.

                              Als je bayer Masai gaat gebruiken, trouwens, dan raad ik je aan om de MSDS even te googlen. Dat is niet niks namelijk.. Je doodt niet alleen de spint, maar ook jezelf. Het is niet voor niets uit de handel gehaald en in veel gevallen ENKEL toegestaan op SIER teelt (dingen die niet gegeten worden dus). Daar waar het toegestaan wordt, is het bij fruit dat goed gewassen wordt na het plukken en na aankoop. Het roken van masai vergroot je kans op kanker exponentieel.

                              Als je zo'n waslijst ziet, dan wil je dat absoluut niet op je planten gebruiken. Niet als je daar ooit nog wat mee wilt gaan doen.
                              Had idd begrepen dat het met reden uit de schappen is gehaald. Heb daarom een ander (natuurlijke stoffen) product aangeschaft. Ga als ik klaar ben met die behandeling ook roofmijten gebruiken. Thanks voor the warning though!

                              Comment

                              Bezig...
                              X