Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Toprot herkennen in bloei week 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    stoppen met stekken van de stekken boer en lekker over op zaad.
    Evt je eigen moeder maken zodat je zelf stekken kunt maken.
    Ik lees vaak de combi stekken en spint, bijna onafscheidelijk van elkaar.
    Je zult stekken voor binnenkomst moeten behandelen op ongedierte met gebruik van al dan niet chemische middelen, waar ik zelf eigenlijk helemaal niets mee heb.
    Zelf heb ik wel eens stekken gehad maar dan voor buiten, daar hebben ze nl. genoeg natuurlijke vijanden.
    Succes met de bestrijding van de beesies en hopelijk gaat het de volgende ronde beter.
    Sop wel zovaak mogelijk je tent uit met dettol en ook in de hoeken achter de stangen en naden voordat je opnieuw begint.
    Wat voor setup heb je eigenlijk?
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door AK420 View Post

      Had idd begrepen dat het met reden uit de schappen is gehaald. Heb daarom een ander (natuurlijke stoffen) product aangeschaft. Ga als ik klaar ben met die behandeling ook roofmijten gebruiken. Thanks voor the warning though!
      Asbest is ook een natuurlijke stof. Ik heb ooit 1 keer spint gehad. Gekregen van iemand die spint had op een bananenplant. Er is geen enkel middel dat je kan spuiten dat effectief spint bestrijdt, maar dat geen kwaad zou kunnen als je het zou roken. Als je op safe wil spelen houd je het op de roofmijt.
      Mijn tent zit op deze moment vol beestjes (trips en luis). Ik stofzuig ze 1 keer in de week. Volgende keer beter. Best een week of 3-4 wachten met opnieuw beginnen kweken, dan is hun cyclus rond.

      Comment


        #18
        Ik weet niet hoe goed maltodextrine zal werken. Neemolie daarentegen bewijst zichzelf keer op keer.
        Ook niet duur, die neemolie. Misschien is dat handig om te onthouden voor een volgende ronde. De meeste biologische middeltjes werken namelijk maar kort, totdat de beestjes er tegen kunnen. Soms is dat weken, soms een maand. Met neemolie heb ik ze nog niet resistent zien worden. Misschien moet ik er maar aandelen in gaan nemen
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post

          Asbest is ook een natuurlijke stof. Ik heb ooit 1 keer spint gehad. Gekregen van iemand die spint had op een bananenplant. Er is geen enkel middel dat je kan spuiten dat effectief spint bestrijdt, maar dat geen kwaad zou kunnen als je het zou roken. Als je op safe wil spelen houd je het op de roofmijt.
          Mijn tent zit op deze moment vol beestjes (trips en luis). Ik stofzuig ze 1 keer in de week. Volgende keer beter. Best een week of 3-4 wachten met opnieuw beginnen kweken, dan is hun cyclus rond.

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Hoeloes View Post
            stoppen met stekken van de stekken boer en lekker over op zaad.
            Evt je eigen moeder maken zodat je zelf stekken kunt maken.
            Ik lees vaak de combi stekken en spint, bijna onafscheidelijk van elkaar.
            Je zult stekken voor binnenkomst moeten behandelen op ongedierte met gebruik van al dan niet chemische middelen, waar ik zelf eigenlijk helemaal niets mee heb.
            Zelf heb ik wel eens stekken gehad maar dan voor buiten, daar hebben ze nl. genoeg natuurlijke vijanden.
            Succes met de bestrijding van de beesies en hopelijk gaat het de volgende ronde beter.
            Sop wel zovaak mogelijk je tent uit met dettol en ook in de hoeken achter de stangen en naden voordat je opnieuw begint.
            Wat voor setup heb je eigenlijk?
            Ik hoor inderdaad van meer mensen die stekkies halen, dat de kans op ongedierte vele malen groter is. Was inderdaad van plan bij m'n volgende kweek gewoon zelf te laten ontkiemen etc.
            Setup is een tent van 85 x 120 x 160 > staan 7 plantjes, in potten van 14 liter in. Heb er een 600W HPS lamp boven hangen. Ik wil graag voor m'n volgende kweek ook een wat grotere
            tent (120 x 120 x 200) i.v.m. het gebrek aan ruimte wat de planten hebben..

            Thanks voor je reactie!

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post

              Asbest is ook een natuurlijke stof. Ik heb ooit 1 keer spint gehad. Gekregen van iemand die spint had op een bananenplant. Er is geen enkel middel dat je kan spuiten dat effectief spint bestrijdt, maar dat geen kwaad zou kunnen als je het zou roken. Als je op safe wil spelen houd je het op de roofmijt.
              Mijn tent zit op deze moment vol beestjes (trips en luis). Ik stofzuig ze 1 keer in de week. Volgende keer beter. Best een week of 3-4 wachten met opnieuw beginnen kweken, dan is hun cyclus rond.

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                Ik weet niet hoe goed maltodextrine zal werken. Neemolie daarentegen bewijst zichzelf keer op keer.
                Ook niet duur, die neemolie. Misschien is dat handig om te onthouden voor een volgende ronde. De meeste biologische middeltjes werken namelijk maar kort, totdat de beestjes er tegen kunnen. Soms is dat weken, soms een maand. Met neemolie heb ik ze nog niet resistent zien worden. Misschien moet ik er maar aandelen in gaan nemen
                Ik hoop dat ie z'n werk doet, maar had idd ook al verscheidene artikelen gelezen over neemolie.. Weet jij toevallig of het in combinatie gebruikt kan worden met een maltodextrine?

                Alvast bedankt

                Comment


                  #23
                  De kans is groot dat ik ondanks die beestjes gewoon 1 op 1 draai... Het overgrote deel gaat de stofzuiger in. Maar er blijven natuurlijk nieuwe beestjes bij komen. Ik heb ze ontdekt rond week 3 bloei en heb de bladeren bespoten met een biologisch afbreekbare zeepoplossing. Dat hadden ze ni graag, maar het is geen wondermiddel en spint is nog iets hardnekkiger dan luis.

                  Comment


                    #24
                    Neemolie en maltodextrine werken niet zo lekker samen, ze stoten elkaar af namelijk.
                    Combinatie van 'gifstoffen' is sowieso not-done.

                    Protip als je aan de neemolie gaat: maak een emmer, en zet je planten daarin onder water met neemolie en een kneepje dreft. Kwartiertje laten staan en dan laten opdrogen alvorens ze weer onder de lamp gaan. 3 maanden later is nog steeds alles beestjesvrij.

                    Problemen in de bloei, tsja, dan is het gewoon te laat. Daar moet je eigenlijk niets aan willen doen, omdat je dan 100% zeker je oogst bevuild. Verbrand eens wat van je bestrijdingsmiddel, om te zien watvoor effect dat heeft. Roken is al een nare bezigheid, daar moeten we niet teveel bovenop willen gooien om maar een oogstje te redden. 8 levensjaren aftikken voor een paar gram wiet, daar kiezen alleen junkies voor.
                    Dat is voor mij altijd de beste motivatie om soms maar even niets te doen en verlies te accepteren.. Harde waarheid, maar wel de waarheid.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment

                    Bezig...
                    X