Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Is dit budrot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit budrot?

    Korting op 420shop
    Ik heb vorige week mijn tweede plant geoogst, wiet van mijn vorige plant was gaan schimmelen doordat ik niet goed had gedroogd. En nu na een week drogen ben de toppen aan het knippen om in potten te stoppen. Echter viel mij op dat bij sommige toppen tussen de trichomen ook een beetje schimmelachtig spul zit. Met een 60x microscoop kon ik het niet goed identificeren en mijn vermoeden is dus toch budrot. Kan iemand dit bevestigen aan de hand van de volgende foto?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Heb je toevallig een foto i.p.v. deze postzegel? Is beetje klein fotootje

    Comment


      #3
      Ik heb verder onderzoek gedaan en wellicht dat het "powdery mildew" is? Overigens zijn ze al erg droog beetje "crispy" zelfs.

      De foto's die mijn mobiel maakt zijn te groot, ik hoop dat je wat aan deze afbeeldingen hebt?

      PS: kennelijk mag ik maar 1 afbeelding per post. Ik ga even op zoek hoe ik een fatsoenlijk formaat upload..
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Poging 2
        3.png
        2.png
        4.png
        1.png

        Comment


          #5
          De foto's zijn voor mij te onscherp om te beoordelen

          Maar als je met het blote oog al kan zien dat het schimmelachtig is zou ik het niet gaan roken...
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            drie maal is scheeprechts?
            IMG_20170328_130009 (Custom).jpg
            IMG_20170328_125924 (Custom).jpg

            Comment


              #7
              Lijkt er wel op.
              Ad usum proprium!

              Comment


                #8
                Weggooien dan maar?

                Comment


                  #9
                  Ik zie zo ni direct iets? Maar mss heeft dat met het wegkijken te maken. Maar serieus, ik zie niet direct iets. Je moet zo'n bleke rosse plek hebben.

                  Comment


                    #10
                    Ik zie het ook niet. Zoiets is erg moeilijk te zien op droge wiet.

                    Als je het niet vertrouwt mik je het toch weg ?
                    Als dat in je hoofd zit rookt het toch niet zo fijn meer.


                    !(◎_◎)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat ik de cure gewoon afmaak en kijk hoe het vordert. Leer ik er hoe dan ook van.

                      Comment


                        #12
                        Wat ik heb bemerkt is dat rotte plekken minder of anders glinsteren dan schone toppen, je kan dat controleren door met een felle zaklamp (cree led) op je toppen te schijnen, geeft geen 100% zekerheid omdat dat alleen werkt als de trichomen zijn aangedaan of overwoekerd door schimmeldraden.
                        Een goede microscoop (40x) is in deze erg handig.

                        Hoe de verdachte toppen apart want ze kunnen de anderen 'besmetten' met rot.

                        En trek je les hieruit, ook na het 'drogen' je potten elke dag luchten totdat je merkt dat er geen vacuum meer is en het niet meer plopt of suist bij het openen. Daarna nog 1x per week even de pot opendraaien.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Het is budrot, maar niet per see botrytis.
                          Alle dode planten die een beetje vochtig blijven, gaan schimmelen.
                          Botrytis is makkelijk te herkennen door zijn grijze sporen. Maar voor die tijd, is de schimmel gewoon wit van kleur. Maar het kan dus zo ongeveer elke schimmel zijn; oesterzwam, rode lakzwam, broodschimmels etc. zijn allemaal wit voordat ze een vruchtlichaam vormen met een kleurtje.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            In mijn droogruimte heb ik 55% lucht vochtigheid en een tempratuur van ongeveer 21,5 graad. Om dit de volgende keer te voorkomen, moet de tempratuur dan hoger zijn? Het enige wat ik anders zou kunnen bedenken is het toevoegen van zo'n "oscilating fan". In de ruimte is een constante luchtstroom aanwezig, deze luchtstroom gaat echter van in (onderkant) naar uit (bovenkant).

                            Comment


                              #15
                              De temperatuur wil je het liefste zo laag mogelijk houden. Schimmels doen het altijd beter bij hogere temperaturen.
                              Beter is het om de LV laag te houden. Bewegende lucht is een must, dus oscilerende fans zijn wel handig.

                              Zelf ontwijk ik al die problemen, door gebruik te maken van een fruit droog machine. Daar zijn de meningen over verdeeld; de 3 mensen die het geprobeerd hebben, vinden het niet slecht, ook niet geweldig. De overige 1000 die het niet geprobeerd hebben, vinden het over het algemeen een beetje stom want het zou niet werken en het botst met hun visie op hoe wiet gedroogd moet worden. Ik merk dat er veel weerstand tegen bestaat, onterecht in mijn ogen. Maar goed, budrot tijdens het drogen heb ik al een paar jaar niet meer gezien. Dat is voor mij voldoende, bovenop het feit dat alles in een weekje klaar is voor de cure.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X