Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Beginnend meeldauw of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnend meeldauw of niet?

    Korting op 420shop
    Beginnend meeldauw of niet? :/
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Zou kunnen, of iets gemorst op het blad.
    Het is niet zo makkelijk met zekerheid te zeggen van een foto.

    Heb je ideale omstandigheden voor meeldauw dan ?
    Ik denk aan een hoge LV, weinig ventilatie, plant getopt of blad eraf getrokken ...
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      RV zit meestal tssn de 55-65%
      temp lichten aan 29-31C
      temp lichten uit 24-27C
      1 vent die onder de lamp door blaast
      1 vent die door de plantjes heen blaast

      heb nu stappen ondernomen en haar fan leaves die de budsites bedekken of fanleaves die in de schaduw zitten afgeknipt. Hopelijk geen meeldauw of mag alles in de vuilnis ploeren

      heb fototje gepost van blaadje van plant die ernaast staat, je moet wel goed kijken. weet niet of ik beetje para ben, of als het nou echt beginnend meedauw is...
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        ik dacht ook meeldauw te hebben. had namelijk na een paar dagen regen hoge lv. 24 uur later was ik ervan overtuigd dat het meeldauw was. het zat namelijk na 24 uur door me hele tent op 25% van alle bladeren. ik heb de volgende dag meteen alles afgedaan, ik zat wel 8 dagen van me geplande oogstdatum af dus toppen waren zo goed als klaar.

        ik heb de blaadjes wel die dag nog verwijderd met een plastic zakje om ieder blaadje heen alvorens ze los te trekken.

        succes

        Comment


        • Firsttimegrower
          Firsttimegrower commented
          Editing a comment
          En was dat duidelijk zichtbaar? Want bij mij is het precies een twijfelgeval, vraag me af of het niet iets anders is.. Want is echt nog onduidelijk en amper zichtbaar op dit moment
          Wat zou jij doen? Nog ff afwachten?
          Beetje radeloos .. :/

        #5
        Zou even dit forum met ziektes en bladproblemen doorbladeren om te zien of er een makkelijke manier is om er wat aan te doen. (eentje die werkt)
        Je kan best twijfelen, maar wat zou het anders kunnen zijn ?
        Onverklaarbaar wit poederig spul op een blad is meestal een schimmel : meeldauw.
        Nou is/was het nog nauwelijks te zien, dus ik had gewoon even niks gedaan eigenlijk...ja, 'n beetje lezen

        - geen blad eraf trekken natuurlijk, met de wonden die je maakt zet je de plant open voor nog meer schimmelsporen.

        ** oh, te laat zie ik, je bent al aan het knippen geweest.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Firsttimegrower ja bij mij was het de eerste keer ook een twijfel geval 2 blaadjes die poederig uitzagen maar niet hoe alle meeldauw fotos op internet. mijn probleem was dat ik alleen die dag kon afdoen en anders pas 8 dagen later. om het risico te beperken heb ik het meteen afgedaan. als je de besmette blaadjes eruit haalt met plastic zakje kan je nog wel een paar dagen tot een week rekken. als je nog geen toppen hebt kan je ze nog behandelen. als je de luchtvochtigheid onder controle hebt zou ik nog even afwachten. is deze boven de 70% zal de meeldauw binnen een paar dagen door je hele kweek zitten. heb je iedere dag de optie om af te doen zou ik zolang mogelijk rekken totdat de blaadjes die uit de toppen komen besmet raken. dan duurt het niet meer lang tot de toppen besmet raken.

          succes

          Comment


            #7
            Ik lees in je andere topic dat je een week geleden een luchtbevochtiger in de kweekruimte gezet hebt. 70% LV bij 27 graden.
            Dan weet je in ieder geval de grootste oorzaak van de besmetting. Het gaat ook sneller als de plantjes niet in topconditie zijn.

            Het is er nu in ieder geval allemaal af als ik het goed begrijp ?
            Luchtbevochtiger eruit, en meer ventileren, en alsnog gaan lezen
            Over een dag of 3 eens zien of er wat teruggekomen is.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Firsttimegrower
              Firsttimegrower commented
              Editing a comment
              Heb de oorzaak gevonden van de "meeldauw"...
              Ik gebruik altijd latex handschoenen als ik in tent kom... En iedere keer als ik aan de plantjes kom blijft het poeder vd handschoenen plakken aan de blaadjes...
              Vals alarm dus, maar wel zeeeer opgelucht hahaha

              Toch bedankt ! #thegrowcontinues

            #8
            Zal het goed in de gaten houden.. En idd heb ff RV gehad van 70%, in de eerste weken vd kweek was dat aan te raden las ik online. Volgende keer laat ik die dus niet meer boven de 65% komen... Als het verspreidt dan zal ik gewoon alles er meteen uit moeten gooien vrees ik, tent en materiaal goed ontsmetten en opnieuw beginnen...

            't is een leerschool! Wel jammer, want ze stonden mooi ..

            Comment


              #9


              Waarom zit je aan die blaadjes dan
              Er zijn ook latex handschoentjes zonder poeder te koop eh
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #10
                Nitril handschoenen all the way!
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #11
                  Ah, het was dus valse meeldauw :p

                  Gelukkig maar !
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment

                  Bezig...
                  X