Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailing krult wat en heeft bruine vlekjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailing krult wat en heeft bruine vlekjes

    Korting op 420shop
    Goedemiddag dames en heren,

    na alle regels, verslagen, tips en knelpunten gelezen te hebben toch maar besloten om een topic te openen aangezien ik niet precies weet wat het probleem is met mijn zaailing. (Dit is mijn 1e keer Autoflower, hiervoor 2 jaar fotosynthese)

    9 daagjes geleden kwamen de steeltjes van mijn AF super lemon van greenhouse seeds en AF dark purple OG van delicious seeds boven de grond.

    Deze zijn ontkiemd in van die turftabletjes die uitzetten en die turfpotjes die je met pot en al kan verpotten.

    Deze heb ik toen dus verpot in 20L potten met Canna terra professional aardemix en staan buiten.
    De super lemon was gaan strekken maar doet het nu 9 dagen later prima maar mijn purple OG AF doet raar. Ze krult een beetje en heeft bruine stipjes op het blad. Let op! De foto laat wat geels zien maar dit is niet echt t geval.

    Mijn vraag: Wie kan mij vertellen wat t probleem is en wat ik kan doen? (1e foto zaailingen boven de grond, 2e foto purple OG huidige toestand, 3e foto super lemon ter vergekijking)

    Note: dag van verpotten 1 liter water per plant gegeven (kraanwater met wat appelazijn voor de PH) en nog geen groei- en bloeivoeding gegeven.
    Attached Files

    #2
    Het ziet er uit dat je ze binnen gehad hebt, afgaande op de foto's. Dus ze hebben een klap gekregen van het naar buiten gaan, denk ik.

    Wat mogelijk ook meespeelt is dat ze in maximaal 0.25L aarde staan. Die turfpotjes vergaan te traag, de wortels komen er niet goed doorheen. Qua vochthuishouding is dat een ramp, qua groei nog meer. Ze staan feitelijk dus in een te klein potje, wat verpakt zit in een grote pot. Die grote pot geeft de schijn dat ze de ruimte hebben, maar dat is waarschijnlijk niet zo. Dikke kans dat er nog geen wortel door het turfpotje is gekomen en dat je die potjes er dus zo uit kunt pakken.

    Als je azijn gaat toevoegen, is het wel handig om je pH te meten. Heb je dat gedaan?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Bedankt voor de snelle reactie!
      Het klopt inderdaad dat ze eerst binnen hebben gestaan.
      Wat ik me nu alleen nog afvraag is of het dan slim is om dit turfpotje er nog uit te halen (voorzichtig natuurlijk) of dat dit voor teveel stress zorgt.

      Ik heb de pH gemeten en deze kwam uit op 6.2.
      Misschien met een kleine afwijking aangezien deze komt van bamiexpress haha

      voor de rest nogmaals bedankt, ik kon het voor me gevoel echt nergens vinden dus dat heeft de doorslag ook meteen gegeven om een account aan te maken en deel uit te mogen maken van deze leerzame community!

      Comment


        #4
        Goedemiddag medelezer,

        Een update van de purple OG.
        Zoals eerder vermeld heb ik de turfpotjes verwijderd en aangekeken wat er zou gebeuren.

        Het is nu 1.5 week later en er is wel degelijk groei te zien in deze plant, de mooiste is ie echter niet
        Op de foto is te zien dat er wat meer nodes zijn ontstaan hoewel deze wat afstand van elkaar hebben. Ook is de plant nog sterk gekruld wat in mijn opzicht duidt op te veel hitte, vandaar dat ik dr heb verplaatst naar de schaduw, slim of toch liever volle zon?
        Ook ben ik van plan om vanavond een lichte dosis (max een kwart van de aanbevolen hoeveelheid) aan voeding te geven aangezien ze in lightmix (canna) staat en deze weinig voeding heeft, slim of toch nog even wachten?

        Daarnaast is de super lemon gesneuveld, teveel water maarja, leerzame les. Ook van deze purple OG verwacht ik niet al te veel maar wie weet leert iemand anders van mijn fouten

        Attached Files

        Comment


          #5
          rustig aan sleazy je hoeft voorlopig zeker nog niet aan de voeding beginnen

          Comment


            #6
            Bedankt voor de tip kweki!
            Dan zal ik daar zeker nog even mee wachten.
            Ik hoop ook dat ik er goed aan doe om dr in de schaduw te zetten en dit niet ten koste gaat van de groei.

            Comment


              #7
              Ik dacht dat de grond misschien 'te heet' zou zijn, maar je zegt dat je Canna terra professional hebt, zonder de plus, dus zonder bemesting.
              Enige wat ik kon vinden, want ik ben even op zoek gegaan naar vergelijkbare gevallen, zijn Broad mites and hemp russet mites.
              Wat precies de Nederlandse vertaling is weet ik niet, en of het veel voorkomt, en of het bij zaailingen ook voorkomt, ik weet het allemaal niet.
              Maar de foto's daar lijken er wel op.

              Het probleem is dat zo'n zaailing ook niet erg sterk is, dus elke dag met Neemolie behandelen overleven ze misschien ook niet.

              Het lijkt er wel op, maar of het dat ook echt is durf ik niet te zeggen.
              Er spelen nog wat meer factoren mee natuurlijk, zoals de turfpotjes, binnen voorgroeien onder te weinig licht, en het gebruik van azijn.

              Heel af en toe heb ik er ook weleens zo eentje tussen zitten, ik zaai altijd meer dan 1 plantje, dus wat afwijkt gaat hier meteen de kliko in

              .
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X