Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zure melk oplossing bij meeldauw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zure melk oplossing bij meeldauw

    Korting op 420shop
    Hey hey,

    Ik ben nieuw op dit forum omdat ik met een dringende vraag zit!
    Ik kweek al meerdere jaren mijn eigen autoflower plantjes en dit gaat altijd redelijk goed.
    Bij problemen is het gemakkelijk om het internet te raadplagen en hier de oplossing te vinden.
    Nu heb ik net een fout (denk ik) gemaakt en weet niet meteen waar ik hier een antwoord op kan vinden...

    enkele weken geleden kreeg ik last van meeldauw op mijn plant die nog steeds in groei is.
    De meest aangetaste bladeren heb ik voorzichtig verwijderd en meteen weggedaan.
    Ik heb een oplossing van 9/10 water en 1/10 magere melk op de resterende bladeren gesprayt en wou dit vandaag nog eens herhalen aangezien er nog steeds witte vlekken opzaten.
    ik had nog steeds de spray van vorige keer staan en heb deze dan weer gebruikt.
    Dom dom dom, want na het sprayen kwam de zure geur van de melk erdoor. Hoe achterlijk het ook klinkt, ik heb er niet bij stilgestaan dat die melk natuurlijk slecht was geworden!
    Kan dit kwaad voor mijn plant? Hoe los ik dit op?
    Het is mijn laatste plant van dit jaar, dus het zou jammer zijn als deze voor de vuilbak is!

    Alvast bedankt voor jullie hulp!!

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Ja zure melk is schadelijk.

      Melk wil je niet in je topjes want anders is het net of je haren zit te roken naderhand.

      Melk wordt hier vaker toegepast.
      Dit omdat meeldauw zich niet kan ontwikkelen op een voedingsbodem met eiwitten.

      Heb je eenmaal veel meeldauw kun je met melk alleen nog maar de blaadjes afnemen om de dag. Dan blijft het iig binnen de perken.
      Zodra het weer een tijdje droog is dan ontwikkeld de meeldauw zich gewoon weer.

      En je hebt idd kans op grijze schimmel en ect als je melk gebruikt.

      Je hebt altijd kans dat de meeldauw in de toppen gaat zitten en dan is het voorbij. Omhakken en linea direct naar de container in.

      Oogst op tijd! Je kunt beter iets onrijpere toppen hebben dan toppen met meeldauw, schimmel, of melk lijkt me.

      Wat LR zegt is een goede optie, veilig, snel, en krachtig maar in de bloei is het gewoon f..k.
      Geen enkel middel is in de bloei goed toe te passen.

      Comment

      Bezig...
      X