Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Witte pluis op de top

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Witte pluis op de top

    Korting op 420shop
    Help, ik zie net problemen aan 3 van mijn planten, het is critical van rqs nu 6 weken bloei voorbij. Volgens mij geen spint, meeldauw of toprot wat is dit ? Lichte paniek hier.
    Attached Files

    #2
    Het ziet er toch uit als meeldauw, maar dan zou je het ook op je grote bladeren moeten aantreffen. Maar ik neem aan dat je wel weet hoe dat eruit ziet. Ik ben benieuwd wat het wel is....

    Comment


      #3
      Meeldauw slaat als eerste toe op de zwakste plant en op de zwakste plek op die plant.
      Misschien is er beginnende toprot binnenin, en dan slaat meeldauw ook meteen toe.
      Witte pluis in je top, wat niet is aan komen waaien is meestal geen goed nieuws.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • kielside
        kielside commented
        Editing a comment
        Ondertussen alle planten gecontroleerd en 8 van de 12 hebben het, de ene al wat meer dan de andere. Het meeste zit enkel op de buitenkant, echt toprot hebben ze nog niet. Enkele dagen geleden was er niets te zien. Het is een soort die 7 weken bloei nodig heeft en week 6 is net voorbij. Ik was ze dus maar net beginnen spoelen. Wat kan ik nu best doen ? Alles oogsten, de schimmel goed wegknippen en redden wat er te redden valt ? Alvast bedankt QnQ Hopend op snel antwoord.

      #4
      Nja, misschien kun je voor de zekerheid nog wat meer en betere foto's zetten, maar als het schimmel/meeldauw is dan ben ik bang dat de toppen waar dit op zit niet meer te redden zijn. Die moeten helemaal weg.

      - het is wel goed om te weten waardoor het komt.
      Heb je ze afgelopen dagen extra veel water gegeven, is de LV hoog geweest, afzuiger uit geweest, ventilator, hebben ze ooit eens buiten gestaan ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • kielside
        kielside commented
        Editing a comment
        De lv was de laatste dagen rond de 74%. Het meeste zat op de kant van de toppen weg van de zwenkventilator dus ik denk hoge lv in combinatie met slechte luchtcirculatie. Afzuiging stond altijd op en ze hebben niet buitengestaan. Water kregen ze via het blumat systeem dus teveel niet nee. Straks zal ik er nog een paar foto's opzetten

      #5
      Vreemd. Meeldauw zal je eerder bij een buitenkweek aantreffen en niet zozeer in een kast. Tenzij je buiten met meeldauw in aanraking geweest bent en toen meteen in je kast bent wezen kijken.....

      Comment


        #6
        Ik denk dat het helemaal geen meeldauw is.
        Knip eens een van je toppen open, waarschijnlijk zit die helemaal vol met wit pluis.

        Ik heb 't vaker gezien, geen idee welke schimmel het is maar het is een muffe en het lijkt me niet verstandig om daar van te roken. Denk er aan bij het oogsten, want deze schimmel groeit dus nu al in een ogenschijnlijk gezonde plant; je zult AL je toppen open moeten knippen om zeker te weten dat er geen schimmel in zit.
        De eerste dagen na de oogst zal ze namelijk gaan woekeren, om vervolgens met de top mee in te drogen. Zodra het droog is, kun je het bijna niet meer herkennen. Dan is elke joint een loterij, dat moet je niet willen.

        Ik hoor graag of je het terug vindt in de hele top.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          ​LR2 weet ook echt alles he
          Altijd als ik een post of comment van jou lees heb ik daarna weer wat nieuws geleerd.​

        • kielside
          kielside commented
          Editing a comment
          Ik ben nu aan het oogsten gegaan. 5 planten hadden helemaal niets, de ander 7 wel, de ene al meer dan de andere. Het zit echt enkel aan de buitenkant. Ik knip de buitenlaag weg en inspecteer dan elke top met de microscoop om te zien of het weg is. Die toppen leg ik dan te drogen. Ik denk dat ik er optijd bij was. Op de bladeren en takken is helemaal niets te zien enkel op de buitenkant van de toppen.

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Als je niet goed droge wiet luchtdicht bewaard krijg je dezelfde schimmel.
          Deze komt vaak van binnenuit.
          Niet zichtbaar als pluis maar als hele fijne draden.
          Voor medisch gebruik is het zeker niet bruikbaar.

          Ik zou die ook zeker apart drogen en opslaan.

        #7
        Ik weet niet wat je bedoelt met de buitenlaag, maar elke keer als ik zulke schimmels tegenkwam, dan zaten de toppen van binnen helemaal vol. Dat was pas te zien wanneer ik de takken blootlegde waar elk pluimpje verbonden zat met de steel, en er was geen microscoop voor nodig.
        Als je dat bedoelt, dan ben je op tijd geweest en kun je van geluk spreken.
        Als je bedoelt dat je alleen het blad hebt verwijderd, dan heb je waarschijnlijk een groot deel gemist.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • kielside
          kielside commented
          Editing a comment
          Op de bladeren was zowizo niets te zien. Het zijn idd witte draden die je ziet met de microscoop. De buitenkant van vele toppen hadden het hier en daar wat. Vanaf ik wat zag knipte ik de volledige top rond en keek ik weer en herhaalde dit proces tot ik geen witte draden meer zag. De toppen ook wat opengetrokken maar bij de meesten vanbinnen geen slierten te bespeuren. Bij een paar topjes wel die heb ik dan ook weg gegooid om geen risico te nemen.

        #8
        Maak eens een foto van erg dicht bij
        God was never on your side..

        Comment

        Bezig...
        X