Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Natria tegen meeldauw gebruikt : Vlekken op blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Natria tegen meeldauw gebruikt : Vlekken op blad

    Korting op 420shop
    Help

    Ik heb dus Meeldauw op mijn geweldige plant in de tuin maar voor ik dit topic las heb ik mijn plant bespoten met
    Bayer Garden Natria schimmels
    shopping?q=tbn:ANd9GcTp6aXyA2nMrDInPbSm6hQYDTa2W9gbMPrU-lD5NoCl8mCYtR8OBB3LjTfM8DOyyyUItVEY0FA410g&usqp=CAc.png
    Nu zit heel mijn plant vol vlekken van dit geweldige goedje en kan ik de meeldauw niet meer vinden.
    Aan gezien jij de exprert ben LR2 en ik schimmels help me
    Ik heb meer planten staan en er is maar 1 die meeldauw heeft de andere zijn super mooi nergens last van Ja toprot heb ik al gevonden in de hooft top.
    Mijn planten moeten nog week of 4 en aan gezien ik ze eet wil ik wel me zelf niet vergiftigen
    Heb mijn plant zo 5 dagen terug met goedje bespoten

    Gr Bella
    Last edited by QnQ; 20 July 2020, 13:54.
    God was never on your side..

    #2
    Natria is een middel met natriumsilicaat.
    Natrium is zoiets als zeezout; dat vind de plant niet zo leuk. Ik heb er zelf ervaring mee, die vlekken ga je helaas niet meer verhelpen en de meeldauw stopt het ook niet echt.

    HJM adviseerde voorheen kaliwaterglas, ofwel kaliumsilicaat. Dat zou de bladeren minder aan moeten tasten. Dat heb ik nooit geprobeerd. Er zijn schilderszaken die het verkopen maar ik weet niet hoe veilig het is en hoe je het moet gebruiken. Maar goed, als natriumsilicaat veel aggressiever is en niet werkt, dan weet ik niet of kaliumsilicaat wel zou werken.

    Eventueel kun je zoeken naar trichoderma viride, da's een natuurlijke schimmel die andere schimmels opeet. Anders kun je peroxide proberen zoals op dit plekkie gedaan wordt:
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...de#post1527343

    Als je huis-tuin-en-keukenmiddeltjes vindt die baksoda gebruiken, en je wilt die zelf proberen - ik kan het niet aanraden want vorig jaar is dat veel fout gegaan dankzij een website die het adviseerde - let dan op dat je baksoda gebruikt met kaliumbicarbonaat en niet natriumbicarbonaat. Ook daar zit weer natrium in. Dat was die ene website even vergeten te noemen.

    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      LR2 ik volg jou test voor meeldauw. Maar wil je toch ook even laten weten dat mijn meeldauw ook lijkt stil te staan.
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Dat is goed nieuws!
        Toen ik natria gebruikte kreeg ik ook bruine vlekken op plaatsen waar geen meeldauw zat, het bleeft een weekje rustig maar daarna ging het weer door. Dat zijn twee dingen die ik liever niet zie, want het betekent dat je moet blijven behandelen en dat ook bij elke behandeling de schade toe neemt.

        Zie jij ook vlekken op plaatsen waar geen meeldauw zat?
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Slecht nieuws heb vanavond de plant op mijn gemak zitten bekijken en schrik kei veel meeldauw. Zo veel dat k heb besloten haar te oogsten voor ze mijn andere planten besmet en nu kon ik de toppen die eigenlijk nog paar weken moeten reden.
          Ze is geoogst en de toppen zijn gewassen in emmer water 10 liter met 100ml waterstofperoxide, daarna schoon wassen in schoon water en nu hang het te drogen.

          Volgens mij win je het gewoon nooit van meeldauw en licht het beetje aan de plant want mijn andere planten hebben nergens last van

          Gr bella
          Last edited by belladonna; 25 July 2020, 10:48.
          God was never on your side..

          Comment

          Bezig...
          X