Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Begin van rot en hoe ernstig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Begin van rot en hoe ernstig?

    Korting op 420shop
    Beste lezers,

    Ik heb deze silver haze een paar dagen geleden geoogst. Nu is het erg vochtig en heb ik geen andere droogruimte. De takjes beginnen te verkleuren en zo ook hele kleine deeltjes van de toppen, voornamelijk de onderste bolletjes van een top. Is hier wat aan te doen of blijven de toppen verder ongedeert?
    Attached Files

    #2
    Derde foto ziet er maar verdacht uit. Je kunt mss de toppen ontdoen van de takken , alles in schoendozen en op kamertemperatuur zetten? Maar niet te veel in 1 doos, verspreiden...

    Maar mss zijn er nog betere opties. Het zou idd jammer zijn moest het nu nog mislukken. Succes!
    Ganja always does the trick.

    Comment


    • NoNameNeeded
      NoNameNeeded commented
      Editing a comment
      Thanks voor de snelle reactie! Het is best veel dus ik ben wel wat doosjes nodig. Heb je misschien ook tips als ik geen andere droogruimte heb? Het staat/hangt nu in een schuur, en er moet nog 1 grote plant geoogst worden

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Ofwel een droognet met lagen en toch in de schuur houden. Daar kan je losse toppen op leggen... of de helft in dozen helft laten hangen? Altijd beter om meerdere opties te gebruiken, zoals bij het curen, wat minder toppen per weckpot en wat meer potten verspreid het risico

    • Wesley pipes
      Wesley pipes commented
      Editing a comment
      Maar voor tzelfde geld is het niks hoor en is het verkleuring van de koude fzo. Maar best op veilig spelen en wat verdelen mss

    #3
    Ventilatie en warme lucht helpt tegen schimmel, toprot zit van binnen, niet in dozen leggen!!

    Misschien effe met plastic en plakband een kleine droogruimte maken die je beter warm houd.

    Comment


    • NoNameNeeded
      NoNameNeeded commented
      Editing a comment
      Bedankt! Helaas is wordt het lastig de droogruimte warm te houden. Ik ga kijken wat ik kan doen. Toprot zit inderdaad binnenin maar kan het ook ontstaan door een stam die gaat rotten? Of is dat een bepaalde schimmel specifiek als "stamrot" en zal het de toppen niet schaden?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Rot is rot.

    #4
    In dit stadium van droogte hoef je je niet meer zo druk te maken om rot en schimmel.
    Als je de temperatuur e.d. niet kunt regelen dan kun je eventueel kijken voor een ontvochtiger of twee. Zo eentje die een liter of 8-10 per dag uit de lucht trekt.

    Mijn toppen liggen in een vochtige schuur en dat zorgt alleen voor problemen als de lucht niet blijft bewegen. Maar ik droog met een droogmachine in interval stand op 25 graden ongeveer. Paar uur aan, paar uur uit, paar uur aan. Dat lijkt goed te werken voor me. Ik heb er ergens een thread van met droogmachine in de titel volgens mij. Zo'n droogmachine is net zo duur als een ontvochtiger, dus het is even uitkienen wat voor jou het beste zal werken.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


    • NoNameNeeded
      NoNameNeeded commented
      Editing a comment
      Ik heb gedacht aan een ontvochtiger, maar die trekt toch ook weer vocht naar de toppen toe? Losstaand van het vocht wat die uit de toppen haalt. Ik denk trouwens dat ook in dit stadium van droogte de oogst nog kan mislukken. Zo droog is het namelijk niet, de vochtmeter gaf laatst zelfs 93% aan, nu rond de 80, wat het proces toch wel riskant maakt

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Nee, een ontvochtiger onttrekt vocht aan de lucht en daardoor zal de LV in je schuur dalen. Daardoor kan er makkelijker vocht uit de toppen verdampen.
      Als dat vocht uit de toppen nergens naartoe kan, bijvoorbeeld omdat je vochtmeter aangeeft dat de LV rond de 70% of hoger zit.. Dan mag je je wel zorgen maken. Dan moet je iets veranderen aan de luchtvochtigheid.
      Ik hoef dat niet omdat ik warme lucht gebruik, warme lucht bevat minder vocht. Dus ik heb met mijn droogmachine een dubbel effect: hogere temperatuur zorgt voor meer verdamping, en er is ruimte in de lucht om verdampend water op te nemen.

      Vochtvreters zijn kut, dat zijn vaak zouten die extreem hygroscopisch zijn (water aantrekken!) en dat kan wel problematisch zijn. Vooral als het in het tapijt van je auto komt.

    • NoNameNeeded
      NoNameNeeded commented
      Editing a comment
      Dat is dus een beetje het probleem.. Het is een grote ruimte en ik weet niet hoe ik hier de LV kan verminderen, als dat uberhaupt mogelijk is..
Bezig...
X