Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bud rot / meeldauw? graag hulp :)

Collapse
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bud rot / meeldauw? graag hulp :)

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen, mijn naam is Ralph en ik kweek dit jaar voor het eerst 4 cannabis autoflower planten.
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het vaststellen van de "ziekte" & ervaring / tips kunnen delen om dit te verhelpen.

    Hierbij wat meer info over mijn eerste kweek:
    • 4 autoflowers, waarvan 2 in de flower stage (week 9/10) en 2 mooi aan het groeien (week 4)
    • Cocos / potgrond mix met perliet
    • Potten van 15 & 20 liter
    • Extra voeding: Batguano
    • Ik kweek in een tuin kas, met de deur open (ventilatie)
    • In de kas staan ook nog andere hobby kweek, groente: tomaat, sla, en komkommer
    • Tot nu toe gaat het top!
    Vandaag zag ik dat er diverse wolachtige pluisjes / haartjes op mijn planten zaten, toen ik lieveheersbeestjes aan het uitzetten was (Tegen bladluis).
    Tot mijn constatering zaten deze pluisjes op alle 4 van mijn planten. Na wat onderzoek lees ik veel over Bud rot en meeldauw, ik denk dus dat het een van deze schimmelvormen is
    De schimmel zit ik kleine hoeveelheden op:
    • Bladeren
    • Stam
    • Rondom Buds
    Verder zien mijn planten er erg gezond uit en komen er al goede toppen op, ik zou het erg jammer vinden als het toch nog mis zal gaan.
    Ik heb voor nu de autoflowers uit de kas gehaald in de hoop dat dit luchtvochtigheid verminderd en daarmee ook de schimmel.
    Weten jullie welke schimmel dit is, kan ik hier wat aan doen, en moet ik mij zorgen maken / komt mijn oogst in gevaar?
    Ik heb wat foto's toegevoegd.


    Graag tips en hulp, alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.
    Last edited by Ralph; 15 June 2023, 19:17.
  • Answer selected by Ralph at 18 June 2023, 13:40.

    Goede post, netjes.
    Het is geen budrot, geen meeldauw. Het zijn aangewaaide pluisjes van zaden, dierenharen, wasgoed, spinnewebben, enzovoorts. Pluk ze maar eens af en steek ze aan; ze zullen smelten of verschroeien. De meeste schimmels doen dat niet zo makkelijk.
    Ik zie verder nette trichomen en totaal geen teken om je zorgen over te maken.

    Comment


    • Ralph
      Ralph commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de geruststellende woorden, ik zie inderdaad dat het waarschijnlijk om pollen, pluisjes etc. gaat. Hou de planten voor de zekerheid nu wel gewoon lekker buiten, in de kas is er momenteel een erg hoge luchtvochtigheid tijdens deze mooie Nederlandse lente

    #2
    Heb je geen vergrootglas voor trichronen te bekijken (kost niet veel en heb je toch nodig voor de perfecte oogsttijd te bepalen)? Maak daar anders eens een fotomee budrot zie ik niet maar een duidelijkere foto zou gewenst zijn. Wat als het gewoon thc is?

    Comment


      #3
      Goede post, netjes.
      Het is geen budrot, geen meeldauw. Het zijn aangewaaide pluisjes van zaden, dierenharen, wasgoed, spinnewebben, enzovoorts. Pluk ze maar eens af en steek ze aan; ze zullen smelten of verschroeien. De meeste schimmels doen dat niet zo makkelijk.
      Ik zie verder nette trichomen en totaal geen teken om je zorgen over te maken.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


      • Ralph
        Ralph commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de geruststellende woorden, ik zie inderdaad dat het waarschijnlijk om pollen, pluisjes etc. gaat. Hou de planten voor de zekerheid nu wel gewoon lekker buiten, in de kas is er momenteel een erg hoge luchtvochtigheid tijdens deze mooie Nederlandse lente
    Bezig...
    X